AnonymBruker Skrevet 15. desember #41 Skrevet 15. desember Ts her. Denne tråden dukket opp igjen. Nå er det et par mnd siden jeg hadde vinterlukking på hytta og vedstabel med familien. Denne var kjempegod, mye mørt kjøtt og lagde potetmos i tillegg. Ingen behov for å tilsette noe. Alle fornøyde. Dette kan jeg også kjøpe inn til fest. Var veldig bra og mye bedre enn pølse og brød dugnads mat. ❤️ Gjenkjøp👍🏼 Anonymkode: 0f5fe...eef 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember #42 Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 13.03): Ok. Har du noe annet forslag? Vi skal ha utedugnad med ved stabling og klargjøring av hytta til vinteren. Jeg får ikke tid til å kokkelere, så må ha noe som metter og er raskt når vi tar pause. Anonymkode: 0f5fe...eef Sodd er bedre. Grillpølser. Boeuf bourguignon er ikke en random lapskaus, men en ganske dyr rett med biffkjøtt og rødvin og sånn sett "upassende" å servere som dugnadsmat. Det er en sånn rett de fleste forbinder med en skikkelig søndagsmiddag. Gjør fu denne retten helt fra bunnen av, trenger du et døgn, for det tar flere timer bare å lage oksekraften. Jeg tror derfor mange, inkludert meg, vil synes er ferdigvariant med kjipere ingredienser vil være bare kjipt. Vedder hodet mitt på at det ikke er rødvin i den f eks. Velger du å gå for dette, kaller du det bare gryte, ikke Boeuf bourguignon. Anonymkode: 482c9...bc0 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember #43 Skrevet 15. desember Det er ikke mye arbeid å lage en gryte fra bunnen! Anonymkode: e5a5f...71b
AnonymBruker Skrevet 15. desember #44 Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sodd er bedre. Grillpølser. Boeuf bourguignon er ikke en random lapskaus, men en ganske dyr rett med biffkjøtt og rødvin og sånn sett "upassende" å servere som dugnadsmat. Det er en sånn rett de fleste forbinder med en skikkelig søndagsmiddag. Gjør fu denne retten helt fra bunnen av, trenger du et døgn, for det tar flere timer bare å lage oksekraften. Jeg tror derfor mange, inkludert meg, vil synes er ferdigvariant med kjipere ingredienser vil være bare kjipt. Vedder hodet mitt på at det ikke er rødvin i den f eks. Velger du å gå for dette, kaller du det bare gryte, ikke Boeuf bourguignon. Anonymkode: 482c9...bc0 https://www.gilde.no/produkter/000000005000011182 Ok. Den har rødvin i seg. Anonymkode: 0f5fe...eef 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember #45 Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Denne tråden dukket opp igjen. Nå er det et par mnd siden jeg hadde vinterlukking på hytta og vedstabel med familien. Denne var kjempegod, mye mørt kjøtt og lagde potetmos i tillegg. Ingen behov for å tilsette noe. Alle fornøyde. Dette kan jeg også kjøpe inn til fest. Var veldig bra og mye bedre enn pølse og brød dugnads mat. ❤️ Gjenkjøp👍🏼 Anonymkode: 0f5fe...eef Så artig at du oppdaterte, Ts! Ja, den er veldig god. Som jeg skrev i oktober, dette er den desidert beste ferdigmaten jeg har spist noen gang! Den er faktisk så god at man fint kan servere den til fest! Helt enig i at dette er mye bedre enn det pølse/-brød-dugnadsmat. Så kjekt at dere fikk en fin dag sammen med familien og fikk gjort det dere trengte og også kunne spise så godt! ❤️ Anonymkode: f70da...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember #46 Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så artig at du oppdaterte, Ts! Ja, den er veldig god. Som jeg skrev i oktober, dette er den desidert beste ferdigmaten jeg har spist noen gang! Den er faktisk så god at man fint kan servere den til fest! Helt enig i at dette er mye bedre enn det pølse/-brød-dugnadsmat. Så kjekt at dere fikk en fin dag sammen med familien og fikk gjort det dere trengte og også kunne spise så godt! ❤️ Anonymkode: f70da...9d6 Vi koste oss! Det var bare nær familie og vi skulle stable ved og gjøre hytta klar for vinteren. Det ble fort avklart dato og jeg hadde ikke tid for å lage så mye mat. Lang reisevei. Maten ble fantastisk og det ble veldig hyggelig felles måltid, og etter oss alles mening langt bedre enn pølse i brød. Vi fikk jobbet, spist godt og hadde veldig hyggelig samvær. Anbefaler denne retten! Ts Anonymkode: 0f5fe...eef
AnonymBruker Skrevet 16. desember #47 Skrevet 16. desember AnonymBruker skrev (23 timer siden): Sodd er bedre. Grillpølser. Boeuf bourguignon er ikke en random lapskaus, men en ganske dyr rett med biffkjøtt og rødvin og sånn sett "upassende" å servere som dugnadsmat. Det er en sånn rett de fleste forbinder med en skikkelig søndagsmiddag. Gjør fu denne retten helt fra bunnen av, trenger du et døgn, for det tar flere timer bare å lage oksekraften. Jeg tror derfor mange, inkludert meg, vil synes er ferdigvariant med kjipere ingredienser vil være bare kjipt. Vedder hodet mitt på at det ikke er rødvin i den f eks. Velger du å gå for dette, kaller du det bare gryte, ikke Boeuf bourguignon. Anonymkode: 482c9...bc0 Leit for hodet ditt, da, at det ikke bare er rødvin i den, men også nok til at rødvinen står som nr. 2 på ingredienslista - rett etter høyrygg, som utgjør 40 %. Dette er kanskje ferdigmat fra Gilde, men den er laget med skikkelige råvarer og helt minimalt med fyllstoffer og tilsetningsstoffer. Anonymkode: c39a6...ba9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå