AnonymBruker Skrevet i går, 18:17 #61 Skrevet i går, 18:17 I dont care 🤗 Vi har våre regler og måter å gjøre ting på så får andre folk gjøre det på sin måte 👍 Anonymkode: 79228...c6b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:22 #62 Skrevet i går, 18:22 Ingen hopper i sofa her eller går rundt med mat. Men vær så snill, ikke vær kjip og streng når du er på besøk. Det er veldig slitsomt å måtte overvære. Og det blir dårlig stemning og jeg kan føle på et behov for å løfte stemningen og roe ned DEG. Vi tåler at barn, også dine barn, ikke er perfekte hele tiden. Ivrige barn på besøk er sjarmerende. En mor i barnehagen er helt hysterisk opptatt av at barna hennes skal oppføre seg bra. Er mer slitsomt enn 4-barns moren som tar egentid i andres barnebursdag 😄 Anonymkode: 4ea0f...9fc 3
AnonymBruker Skrevet i går, 18:24 #63 Skrevet i går, 18:24 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi spiste forresten middag i bhg forrige uke (det hender de lager middag til alle, man vippser valgfritt beløp til daglig leder som donerer beløpet til veldedighet) og da så jeg et barn på småbarnsavdelingen fikk se på barne-TV til mammaens mobil mens hun spiste. Anonymkode: cc506...7c9 Haha, dette innlegget er jo nesten parodisk. "Hør her dere, nå skal dere få høre om en SKIKKELIG dårlig mor jeg så i barnehagen en dag!". Fader for et selvrettferdig sladrefellesskap dette er😅 Anonymkode: 881a0...f9b 3
AnonymBruker Skrevet i går, 18:27 #64 Skrevet i går, 18:27 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha, dette innlegget er jo nesten parodisk. "Hør her dere, nå skal dere få høre om en SKIKKELIG dårlig mor jeg så i barnehagen en dag!". Fader for et selvrettferdig sladrefellesskap dette er😅 Anonymkode: 881a0...f9b Hvis du ikke trives i dette selvrettferdige sladrefelleskapet så kan du helt frivillig trykke på "logg ut"-knappen oppe til høyre. Anonymkode: cc506...7c9 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:37 #65 Skrevet i går, 18:37 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du ikke trives i dette selvrettferdige sladrefelleskapet så kan du helt frivillig trykke på "logg ut"-knappen oppe til høyre. Anonymkode: cc506...7c9 Takk for tipset!🥹 Det hender jo det dukker opp noe nyttig også her inne, innimellom alle de beint ut rystende historiene om dårlige foreldre, så tror jeg blir litt til. Anonymkode: 881a0...f9b 2
AnonymBruker Skrevet i går, 18:42 #66 Skrevet i går, 18:42 Skulle virkelig ønske at det var din, og min, oppdragerstil som var normen ts. Vi får veloppdragne og høflige barn som kan oppføre seg og som andre liker å ha rundt seg. Og ja, jeg misliker unger som ikke kan oppføre seg og foreldre som ikke evner å korrigere egne barn. Jeg gjentar; jeg misliker uoppdragne barn. Selv om de er barn. Takk foreldrene til disse barna. Anonymkode: 99ca6...8ad
AnonymBruker Skrevet i går, 18:50 #67 Skrevet i går, 18:50 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skulle virkelig ønske at det var din, og min, oppdragerstil som var normen ts. Vi får veloppdragne og høflige barn som kan oppføre seg og som andre liker å ha rundt seg. Og ja, jeg misliker unger som ikke kan oppføre seg og foreldre som ikke evner å korrigere egne barn. Jeg gjentar; jeg misliker uoppdragne barn. Selv om de er barn. Takk foreldrene til disse barna. Anonymkode: 99ca6...8ad Det går bra, de dumme foreldrene til disse barna bryr seg nok ikke så mye om din begrensede evne til empati. Jeg gjentar: de bryr seg ikke. Anonymkode: 881a0...f9b
AnonymBruker Skrevet i går, 18:54 #68 Skrevet i går, 18:54 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skulle virkelig ønske at det var din, og min, oppdragerstil som var normen ts. Vi får veloppdragne og høflige barn som kan oppføre seg og som andre liker å ha rundt seg. Og ja, jeg misliker unger som ikke kan oppføre seg og foreldre som ikke evner å korrigere egne barn. Jeg gjentar; jeg misliker uoppdragne barn. Selv om de er barn. Takk foreldrene til disse barna. Anonymkode: 99ca6...8ad Det er normen. Det TS beskriver at hun gjør er 90% tilsvarende det de absolutt fleste foreldre jeg har møtt gjør. Så er det 8% som tar oppdragelsen så langt at ungene ikke tør annet enn sitte som porselensdukker og 2% som ikke gidder å oppdra ungene i det hele tatt. Anonymkode: 3a508...ff5 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:56 #69 Skrevet i går, 18:56 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Uhm, er det mange 5.-7.-klassinger som er større og sterkere enn deg…?!🤔 Anonymkode: 90f2b...5b7 Ja, definitivt! Jeg er liten og lett av vekst. Flere av de er ett hode høyere enn meg. Jeg er kronisk syk og kan ikke trene styrke for å bli skikkelig sterk lenger pga store skader. Flere av kompisene til sønnen min er mye større og sterke enn meg. Anonymkode: 83fa4...164
AnonymBruker Skrevet i går, 19:11 #70 Skrevet i går, 19:11 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det går bra, de dumme foreldrene til disse barna bryr seg nok ikke så mye om din begrensede evne til empati. Jeg gjentar: de bryr seg ikke. Anonymkode: 881a0...f9b Dumt, for de har laget barn andre ikke liker. Men fortsett å gjøre dumme valg. 👌🏻 Anonymkode: 99ca6...8ad
AnonymBruker Skrevet i går, 19:27 #71 Skrevet i går, 19:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for hyggelige svar Anonymkode: 7f85f...f89 Så du var kun ute etter de som var enig med deg ja.. Anonymkode: 30e17...2e1 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:29 #72 Skrevet i går, 19:29 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Skulle virkelig ønske at det var din, og min, oppdragerstil som var normen ts. Vi får veloppdragne og høflige barn som kan oppføre seg og som andre liker å ha rundt seg. Og ja, jeg misliker unger som ikke kan oppføre seg og foreldre som ikke evner å korrigere egne barn. Jeg gjentar; jeg misliker uoppdragne barn. Selv om de er barn. Takk foreldrene til disse barna. Anonymkode: 99ca6...8ad Det kan du kkke garantere, har man for mye grenser kan ofte de barna utagere å teste grenser Anonymkode: 30e17...2e1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:30 #73 Skrevet i går, 19:30 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dumt, for de har laget barn andre ikke liker. Men fortsett å gjøre dumme valg. 👌🏻 Anonymkode: 99ca6...8ad Å du er voksen som andre voksne ikke liker! Dumt det også Anonymkode: 30e17...2e1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:38 #74 Skrevet i går, 19:38 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dumt, for de har laget barn andre ikke liker. Men fortsett å gjøre dumme valg. 👌🏻 Anonymkode: 99ca6...8ad Jeg gjør sikkert mange dumme valg, men en ting jeg ikke gjør, er å mislike små barn fordi de smuler eller hopper i sofaen. Ville ikke byttet med deg, for å si det sånn! Anonymkode: 881a0...f9b 2
AnonymBruker Skrevet i går, 20:10 #75 Skrevet i går, 20:10 AnonymBruker skrev (8 timer siden): «Ødelegger sofaen» er greit nok argument, det er også grunnen til at vi har sagt nei til det, men «skade seg» er bare tåpelig. Barn trenger å utfolde seg fysisk, ikke bli holdt tilbake. Så jeg håper at dere ikke sier nei til alt mulig fordi dere er redd fordi dere frykter skade😐 Anonymkode: 90f2b...5b7 Å hoppe i sofaen er ikke bra. Jeg fikk hjernerystelse med synsforstyrrelser i flere dager av å hoppe i sofaen og slå hodet i bordkanten da jeg var lita, så det anbefales ikke. AnonymBruker skrev (1 time siden): I dont care 🤗 Vi har våre regler og måter å gjøre ting på så får andre folk gjøre det på sin måte 👍 Anonymkode: 79228...c6b Hva er det dere gjør annerledes enn det TS beskriver da? Betyr det du sier at dine regler for dine barn gjør at de kan få ture frem som de vil, f.eks. med løping og roping på butikker, bare for å ta et eksempel? Mitt barn er oppdratt på samme måte som TS sine barn med unntak av ett punkt. Når barnet hadde besøk, så ryddet vi opp til slutt. Ikke underveis. Dumt å avbryte lekingen med masse opprydding når man har besøk. Barnet er i dag voksent, og kan å oppføre seg og navigere i ulike sosiale sammenhenger. Hen er veldig takknemlig for å ha fått en slik oppdragelse, fordi hen ser at det blir mye enklere i omgang med andre når man evner å oppføre seg. Kan legge til at jeg svært sjeldent har hevet stemmen til barnet, selv om det har gjort mange dumme ting opp gjennom oppveksten, men det er jo det de skal lære av. Jeg har ikke kjeftet barnet mitt til lydighet. Jeg vil også nevne at de fleste av klassekameratene hens som hadde grenseløse foreldre fyllekjører, driver med dop, to er dømt for voldtekt, ei venninne har tatt livet sitt, og flere (både gutter og jenter) sliter med rus. Jeg er lærer, og ser også at dette stemmer med elever som ikke greide å tilpasse seg på barneskolen. Når jeg hører at den eller den ikke har fullført vgs, ruser seg, sitter i fengsel osv. kommer det sjelden som en overraskelse, for å si det sånn. Det er så klart elever fra "møblerte hjem" som kan slite med sånt, men de er i mindretall. Dette er jo også godt kjent statistisk sett, og kalles sosial reproduksjon, siden foreldrene har vært av samme kaliber i oppveksten. Anonymkode: 2597b...b7c 1
AnonymBruker Skrevet i går, 21:20 #76 Skrevet i går, 21:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å hoppe i sofaen er ikke bra. Jeg fikk hjernerystelse med synsforstyrrelser i flere dager av å hoppe i sofaen og slå hodet i bordkanten da jeg var lita, så det anbefales ikke. Hva er det dere gjør annerledes enn det TS beskriver da? Betyr det du sier at dine regler for dine barn gjør at de kan få ture frem som de vil, f.eks. med løping og roping på butikker, bare for å ta et eksempel? Mitt barn er oppdratt på samme måte som TS sine barn med unntak av ett punkt. Når barnet hadde besøk, så ryddet vi opp til slutt. Ikke underveis. Dumt å avbryte lekingen med masse opprydding når man har besøk. Barnet er i dag voksent, og kan å oppføre seg og navigere i ulike sosiale sammenhenger. Hen er veldig takknemlig for å ha fått en slik oppdragelse, fordi hen ser at det blir mye enklere i omgang med andre når man evner å oppføre seg. Kan legge til at jeg svært sjeldent har hevet stemmen til barnet, selv om det har gjort mange dumme ting opp gjennom oppveksten, men det er jo det de skal lære av. Jeg har ikke kjeftet barnet mitt til lydighet. Jeg vil også nevne at de fleste av klassekameratene hens som hadde grenseløse foreldre fyllekjører, driver med dop, to er dømt for voldtekt, ei venninne har tatt livet sitt, og flere (både gutter og jenter) sliter med rus. Jeg er lærer, og ser også at dette stemmer med elever som ikke greide å tilpasse seg på barneskolen. Når jeg hører at den eller den ikke har fullført vgs, ruser seg, sitter i fengsel osv. kommer det sjelden som en overraskelse, for å si det sånn. Det er så klart elever fra "møblerte hjem" som kan slite med sånt, men de er i mindretall. Dette er jo også godt kjent statistisk sett, og kalles sosial reproduksjon, siden foreldrene har vært av samme kaliber i oppveksten. Anonymkode: 2597b...b7c Hvordan i all verden kommer tatt livet sitt inn i dette? Blir skremt om du er lærere Anonymkode: 30e17...2e1
AnonymBruker Skrevet i går, 21:27 #77 Skrevet i går, 21:27 AnonymBruker skrev (11 timer siden): I alle sammenkomster, enten det er ute eller inne. Hos noen, hos oss, eller offentlig føler vi at det er kun vi som irettsetter ungene vår. Som eksempel må barna våre sitte med bordet å spise uavhengig av hvor vi er. Og drikke skal stå på bordet, glasset skal ikke være med rundt i huset. Dette ser ut som alle andre foreldre rundt oss driter i. Ungene deres flakser rundt og smuler/smører/søler mat over hele huset. Tilogmed når de er på besøk hos andre. Eller i butikken, våre barn får ikke løpe rundt som tullinger og rope. Jeg irettsetter dem om det oppstår slik oppførsel. Hoppe i sofa hos andre, uaktuelt. Hjemme er det lov men hos andre respekterer vi deres møbler/hjem. Er man ferdig med et spill/leke må man rydde det opp før man begynner på neste. Har mange fler eksempler også. Jeg begynner rett og slett å bli urolig for om vi er for strenge med barna. Hva tenker dere? Anonymkode: 7f85f...f89 Vi er helt der på alle eksemplene du nevner. Oppdrar ikke ufyselige monstre. De må lære dette hjemme. Anonymkode: 1eb76...dbf
Fru Uperfekt Skrevet 21 timer siden #78 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): I alle sammenkomster, enten det er ute eller inne. Hos noen, hos oss, eller offentlig føler vi at det er kun vi som irettsetter ungene vår. Som eksempel må barna våre sitte med bordet å spise uavhengig av hvor vi er. Og drikke skal stå på bordet, glasset skal ikke være med rundt i huset. Dette ser ut som alle andre foreldre rundt oss driter i. Ungene deres flakser rundt og smuler/smører/søler mat over hele huset. Tilogmed når de er på besøk hos andre. Eller i butikken, våre barn får ikke løpe rundt som tullinger og rope. Jeg irettsetter dem om det oppstår slik oppførsel. Hoppe i sofa hos andre, uaktuelt. Hjemme er det lov men hos andre respekterer vi deres møbler/hjem. Er man ferdig med et spill/leke må man rydde det opp før man begynner på neste. Har mange fler eksempler også. Jeg begynner rett og slett å bli urolig for om vi er for strenge med barna. Hva tenker dere? Anonymkode: 7f85f...f89 Jeg er enda strengere, sofaene er ikke trampoliner.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #79 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ingen hopper i sofa her eller går rundt med mat. Men vær så snill, ikke vær kjip og streng når du er på besøk. Det er veldig slitsomt å måtte overvære. Og det blir dårlig stemning og jeg kan føle på et behov for å løfte stemningen og roe ned DEG. Vi tåler at barn, også dine barn, ikke er perfekte hele tiden. Ivrige barn på besøk er sjarmerende. En mor i barnehagen er helt hysterisk opptatt av at barna hennes skal oppføre seg bra. Er mer slitsomt enn 4-barns moren som tar egentid i andres barnebursdag 😄 Anonymkode: 4ea0f...9fc Dette er jeg så enig i! De aller fleste av oss har da normale kjøreregler for barna slik som ts beskriver i HI. Men, når det er felles samlinger som f.eks barnebursdager så må man nesten se litt mer mellom fingrene. Sier ikke at man skal godta at 10 barn hopper i sofaen men ikke bli den kjeftesmella som står og er hysterisk og illrød i ansiktet i 2 timer. For DET er mer stress enn 15 barn som blir litt hyper når de er samlet. Anonymkode: 79228...c6b 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #80 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Eeh, ja. Gutter på 12 år kan fint være mellom 150-160 høy, og veie opp mot 70 kg.. Anonymkode: dd665...cfe En gjennomsnittlig 12-åring er riktignok mellom 150 og 155, med naturlig variasjon i begge retninger, men den gjennomsnittlige 12-åringen veier mellom 40 og 45 kg. 70 kg er laaangt over den høyeste kurven på NHI sitt percentilskjema. Og ærlig talt, er du redd for at en 10-12-åring skal utøve vold mot deg hvis du irettesetter dem...?! Anonymkode: 90f2b...5b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå