Million Skrevet 12. oktober #21 Skrevet 12. oktober (endret) Jeg har sett den til salgs hos Oda.no, men ikke i vanlige butikk (men jeg handler hos Kiwi når jeg ikke bestiller fra Oda.no med hjemlevering, så jeg har ikke sett mange steder). Men det ser litt ut som noe typisk Meny ville selge? Jeg pleier å lage akkurat denne franske gryteretten fra bunnen av, men faktisk kunne jeg tenke meg å prøve denne ferdige fra Gilde. Den høres god ut og jeg holder ikke meg selv for så fisefin at jeg ikke kan spise den ferdiglagde fra Gilde! Hadde jo vært fint å slippe og stå på kjøkkenet så lenge og lage mat. Endret 12. oktober av Million la til noe
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #22 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så bra! Var kjøttstykkene møre? Vi er ikke så glade i pølser, så har ikke lyst å tilsette det. Kanskje jeg skal kjøpe 4 bokser (er 4 voksne), så jeg er sikker på at det blir nok kjøttbiter? Jeg har mandelpoteter i hus, så kan sette de på lett kok før jeg kjører oppover kl 0630 i morgen. Kjøpe med godt brød, smør og evt noe ferdig salat. Vet du hvilke butikker som selger disse?, passerer noen butikker på veien som tar 3+ timer De av dere som ikke liker denne, har dere evt andre raske gode ferdigretter, som ikke er pølse eller suppe, da vi ikke er så glad i pølser og min gamle far ikke føler feks suppe er mettende nok når han driver med kroppsarbeid. Takker for alle gode innspill. Anonymkode: 0f5fe...eef Jeg har spist 3 eller 4 slike bokser til nå, og kjøttet har vært mørt og fint i alle. De koster en del, men med tanke på mengden rent kjøtt i og ellers smak og innhold, så synes jeg det er greit når man ønsker seg noe litt bedre og ikke har tid eller energi til å lage noe fra bunn. Her jeg bor er det bare Mega Coop som har dem, tror jeg. Mega bruker å ha dem inne (men har faktisk gått tom noen ganger, de er visst populære). Vi har ikke Meny-butikk her, men når jeg søker så ser det ut som om de butikkene også skal ha dem. Apropos andre ferdigretter, så mener jeg oppriktig at ingen andre kan sammenlignes med denne du spør om. Heller ikke de "bedre" rettene fra Fjordland. (Jeg lager normalt det meste av mat fra bunn, men har vært langvarig syk og vært nødt til å ty til slike løsninger innimellom siste få årene.) Den boeuf bourguignon'en fra Gilde er mye nærmere 'hjemmelaget' enn noen annen ferdigmat jeg har smakt. Jeg tror oppriktig dette er den maten som du kan gjøre lettvint som vil smake aller best, og mette best! Håper dere får en fin dag med vedstabling og klargjøring av hytta for vinteren. Koselig å gjøre dette sammen med flere, slik dere nå skal gjøre 😊 Anonymkode: f70da...9d6 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #23 Skrevet 12. oktober Million skrev (8 minutter siden): Jeg har sett den til salgs hos Oda.no, men ikke i vanlige butikk (men jeg handler hos Kiwi når jeg ikke bestiller fra Oda.no med hjemlevering, så jeg har ikke sett mange steder). Men det ser litt ut som noe typisk Meny ville selge? Jeg pleier å lage akkurat denne franske gryteretten fra bunnen av, men faktisk kunne jeg tenke meg å prøve denne ferdige fra Gilde. Den høres god ut og jeg holder ikke meg selv for så fisefin at jeg ikke kan spise den ferdiglagde fra Gilde! Hadde jo vært fint å slippe og stå på kjøkkenet så lenge og lage mat. Jeg lager også denne fra bunn innimellom, som blir veldig god (selvskryt), men synes likevel den fra Gilde var forbausende god. Den er i hvert fall langt bedre enn den 'boeuf bourguignon' som en venninne av meg et annet sted i landet har forsøkt å lage noen ganger (hun ler av det selv, og vi er hjertens enige om at hun har kommet en lang vei åkke som, siden hun tidligere jevnlig svartsvidde kokte egg 😂) Anonymkode: f70da...9d6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #24 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har spist 3 eller 4 slike bokser til nå, og kjøttet har vært mørt og fint i alle. De koster en del, men med tanke på mengden rent kjøtt i og ellers smak og innhold, så synes jeg det er greit når man ønsker seg noe litt bedre og ikke har tid eller energi til å lage noe fra bunn. Her jeg bor er det bare Mega Coop som har dem, tror jeg. Mega bruker å ha dem inne (men har faktisk gått tom noen ganger, de er visst populære). Vi har ikke Meny-butikk her, men når jeg søker så ser det ut som om de butikkene også skal ha dem. Apropos andre ferdigretter, så mener jeg oppriktig at ingen andre kan sammenlignes med denne du spør om. Heller ikke de "bedre" rettene fra Fjordland. (Jeg lager normalt det meste av mat fra bunn, men har vært langvarig syk og vært nødt til å ty til slike løsninger innimellom siste få årene.) Den boeuf bourguignon'en fra Gilde er mye nærmere 'hjemmelaget' enn noen annen ferdigmat jeg har smakt. Jeg tror oppriktig dette er den maten som du kan gjøre lettvint som vil smake aller best, og mette best! Håper dere får en fin dag med vedstabling og klargjøring av hytta for vinteren. Koselig å gjøre dette sammen med flere, slik dere nå skal gjøre 😊 Anonymkode: f70da...9d6 Takker. Skal søke opp om Coop Mega og/eller Meny er lett tilgjengelig langs reiseveien min. Jeg kan ikke ta meg tid til å kjøre innom flere butikker på veien, da tiden skal brukes på jobbing på hytta. Så jeg setter også pris på andre forslag, hvis jeg ikke ser denne i butikken jeg velger å stoppe ved. Vi i familien bor på forskjellige steder, så selv om vi bare skal jobbe, ville det være hyggelig å få et godt nok måltid sammen, når vi først møtes, selv om det ikke blir fin middag med rødvin. Vi alle må dra hjem igjen på kvelden. Min far kjører opp i kveld med stor henger med ved han har hugget. Jeg har ikke mulighet å dra opp før i morgen tidlig og vi alle fant ut i går kveld at morgendagen passet for alle, så jeg har ikke hatt noe tid på å planlegge mat. Anonymkode: 0f5fe...eef 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #25 Skrevet 12. oktober KG i et nøtteskall altså. Selvsagt skal du ikke lage beouf bourguignon på forhånd for å servere det som dugnadsmat. Gilde sin går helt fint, raskt og enkelt. Server gjerne med potetstappe eller ris. Ellers er den primar viltgryte sikkert også god. Har smak primar bacalao, og den er iallfall god. Hjemmelagd er selvsagt aller best, men disse er likevel gode alternativer. Anonymkode: 7a66b...9b2 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #26 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): KG i et nøtteskall altså. Selvsagt skal du ikke lage beouf bourguignon på forhånd for å servere det som dugnadsmat. Gilde sin går helt fint, raskt og enkelt. Server gjerne med potetstappe eller ris. Ellers er den primar viltgryte sikkert også god. Har smak primar bacalao, og den er iallfall god. Hjemmelagd er selvsagt aller best, men disse er likevel gode alternativer. Anonymkode: 7a66b...9b2 Ja, tenker det går fint ☺️ Nå tenker jeg evt å bruke mandelpotetene mine, men hvis det går skeis eller glemmer de, har du forslag på noe ferdig potetstappe som er god nok? Har aldri kjøpt det ferdig før, men fint å ha fått tips hvis jeg står i butikken å må velge mellom poser eller ferdiglagede og har dårlig tid☺️ Anonymkode: 0f5fe...eef
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #27 Skrevet 12. oktober Den er helt grei på smak, og med hjemmelaget potetmos blir det bra. Anonymkode: d1511...29e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #28 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Takker. Skal søke opp om Coop Mega og/eller Meny er lett tilgjengelig langs reiseveien min. Jeg kan ikke ta meg tid til å kjøre innom flere butikker på veien, da tiden skal brukes på jobbing på hytta. Så jeg setter også pris på andre forslag, hvis jeg ikke ser denne i butikken jeg velger å stoppe ved. Vi i familien bor på forskjellige steder, så selv om vi bare skal jobbe, ville det være hyggelig å få et godt nok måltid sammen, når vi først møtes, selv om det ikke blir fin middag med rødvin. Vi alle må dra hjem igjen på kvelden. Min far kjører opp i kveld med stor henger med ved han har hugget. Jeg har ikke mulighet å dra opp før i morgen tidlig og vi alle fant ut i går kveld at morgendagen passet for alle, så jeg har ikke hatt noe tid på å planlegge mat. Anonymkode: 0f5fe...eef Om du ikke finner denne, så kan du også kjøpe slike ferdiglagede, ferske kjøttboller (i ferskkjøtt-diskene, gjerne med italiensk smak eller lignende). Har du to kasseroller så kan du enten ha spaghetti i en, eller ferdiglaget potetmos, f.eks. denne: https://meny.no/varer/middag/potetretter/potetmos/potetstappe-7023026415316/ (Koke poteter eller lage potetmos kan du jo gjøre hjemme i kveld også.) Og i den andre kasserollen, steke kjøttbollene først, så tilsette ferdiglaget tomatsaus på glass. Slenger du oppi noen buketter fra en brokkoli på slutten av koketiden så har du fullverdig middag. Enkelt og mettende også. Synes det er flott at du vil lage til dette, og også at så mange av dere finner tid til å møtes og gjøre dette sammen. Anonymkode: f70da...9d6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #29 Skrevet 12. oktober Den høres god ut, såpass god at je gtenker å kjøpe den for en enkel middag her i heimen. Er ikke dugnad en gang. Tenk det. Anonymkode: 62602...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #30 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om du ikke finner denne, så kan du også kjøpe slike ferdiglagede, ferske kjøttboller (i ferskkjøtt-diskene, gjerne med italiensk smak eller lignende). Har du to kasseroller så kan du enten ha spaghetti i en, eller ferdiglaget potetmos, f.eks. denne: https://meny.no/varer/middag/potetretter/potetmos/potetstappe-7023026415316/ (Koke poteter eller lage potetmos kan du jo gjøre hjemme i kveld også.) Og i den andre kasserollen, steke kjøttbollene først, så tilsette ferdiglaget tomatsaus på glass. Slenger du oppi noen buketter fra en brokkoli på slutten av koketiden så har du fullverdig middag. Enkelt og mettende også. Synes det er flott at du vil lage til dette, og også at så mange av dere finner tid til å møtes og gjøre dette sammen. Anonymkode: f70da...9d6 Takker. Det er også en mulighet, har laget det før til meg selv. Tenkte bare det enkleste var om jeg kunne bare putte alt ferdig i en gryte for å varme opp uten å måtte steke ting. Men et bra alternativ om jeg ikke finner de to andre forslagene jeg har på lista mi ☺️. Vi har jo snakket sammen i sommer at vi må få til en dugnad før vinteren, men det er jo alltids noen som har andre planer og i går kveld når vi chattet på gruppa i Messenger, ble vi alle klar over at det nærmer seg vinter og vi alle kunne skvise inn dagen i morgen, men det betyr vi må være effektive. Så må vi jo spise, også er det da hyggelig når min far og mine voksne barn møtes med meg på dugnad, at det kan være hyggelig med god nok mat, selv om det ikke er tid for forberedelse og matlaging 👍🏼 Anonymkode: 0f5fe...eef 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #32 Skrevet 12. oktober ToveM skrev (5 minutter siden): Har sett de bøttene hos rema . Rema er nær meg. Har de også grei ferdig potetmos? Anonymkode: 0f5fe...eef
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #33 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, tenker det går fint ☺️ Nå tenker jeg evt å bruke mandelpotetene mine, men hvis det går skeis eller glemmer de, har du forslag på noe ferdig potetstappe som er god nok? Har aldri kjøpt det ferdig før, men fint å ha fått tips hvis jeg står i butikken å må velge mellom poser eller ferdiglagede og har dårlig tid☺️ Anonymkode: 0f5fe...eef Bama sin potetstappe, den inneholder potet, melk, smør, salt og pepper☺️ Så kan du eventuelt smake den til med ekstra krydder, feks. muskatnøtt, om du liker det. Anonymkode: 7a66b...9b2
ToveM Skrevet 12. oktober #34 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Rema er nær meg. Har de også grei ferdig potetmos? Anonymkode: 0f5fe...eef Ja ligger på kjøl, der som salater og slikt ligger. I alke fall i vår butikk.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #35 Skrevet 12. oktober Takker for mange gode innspill og svar. Da legger jeg meg snart og vil ha en bra opplevelse i butikken for å finne noe som smaker bra og er enkelt. Takk👍🏼 Anonymkode: 0f5fe...eef
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #36 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, tenker det går fint ☺️ Nå tenker jeg evt å bruke mandelpotetene mine, men hvis det går skeis eller glemmer de, har du forslag på noe ferdig potetstappe som er god nok? Har aldri kjøpt det ferdig før, men fint å ha fått tips hvis jeg står i butikken å må velge mellom poser eller ferdiglagede og har dårlig tid☺️ Anonymkode: 0f5fe...eef Grønn og frisk sin potetstappe hos Meny, den er kjempegod Anonymkode: b7885...dc3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #37 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Grønn og frisk sin potetstappe hos Meny, den er kjempegod Anonymkode: b7885...dc3 Ja, den er god, men styr unna Menys egen potetmos. Kjøpte feil en gang, og den er ikke like god. Anonymkode: 1c15b...b50
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #38 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 13.03): Ok. Har du noe annet forslag? Vi skal ha utedugnad med ved stabling og klargjøring av hytta til vinteren. Jeg får ikke tid til å kokkelere, så må ha noe som metter og er raskt når vi tar pause. Anonymkode: 0f5fe...eef Da ville jeg personlig servert pølser i brød/lompe eller med potetmos. Anonymkode: d0b2f...9fb
AnonymBruker Skrevet 15. desember #39 Skrevet 15. desember AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 13.32): Jeg har smakt denne, og synes den var overraskende god! Hver boks inneholder 280-300 gram rent kjøtt også. Siden dere skal jobbe ganske hardt, så ville jeg kjøpt tre bokser. Vil du bare ha én gryte å varme opp på hytta, så kan du f.eks. koke småpoteter hjemme, som du putter oppi gryten når den varmes opp. Litt ekstra brød og ev. salat så har du en kjempegod middag! Jeg har kjøpt denne et par ganger til etter at jeg først smakte den. Av ferdigmat tror jeg denne er den beste jeg har smakt. Godt kjøtt, god smak. Anonymkode: f70da...9d6 Syntes også denne var mye bedre enn jeg hadde trodd. Foretrekker hjemmelaget, men hvis ikke er denne en god erstatning. Laget litt ekstra sjampinjong og sjalottløk til, og stekte poteter. Kommer def til å kjøpe igjen. Anonymkode: 7abe0...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember #40 Skrevet 15. desember Million skrev (På 12.10.2025 den 14.07): Jeg har sett den til salgs hos Oda.no, men ikke i vanlige butikk (men jeg handler hos Kiwi når jeg ikke bestiller fra Oda.no med hjemlevering, så jeg har ikke sett mange steder). Men det ser litt ut som noe typisk Meny ville selge? Jeg pleier å lage akkurat denne franske gryteretten fra bunnen av, men faktisk kunne jeg tenke meg å prøve denne ferdige fra Gilde. Den høres god ut og jeg holder ikke meg selv for så fisefin at jeg ikke kan spise den ferdiglagde fra Gilde! Hadde jo vært fint å slippe og stå på kjøkkenet så lenge og lage mat. Rema, Obs og Mega selger den Anonymkode: 7abe0...9c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå