AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:48 #1 Skrevet søndag kl. 10:48 Noen som har smakt den fra Gilde? Er den god? Tilsetter du noe ekstra? Hvor får du kjøpt den? Hvor mye bør jeg kjøpe inn til 4 voksne mennesker. Forstår spannet er på 700gr. Holder det med 3 spann? https://www.gilde.no/produkter/000000005000011182 Anonymkode: 0f5fe...eef
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:55 #2 Skrevet søndag kl. 10:55 For guds skyld dropp dette, alle aom har smakt hjemmelaget vil synes det er en fornærmelse å få dette servert, resten vil bare lure på hva de har fått servert. Finn på noe annet eller lag fra bunnen. Anonymkode: 6e2e7...77c 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:03 #3 Skrevet søndag kl. 11:03 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For guds skyld dropp dette, alle aom har smakt hjemmelaget vil synes det er en fornærmelse å få dette servert, resten vil bare lure på hva de har fått servert. Finn på noe annet eller lag fra bunnen. Anonymkode: 6e2e7...77c Ok. Har du noe annet forslag? Vi skal ha utedugnad med ved stabling og klargjøring av hytta til vinteren. Jeg får ikke tid til å kokkelere, så må ha noe som metter og er raskt når vi tar pause. Anonymkode: 0f5fe...eef
Lønnesirup01 Skrevet søndag kl. 11:06 #4 Skrevet søndag kl. 11:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok. Har du noe annet forslag? Vi skal ha utedugnad med ved stabling og klargjøring av hytta til vinteren. Jeg får ikke tid til å kokkelere, så må ha noe som metter og er raskt når vi tar pause. Anonymkode: 0f5fe...eef Hjemmelaget kan lages på forhånd og varmes opp. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:07 #5 Skrevet søndag kl. 11:07 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok. Har du noe annet forslag? Vi skal ha utedugnad med ved stabling og klargjøring av hytta til vinteren. Jeg får ikke tid til å kokkelere, så må ha noe som metter og er raskt når vi tar pause. Anonymkode: 0f5fe...eef Kan du lage noe på forhånd? Feks en stor gryte med lapskaus eller noe sånt, og så ta med og varme opp? Ellers selger de jo poser på 2-5 liter med feks supper og gryter i kantina på sykehuset, du kan jo kjøpe et par sånne og ta med, det er laget på sykehus kjøkken og har smak. Jeg kjøpte slikt sist jeg var operert og måtte sitte i ro hjemme en uke. Anonymkode: 6e2e7...77c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:13 #6 Skrevet søndag kl. 11:13 Jeg har ikke sykehus i nærheten jeg kan handle på. Jeg rekker ikke lage noe på forhånd. Vi må ha noe som er raskt og mettende. Det blir meg og min far og voksne barn, som møtes en dag på dugnad på hytta i morgen tidlig, og alle drar sin vei på kvelden. Hytta har heller ikke stekeovn, men komfyr. Jeg må stoppe på vei opp til hytta i morgen tidlig for å handle noe raskt inn. Anonymkode: 0f5fe...eef
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:18 #7 Skrevet søndag kl. 11:18 Pølser i lompe er bra Anonymkode: 9a21f...2a1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:20 #8 Skrevet søndag kl. 11:20 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det blir meg og min far og voksne barn Tror ikke dine nærmeste blir fornærmet av å få servert dette som et raskt og greit måltid på hyttedugnad. Det går nok fint. Kan være greit å ha med ekstra kjøtt å tilsette kanskje? Er det noe de har spart på i den bøtta så er det kjøttet. Om du så bare trekker pølsebiter oppi der liksom. Anonymkode: 10fa5...b3d 6 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:23 #9 Skrevet søndag kl. 11:23 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): For guds skyld dropp dette, alle aom har smakt hjemmelaget vil synes det er en fornærmelse å få dette servert, resten vil bare lure på hva de har fått servert. Finn på noe annet eller lag fra bunnen. Anonymkode: 6e2e7...77c Har du smakt den? Anonymkode: 124c0...443 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:24 #10 Skrevet søndag kl. 11:24 Ikke hør på hun sure dama over her, dette er helt greit å servere som dugnadsmat på hytta. Jeg har ikke smakt akkurat denne, men syns ofte porsjonsberegningen til Gilde er ganske dårlig, så ville maks hatt to pers per boks. Og selvfølgelig potetmos i tillegg og gjerne noe brød. Andre alternstiv til dugnadsmat som går raskt er å kjøpe lapskausblanding, pølse og buljong, lag en kjapp lapskaus og server med brød og smør. Anonymkode: bd3fb...4d5 2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:27 #11 Skrevet søndag kl. 11:27 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det blir meg og min far og voksne barn, som møtes en dag på dugnad på hytta i morgen tidlig, og alle drar sin vei på kvelden. Hytta har heller ikke stekeovn, men komfyr. Jeg må stoppe på vei opp til hytta i morgen tidlig for å handle noe raskt inn. Anonymkode: 0f5fe...eef Kjøp med ferdig potetstappe og eventuelt noen grønnsaker i pose du kan trekke i en kjel. Gjerne brød til. Kommer til å bli mer enn bra nok. Anonymkode: 124c0...443
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:32 #12 Skrevet søndag kl. 11:32 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Noen som har smakt den fra Gilde? Er den god? Tilsetter du noe ekstra? Hvor får du kjøpt den? Hvor mye bør jeg kjøpe inn til 4 voksne mennesker. Forstår spannet er på 700gr. Holder det med 3 spann? https://www.gilde.no/produkter/000000005000011182 Anonymkode: 0f5fe...eef Jeg har smakt denne, og synes den var overraskende god! Hver boks inneholder 280-300 gram rent kjøtt også. Siden dere skal jobbe ganske hardt, så ville jeg kjøpt tre bokser. Vil du bare ha én gryte å varme opp på hytta, så kan du f.eks. koke småpoteter hjemme, som du putter oppi gryten når den varmes opp. Litt ekstra brød og ev. salat så har du en kjempegod middag! Jeg har kjøpt denne et par ganger til etter at jeg først smakte den. Av ferdigmat tror jeg denne er den beste jeg har smakt. Godt kjøtt, god smak. Anonymkode: f70da...9d6 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:36 #13 Skrevet søndag kl. 11:36 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): For guds skyld dropp dette, alle aom har smakt hjemmelaget vil synes det er en fornærmelse å få dette servert, resten vil bare lure på hva de har fått servert. Finn på noe annet eller lag fra bunnen. Anonymkode: 6e2e7...77c Alle har ikke smakt dette fra bunn av, dessuten, ikke alle som lager mat fra bunn lahrr god mat fra bunn av. Men før jeg serverer halv eller helfabrikat til inviterte gjester så ville jeg alltid prøvd det ut først. Anonymkode: 168f4...a90 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:41 #14 Skrevet søndag kl. 11:41 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har du smakt den? Anonymkode: 124c0...443 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle har ikke smakt dette fra bunn av, dessuten, ikke alle som lager mat fra bunn lahrr god mat fra bunn av. Men før jeg serverer halv eller helfabrikat til inviterte gjester så ville jeg alltid prøvd det ut først. Anonymkode: 168f4...a90 Jeg har smakt den bøtta ja, det var ikke noe godt. Anonymkode: 6e2e7...77c 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:46 #15 Skrevet søndag kl. 11:46 Hører mange skryter av denne fra Gilde og er faktisk utsolgt i de fleste butikker . Anonymkode: baded...b64
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:47 #16 Skrevet søndag kl. 11:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har smakt denne, og synes den var overraskende god! Hver boks inneholder 280-300 gram rent kjøtt også. Siden dere skal jobbe ganske hardt, så ville jeg kjøpt tre bokser. Vil du bare ha én gryte å varme opp på hytta, så kan du f.eks. koke småpoteter hjemme, som du putter oppi gryten når den varmes opp. Litt ekstra brød og ev. salat så har du en kjempegod middag! Jeg har kjøpt denne et par ganger til etter at jeg først smakte den. Av ferdigmat tror jeg denne er den beste jeg har smakt. Godt kjøtt, god smak. Anonymkode: f70da...9d6 Så bra! Var kjøttstykkene møre? Vi er ikke så glade i pølser, så har ikke lyst å tilsette det. Kanskje jeg skal kjøpe 4 bokser (er 4 voksne), så jeg er sikker på at det blir nok kjøttbiter? Jeg har mandelpoteter i hus, så kan sette de på lett kok før jeg kjører oppover kl 0630 i morgen. Kjøpe med godt brød, smør og evt noe ferdig salat. Vet du hvilke butikker som selger disse?, passerer noen butikker på veien som tar 3+ timer De av dere som ikke liker denne, har dere evt andre raske gode ferdigretter, som ikke er pølse eller suppe, da vi ikke er så glad i pølser og min gamle far ikke føler feks suppe er mettende nok når han driver med kroppsarbeid. Takker for alle gode innspill. Anonymkode: 0f5fe...eef
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:53 #17 Skrevet søndag kl. 11:53 Har ikke smakt den, men tenker det er mer enn bra nok for dugnadsmat! Må være måte på hvor fisefint det skal være 😄 Anonymkode: d5b42...6f9 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:55 #18 Skrevet søndag kl. 11:55 4 bokser høres mye ut, iallfall om du tilsetter poteter og har brød ved siden av. Jeg har ikke smakt den fra Gilde men spiste nylig den her og den var veldig god, passer sikkert fint som dugnadsmat med brød og smør ved siden av Var litt lite kjøtt i denne men mannen som liker mye kjøtt syntes den var god likevel. Vi tilsatte litt sopp, det var godt. 1 boks var litt mye til 2 voksne så med litt tilbehør er nok 2 bokser fint til 4. https://meny.no/varer/middag/ferdigretter/gryterett-ferdig/viltgryte-7053472000163/ Anonymkode: ce270...79e
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:59 #19 Skrevet søndag kl. 11:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 4 bokser høres mye ut, iallfall om du tilsetter poteter og har brød ved siden av. Jeg har ikke smakt den fra Gilde men spiste nylig den her og den var veldig god, passer sikkert fint som dugnadsmat med brød og smør ved siden av Var litt lite kjøtt i denne men mannen som liker mye kjøtt syntes den var god likevel. Vi tilsatte litt sopp, det var godt. 1 boks var litt mye til 2 voksne så med litt tilbehør er nok 2 bokser fint til 4. https://meny.no/varer/middag/ferdigretter/gryterett-ferdig/viltgryte-7053472000163/ Anonymkode: ce270...79e Dette kan også være aktuelt! Den varmes opp i gryte? (Har ikke steikeovn), stekte du soppen før du hadde det oppi retten? Anonymkode: 0f5fe...eef
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:05 #20 Skrevet søndag kl. 12:05 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette kan også være aktuelt! Den varmes opp i gryte? (Har ikke steikeovn), stekte du soppen før du hadde det oppi retten? Anonymkode: 0f5fe...eef Ja varmet i gryte Og ja stekte soppen ved siden av, synes fersk sopp er best når den er stekt i smør ikke bare "kokt" oppi mat, er ingen kokk altså bare personlig preferanse. Sikkert fint uten sopp og hvis det skal være enkelt altså! Var som en lapskaus med litt viltsmak, vi likte den. Noen ville nok likt litt mer salt og pepper på. Vi hadde bare tyttebærsyltetøy. Anonymkode: ce270...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå