Gå til innhold

For tidlig å fri etter 15 måneder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 14.16):

For 15 måneder siden slo lynet ned og drømmedama dukket opp. Etterpå har det bare vært oss. Jeg ønsker å være med denne kvinnen resten av livet og vurderer å fri. 
Er det for tidlig å fri etter 15 måneder sammen? 
Vi har begge vært gift en gang hver på hver vår kant. 

Anonymkode: 3d0f5...408

Jeg synes ikke det er for tidlig. I mange andre land er det helt vanlig å fri tidlig, og de har ikke flere skilsmisser per befolkningsenhet enn Norge. Så det å vente lenge ser ikke ut til å påvirke forekomsten av skilsmisser noe særlig.

Anonymkode: e2372...bc0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget? Ekteskap er jo bare tull.

Anonymkode: 881dd...aeb

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min fridde etter 8mnd, det var riktig for oss og ikke for tidlig for min del. Vi ventet en god stund med å gifte oss da :)  Vært sammen i 5år nå og har det fortsatt fantastisk sammen. 
Ville prøvd å lufte ideen litt for din kjære først, det er veldig mye forskjellige meninger rundt dette. 

Anonymkode: bc53e...b45

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt i samme båt som deg, men vi bor bare sammen når vi ikke har barn pga logistikk og skolevei. Likevel vet jeg at det er denne personen jeg vil ha og drømmer om å fri/bli fridd til. Vi snakker ofte om forlovelse begge to så jeg vet at vi ønsker det samme. Jeg har tidligere tenkt at man bør bo sammen 100% først, men etter at det ble oss så tenker jeg ikke slik lenger. Hva som er rett for oss må jo ikke være det som er mest vanlig. 

Anonymkode: 70bc2...0d6

AnonymBruker
Skrevet

Mannen fridde etter at vi hadde vært sammen 8 måneder. Var helt riktig tidspunkt for oss, og det er jo det som er det viktigste. Men vi hadde ikke barn, og vi hadde selvsagt snakket om det først. Så ta praten med samboeren om ikke det er gjort. 

Anonymkode: ff0cb...753

• Liker 1
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke, så lenge man har hatt et nært forhold både mentalt og geografisk denne tida (ikke pendler-forhold der man kun ser hverandre annenhver helg eller noe sånt), slik at man kjenner hverandre godt.

Å forlove seg betyr jo heller ikke at man gifter seg i morra.

AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss etter 15 mnd. Men her var det ikke noe barn inne i bildet. Har vært gift i 25 år

Anonymkode: c1a0d...7d5

• Liker 1
Skrevet

Du må jo bare gjøre det når du føler for det. Personlig hadde jeg ikke gjort det så tidlig. Men jeg har gjort det, og har blitt skilt, så er nok derfor jeg ser på det sånn nå. Føler vel at man ikke blir helt kjent før 2 år.

Skrevet

Giftet oss 10 mnd etter at vi ble sammen 😅 Hadde riktignok kjent hverandre i noen år. Er lykkelig gift fremdeles, nå noen år seinere :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I utgangspunketet ja, men det spørs hva det yngste barnet føler om saken og hvordan dynamikken er. Ser at du skriver at dere bor sammen. Hvor ofte bor det yngste barnet hos dere?

Anonymkode: ffedc...358

Annen hver uke 

Anonymkode: 3d0f5...408

Skrevet
BeeKind skrev (17 timer siden):

Giftet oss 10 mnd etter at vi ble sammen 😅 Hadde riktignok kjent hverandre i noen år. Er lykkelig gift fremdeles, nå noen år seinere :)

Men da var det vel ikke barn i bildet? 

AnonymBruker
Skrevet

Har dere snakket om å gifte dere? Jeg synest det virker rart om det kommer plutselig et frieri om det ikke er noe dere har snakket om.

Anonymkode: ac6b9...6fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...