Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er seks i avdelingen, hvor fire av oss har fast lønningspils. Grunnen til at de to andre ikke vet om dette er at vi opplever de som veldig krevende og vanskelige å fungere med sosialt. Vi snapper det imidlertid ikke og nevner det aldri i plenum. Ikke alle matcher med alle, og fritid er fritid.

Anonymkode: 8ef52...dea

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd det selv, kolleger som snakker over hodet mitt om fest de var på sammen osv. Savner ikke den arbeidsplassen. Pleide å sitte alene i damegarderoben i pausene, jobbet der i totalt 15 år, uføre nå (heldigvis) så nå slipper jeg dårlige arbeidsmiljøer på arbeidsplasser som tar fra meg nattesøvnen. Jeg passer ikke inn noensteder og har aldri gjort det, ikke engang når jeg gikk i barnehagen. Men who cares, strengt tatt!

Anonymkode: 8e207...044

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi er seks i avdelingen, hvor fire av oss har fast lønningspils. Grunnen til at de to andre ikke vet om dette er at vi opplever de som veldig krevende og vanskelige å fungere med sosialt. Vi snapper det imidlertid ikke og nevner det aldri i plenum. Ikke alle matcher med alle, og fritid er fritid.

Anonymkode: 8ef52...dea

Kan jeg bli med neste gang? Dere vil ikke engang merke at jeg er tilstede engang!

Anonymkode: 8e207...044

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 13.45):

Det hadde jeg tatt opp i plenum. Det er faktisk mobbing. 

Anonymkode: 923a5...57d

Nei, det er ikke mobbing. 

Anonymkode: 89086...1c3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Voksne mennesker kaller det mobbing å ikke bli invitert. Så barnslig. Typisk norsk mentalitet er at andre må sette i gang noe, ellers bare sitter de på rumpa. 

Jeg har ingen behov for lønningspils, eller alkohol i heletatt 😊

Anonymkode: 2c8a2...52a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Arbeidsgiver skal ikke arrangere lønningspils, de har heller ikke noe der å gjøre. Det er for de ansatte 👍

Anonymkode: 2c8a2...52a

Visst kan det skje, det har tidligere skjedd i forrige jobb jeg hadde. Ikke helt uvanlig det og poenget er at arbeidsgiver selvsagt skal invitere alle når det skjer på arbeidsgivers regi. Er det et rent privat arrangement av enkeltkolleger kan man ikke kreve å få bli med. 

Anonymkode: c1479...387

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...