Gå til innhold

Føler vi er «de strenge foreldrene» i alle sammenkomster.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi spiste forresten middag i bhg forrige uke (det hender de lager middag til alle, man vippser valgfritt beløp til daglig leder som donerer beløpet til veldedighet) og da så jeg et barn på småbarnsavdelingen fikk se på barne-TV til mammaens mobil mens hun spiste. 

:hakeslepp: 

Anonymkode: cc506...7c9

Herregud,ingen småbarn trenger å se på tv mens de spiser. 

Anonymkode: cb9de...e5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Å hoppe i sofaen er ikke bra. Jeg fikk hjernerystelse med synsforstyrrelser i flere dager av å hoppe i sofaen og slå hodet i bordkanten da jeg var lita, så det anbefales ikke. 

Anonymkode: 2597b...b7c

Du lærte, altså?

Anonymkode: 90f2b...5b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I alle sammenkomster, enten det er ute eller inne. Hos noen, hos oss, eller offentlig føler vi at det er kun vi som irettsetter ungene vår. 

Som eksempel må barna våre sitte med bordet å spise uavhengig av hvor vi er. Og drikke skal stå på bordet, glasset skal ikke være med rundt i huset.  Dette ser ut som alle andre foreldre rundt oss driter i. Ungene deres flakser rundt og smuler/smører/søler mat over hele huset. Tilogmed når de er på besøk hos andre. 

Eller i butikken, våre barn får ikke løpe rundt som tullinger og rope. Jeg irettsetter dem om det oppstår slik oppførsel. 

Hoppe i sofa hos andre, uaktuelt. Hjemme er det lov men hos andre respekterer vi deres møbler/hjem. 

Er man ferdig med et spill/leke må man rydde det opp før man begynner på neste. 

Har mange fler eksempler også. 

Jeg begynner rett og slett å bli urolig for om vi er for strenge med barna. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 7f85f...f89

Fortsett med det dere gjør.

Anonymkode: f4d59...a1c

Skrevet

Endel ting,slik som å sitte stille ved bordet til alle er ferdig er bare plagsomt for små aktive barn. Det er noe de kan lære ved høyere alder. Jeg praktiserte aldri det,men mine tenåringer sitter faktisk pent ved bordet og spør om de kan gå ifra i dag. De fikk lov å hoppe i sofaen,men sitter pent der også i dag😂 Rydde bort midt i lek? Uff,det høres masete ut. Unger hopper jo fra den ene aktiviteten til den andre. Greit å rydde vekk når man skal avslutte kanskje? 

Anonymkode: cb9de...e5d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Trygge og ålreite voksne kjefter svært sjeldent på noen som helst.

Trygge og ålreite voksne er fint i stand til å formidle sine husregler til besøkende unger.

Hvis du ikke er i stand til å formidle til lille Per som er på besøk at 'her i huset skal koppen stå på bordet' eller 'sofaen min er bare til å sitte i, ikke hoppe' på en rolig og konstruktiv måte og selv om foreldrene er tilstede, er det et deg-problem.

Anonymkode: 3a508...ff5

Det er jo ikke det, det er jo foreldrene til "stakkars lille" Per sitt problem.

Hilsen "kjefter" lett på andres barn uten problemer.

Skrevet
k4ren skrev (53 minutter siden):

Det er jo ikke det, det er jo foreldrene til "stakkars lille" Per sitt problem.

Hilsen "kjefter" lett på andres barn uten problemer.

Da gjelder ikke det jeg skrev deg.

Det gjelder de som sitter og koker innvendig fordi besøkende unger oppfører seg annerledes enn de ønsker uten å si noe fordi 'foreldrene burde'. 

Anonymkode: 3a508...ff5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...