AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Jeg lurer oppriktig på om noen kan hjelpe meg med dette. Jeg bor i en bolig som et familiemedlem eier og jeg har opplevd at denne personen tar opp ting med meg indirekte over telefonen. Sånne intime ting, som hva man søker og gjør på nett, og onanering. Og det er på ingen måte naturlig at vi snakker om slike ting eller nevner sånt til hverandre. Begynner å lure på om denne personen overvåker meg på en eller annen måte Anonymkode: f714b...351
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Snakker personen om ting du har gjort, eller hva tenker du på? Synes det var litt dårlig forklart hva som er problemet. Anonymkode: 51717...c25 6
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Overvåker sikkert leiligheten med skjult kamera. Jeg har leid i over femten år og måtte flyttet fra nesten samtlige da jeg har fått avdekket skjult kamera til over 50% av leilighetene jeg har leid. Det er så vanlig med skjult kamera i leilighetene at det burde vært mer opplyst om. Fordi det er ulovlig, men også fordi unge mennesker kan få ødelagt liv av det. Anonymkode: 0d495...9f6
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg lurer oppriktig på om noen kan hjelpe meg med dette. Jeg bor i en bolig som et familiemedlem eier og jeg har opplevd at denne personen tar opp ting med meg indirekte over telefonen. Sånne intime ting, som hva man søker og gjør på nett, og onanering. Og det er på ingen måte naturlig at vi snakker om slike ting eller nevner sånt til hverandre. Begynner å lure på om denne personen overvåker meg på en eller annen måte Anonymkode: f714b...351 Kan teknologi, men føler ikke jeg klarer å få tak i hva du spør om. Ja, det er teknisk mulig å bli overvåket. For å kunne si noe mer, så må vi nesten også vite mer. Overvåkning kan arte seg på mange måter, fra mikrofoner og kameraer til loggere på maskin, telefon og lignende. Det krever sitt av både kunnskap og tilgang. Anonymkode: 7d187...140 3
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden En liten advarsel, en del som føler det på denne måten trenger en tur til legen. Sier ikke at det gjelder deg, men det er absolutt ikke uvanlig. Anonymkode: 7d187...140 3 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Jeg tror at de som eier internettet kan sjekke hvilke sider du er på, men ikke hva du gjør på sidene. Ellers hadde jeg fått en teknisk anlagt venn til å hjelpe deg for å finne ut om det er skjult kamera, spyvare på mobilen, el. lign. Anonymkode: 368c0...fbc
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Overvåker sikkert leiligheten med skjult kamera. Jeg har leid i over femten år og måtte flyttet fra nesten samtlige da jeg har fått avdekket skjult kamera til over 50% av leilighetene jeg har leid. Det er så vanlig med skjult kamera i leilighetene at det burde vært mer opplyst om. Fordi det er ulovlig, men også fordi unge mennesker kan få ødelagt liv av det. Anonymkode: 0d495...9f6 Dette er absolutt ikke så vanlig som det kan virke som. Flytte fra nesten samtlige leiligheter pga. kamera høres helt absurd ut, og er ikke normalen - takk og pris. Det finnes måter å avdekke skjult overvåkning på, da slike enheter ofte er avhengig av å sende radiobaserte signaler. Anonymkode: 7d187...140 6 1
Daisy-love Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden Det finnes duppeditter du kan bruke for å sjekke om det er montert kamera rundt fordi. Du kan også ta en god «vårrengjøring» og gå nøye over. Eneste er at du bør gjøre alt i relativt kort tidsrom, for om vedkommende skjønner du lukter lunta, så kan de gjerne enten låse seg inn når du er på jobb eller komme på besøk for å fjerne det/de. Opptaker er det også noen som har, Jeg vet om de som har valgt å snakke om helt sære ting hjemme for å se hva som skjer med folk rundt en. Si du begynner å snakke med deg selv eller allierer deg med en venninne og dere snakker om noe som kan passe denne personen. Kanskje jobb på kondomeriet eller hvor det er best å kjøpe leketøy. Det kan også være at du har søkt jobb i Finnmark, bare noe som ikke er sant, men som får personen til å bite på. Om du sier det til noen må det være en nær venninne du kan stole 100% på. Ellers kan du bare snakke med deg selv, søke på nett hjemme og diverse og se hva som skjer. Uansett lurt å lete etter kameraer rundt fordi. 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Sånne intime ting, som hva man søker og gjør på nett Anonymkode: f714b...351 Hvis du har felles internett med utleier så kan den med tilgang til ruter i prinsippet ha full kontroll over hva du besøker. Anonymkode: 4a65d...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Snakker personen om ting du har gjort, eller hva tenker du på? Synes det var litt dårlig forklart hva som er problemet. Anonymkode: 51717...c25 Personen kan indirekte si at man må være forsiktig med hva man gjør på nett og legger ut på nett feks. Eller at noen onanerer mye. Eller kommentere på utseende mitt når jeg ikke har møtt personen på lenge - der jeg så annerledes ut når de så meg sist, så de kan ikke vite de detaljene om meg. Anonymkode: f714b...351
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kan teknologi, men føler ikke jeg klarer å få tak i hva du spør om. Ja, det er teknisk mulig å bli overvåket. For å kunne si noe mer, så må vi nesten også vite mer. Overvåkning kan arte seg på mange måter, fra mikrofoner og kameraer til loggere på maskin, telefon og lignende. Det krever sitt av både kunnskap og tilgang. Anonymkode: 7d187...140 Men om det skulle være tilfellet, hvor er det plassert? Anonymkode: f714b...351
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis du har felles internett med utleier så kan den med tilgang til ruter i prinsippet ha full kontroll over hva du besøker. Anonymkode: 4a65d...0c4 Til og med med privat modus på mobil/pc? Anonymkode: f714b...351
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): En liten advarsel, en del som føler det på denne måten trenger en tur til legen. Sier ikke at det gjelder deg, men det er absolutt ikke uvanlig. Anonymkode: 7d187...140 At du har de fordommene til andres opplevelser, viser bare hvor trygg og heldig du er. Vær glad for det. Selvom andre har andre opplevelser utenfor dine erfaringer, gjør de ikke psykisk syk. Anonymkode: f714b...351
mommyaka Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg lurer oppriktig på om noen kan hjelpe meg med dette. Jeg bor i en bolig som et familiemedlem eier og jeg har opplevd at denne personen tar opp ting med meg indirekte over telefonen. Sånne intime ting, som hva man søker og gjør på nett, og onanering. Og det er på ingen måte naturlig at vi snakker om slike ting eller nevner sånt til hverandre. Begynner å lure på om denne personen overvåker meg på en eller annen måte Anonymkode: f714b...351 Skjønner ikke helt... hvorfor tror du han overvåker deg? 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Til og med med privat modus på mobil/pc? Anonymkode: f714b...351 Ja. Anonymkode: 4a65d...0c4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden mommyaka skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke helt... hvorfor tror du han overvåker deg? Hvorfor personen overvåker meg er en annen sak, men handler i hovedsak om sosial kontroll for å gjøre det kort Anonymkode: f714b...351
-jk- Skrevet 6 timer siden #17 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Til og med med privat modus på mobil/pc? Anonymkode: f714b...351 Ja, man kan enkelt se hvilke sider som besøkes. Men ikke hva som gjøres på siden, da trafikken normalt er kryptert (HTTPS). Og du kan også bruke VPN for å skjerme absolutt alt du besøker og gjør.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden Snakker du med denne personen via laptop? Kan personen se deg via kameraet på den? Anonymkode: 934e8...09b
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakker du med denne personen via laptop? Kan personen se deg via kameraet på den? Anonymkode: 934e8...09b Som sagt, dette er et familiemedlem. Vi snakker som vanlige folk over telefon og det er da jeg har fått en antagelse av dette på grunn av ting personen sier ut av det blå. Og grunnen til at jeg mistenker det er på grunn av at det er ytterst private ting (som jeg selvfølgelig gjør) og som meg og dette familiemedlemmet aldri har snakket om før og som på ingen måte hadde vært normalt å nevne (eks onanering) Anonymkode: f714b...351
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden -jk- skrev (8 minutter siden): Ja, man kan enkelt se hvilke sider som besøkes. Men ikke hva som gjøres på siden, da trafikken normalt er kryptert (HTTPS). Og du kan også bruke VPN for å skjerme absolutt alt du besøker og gjør. Kan man ha vpn på mobilen også? Anonymkode: f714b...351
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå