AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden I alle sammenkomster, enten det er ute eller inne. Hos noen, hos oss, eller offentlig føler vi at det er kun vi som irettsetter ungene vår. Som eksempel må barna våre sitte med bordet å spise uavhengig av hvor vi er. Og drikke skal stå på bordet, glasset skal ikke være med rundt i huset. Dette ser ut som alle andre foreldre rundt oss driter i. Ungene deres flakser rundt og smuler/smører/søler mat over hele huset. Tilogmed når de er på besøk hos andre. Eller i butikken, våre barn får ikke løpe rundt som tullinger og rope. Jeg irettsetter dem om det oppstår slik oppførsel. Hoppe i sofa hos andre, uaktuelt. Hjemme er det lov men hos andre respekterer vi deres møbler/hjem. Er man ferdig med et spill/leke må man rydde det opp før man begynner på neste. Har mange fler eksempler også. Jeg begynner rett og slett å bli urolig for om vi er for strenge med barna. Hva tenker dere? Anonymkode: 7f85f...f89 8 5 3
Sirah Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Dere høres ut som flotte foreldre som oppdrar ungene deres til å bli flotte ungdommer og voksne ❤️ 29 4 8
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Synes ikke dere høres for strenge ut. Høres normalt ut sånn som dere gjør spør du meg. Anonymkode: 360cb...9c4 7 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I alle sammenkomster, enten det er ute eller inne. Hos noen, hos oss, eller offentlig føler vi at det er kun vi som irettsetter ungene vår. Som eksempel må barna våre sitte med bordet å spise uavhengig av hvor vi er. Og drikke skal stå på bordet, glasset skal ikke være med rundt i huset. Dette ser ut som alle andre foreldre rundt oss driter i. Ungene deres flakser rundt og smuler/smører/søler mat over hele huset. Tilogmed når de er på besøk hos andre. Eller i butikken, våre barn får ikke løpe rundt som tullinger og rope. Jeg irettsetter dem om det oppstår slik oppførsel. Hoppe i sofa hos andre, uaktuelt. Hjemme er det lov men hos andre respekterer vi deres møbler/hjem. Er man ferdig med et spill/leke må man rydde det opp før man begynner på neste. Har mange fler eksempler også. Jeg begynner rett og slett å bli urolig for om vi er for strenge med barna. Hva tenker dere? Anonymkode: 7f85f...f89 Slik hadde vi og. De fikk heler ikke lov p hoppe i sofaen hjemme en gang. Da fikk de beskjed å finne trampoline å hoppe på Anonymkode: a4e2a...983 2 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden Dere er en av de få som oppdrar barna deres. De andre tar ikke tak for da begynner lille Ole å gråte eventuelt rase og det bør absolutt ikke skje. Det fører til alle bokstavforkortelsesdiagnoser i hele verden. Gratulerer, du gjør deg selv og dine barn en stor tjeneste ved å lære dem hvor grensen går. Anonymkode: b8a54...38e 4 10
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I alle sammenkomster, enten det er ute eller inne. Hos noen, hos oss, eller offentlig føler vi at det er kun vi som irettsetter ungene vår. Som eksempel må barna våre sitte med bordet å spise uavhengig av hvor vi er. Og drikke skal stå på bordet, glasset skal ikke være med rundt i huset. Dette ser ut som alle andre foreldre rundt oss driter i. Ungene deres flakser rundt og smuler/smører/søler mat over hele huset. Tilogmed når de er på besøk hos andre. Eller i butikken, våre barn får ikke løpe rundt som tullinger og rope. Jeg irettsetter dem om det oppstår slik oppførsel. Hoppe i sofa hos andre, uaktuelt. Hjemme er det lov men hos andre respekterer vi deres møbler/hjem. Er man ferdig med et spill/leke må man rydde det opp før man begynner på neste. Har mange fler eksempler også. Jeg begynner rett og slett å bli urolig for om vi er for strenge med barna. Hva tenker dere? Anonymkode: 7f85f...f89 Nei, synes det er helt fantastisk ! Folk er så jævla sløve og uinteresserte. Barn trenger oppdragelse og struktur. Og jeg hadde vært enda strengere enn dere. Hadde ikke tillatt hopping i sofaen hjemme. Anonymkode: bf1ed...16d 5 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden Å her vil du bare få svar om å så flinke foreldre dere er og de andre er dårlige, som er akkurat de svarene du ønsker. Går du å irettesette barna hele tiden på besøk, så blir det ikke veldig koselig hverken for barna eller de dere besøker. Om de dere er på besøk hos synes det er greit man hopper i sofaen så ser jeg ikke problemet Anonymkode: 30e17...2e1 10 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Skrevet 15 timer siden For øvrig har vi besøk , så tar vi rydding til slutt , gidder ikke gå å mase om det Anonymkode: 30e17...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Går du å irettesette barna hele tiden på besøk, så blir det ikke veldig koselig hverken for barna eller de dere besøker. Om de dere er på besøk hos synes det er greit man hopper i sofaen så ser jeg ikke problemet Anonymkode: 30e17...2e1 Så du lar andre sette grenser for dine egne barn? De fleste kjefter ikke på andre sine barn. Og du sitter der og lar de hoppe ettersom ingen andre sier fra? Anonymkode: 7c2e1...276 2 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For øvrig har vi besøk , så tar vi rydding til slutt , gidder ikke gå å mase om det Anonymkode: 30e17...2e1 Man rydder vel etterhvert som man roter? Roter man et sted, rydder man opp før man begynner med noe annet. Ellers høres det helt normalt ut slik du gjør det, ts... at alle her sier at alle andre er så sløve osv, syns jeg høres rart ut når jeg ser rundt meg i samfunnet. De fleste barn er veloppdragne, takker for maten, sier vær så snill, venter fint på tur, løper ikke rundt i butikken osv. Utskudd finnes jo, men jeg syns ikke dagens barn er mindre flinke enn barn før. Anonymkode: dd665...cfe 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Skrevet 15 timer siden Hva slags folk henger du med? Vi oppdrar barna våre likt som i alle dine eksempler, men de hadde uansett aldri funnet på å for eksempel hoppe i sofaen borte for det er ikke lov hjemme heller. Det jeg reagerer på er at du sier at dere er de eneste som gjør det. De aller fleste barn vi er sammen med og som er på besøk her oppfører seg veldig fint. De er høflige, respektfulle og flotte barn. De sitter pent ved bordet og takker for maten. Det er selvfølgelig enkelte unntak, men som sagt: De aller fleste barn vi kjenner oppfører seg veldig bra. Anonymkode: 3c6a6...c00 3 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man rydder vel etterhvert som man roter? Roter man et sted, rydder man opp før man begynner med noe annet. Ellers høres det helt normalt ut slik du gjør det, ts... at alle her sier at alle andre er så sløve osv, syns jeg høres rart ut når jeg ser rundt meg i samfunnet. De fleste barn er veloppdragne, takker for maten, sier vær så snill, venter fint på tur, løper ikke rundt i butikken osv. Utskudd finnes jo, men jeg syns ikke dagens barn er mindre flinke enn barn før. Anonymkode: dd665...cfe Nei det gjør vi ikke ved besøk og det r heller ikke vanlig hos venner Anonymkode: 30e17...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): I alle sammenkomster, enten det er ute eller inne. Hos noen, hos oss, eller offentlig føler vi at det er kun vi som irettsetter ungene vår. Som eksempel må barna våre sitte med bordet å spise uavhengig av hvor vi er. Og drikke skal stå på bordet, glasset skal ikke være med rundt i huset. Dette ser ut som alle andre foreldre rundt oss driter i. Ungene deres flakser rundt og smuler/smører/søler mat over hele huset. Tilogmed når de er på besøk hos andre. Eller i butikken, våre barn får ikke løpe rundt som tullinger og rope. Jeg irettsetter dem om det oppstår slik oppførsel. Hoppe i sofa hos andre, uaktuelt. Hjemme er det lov men hos andre respekterer vi deres møbler/hjem. Er man ferdig med et spill/leke må man rydde det opp før man begynner på neste. Har mange fler eksempler også. Jeg begynner rett og slett å bli urolig for om vi er for strenge med barna. Hva tenker dere? Anonymkode: 7f85f...f89 Mine barn gjør ikke sånne ting, så tviler på det gjelder alle andre.. Anonymkode: c2cc1...a7b
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så du lar andre sette grenser for dine egne barn? De fleste kjefter ikke på andre sine barn. Og du sitter der og lar de hoppe ettersom ingen andre sier fra? Anonymkode: 7c2e1...276 Hvor står det? Du antar bare! Har aldri hoppet i sofaen , så nei Anonymkode: 30e17...2e1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Skrevet 15 timer siden Kjenner meg igjen. Ikke bare er vi de eneste som gjør det, det er i tillegg bare jeg… Samboeren min er ganske blind på sånn oppførsel, og moren hans og stefaren hans og. Så jeg er den eneste som oppdrar barnet og hindrer at han klatrer i sofa, hoier og skriker innendørs… Har flere ganger vurdert å si høyt "ja men HJELP MEG LITT DA!" Til samboeren….. Anonymkode: cc506...7c9 2 1
Jadaomatte Skrevet 15 timer siden #16 Skrevet 15 timer siden Dette er da bare normal oppdragelse. Noen foreldre tror at absolutt alt er lekeplasser for barn. F.eks en sofa er en sofa, der sitter man, det er ikke ett lekestativ. Er man inne, bruker man innestemme, ellers får man gå ut. Jeg lurer på hva slags folk du er sammen med. 2 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så du lar andre sette grenser for dine egne barn? De fleste kjefter ikke på andre sine barn. Og du sitter der og lar de hoppe ettersom ingen andre sier fra? Anonymkode: 7c2e1...276 Trygge og ålreite voksne kjefter svært sjeldent på noen som helst. Trygge og ålreite voksne er fint i stand til å formidle sine husregler til besøkende unger. Hvis du ikke er i stand til å formidle til lille Per som er på besøk at 'her i huset skal koppen stå på bordet' eller 'sofaen min er bare til å sitte i, ikke hoppe' på en rolig og konstruktiv måte og selv om foreldrene er tilstede, er det et deg-problem. Anonymkode: 3a508...ff5 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Skrevet 15 timer siden Vel, de har kanskje ikke samme verdier som dere, uten at det er positiv eller negativt? Jeg kunne ikke brydd meg mindre hvor drikken står. Og rydde det gjør vi etterpå. Særlig når vi har besøk. Anonymkode: 4e3ae...b50 4
enkefru Skrevet 15 timer siden #19 Skrevet 15 timer siden Synes ikke dere er for strenge på noe vis, dere lærer ungene deres folkeskikk. Skulle bare mangle. Var helt lik med min... ganske så "streng" m.a.o. Han har ikke hatt vondt av det, tvert i mot - han var andre foreldres "favoritt" å ha på besøk pga sin gode oppførsel (ta med hjem etter skole etc) 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Skrevet 15 timer siden Nei, du lurer ikke på om dere er for strenge. Du vil bare klage på andre. Vi er minst like strenge som dere (barna får selvfølgelig ikke hoppe i sofaen hjemme heller), men opplever at barn på besøk og andre steder stort sett har slike regler de også. Så detter omgangskretsen deres som er for slappe. Selvsagt. Anonymkode: 9cffe...205 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå