Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kollega , og som jeg også treffer litt på fritiden, ble sur og avvisende mot meg etter at hun så at jeg hadde reist på en topptur alene en dag UTEN å invitere henne..Fikk også høre igjen av felles bekjente at hun hadde snakket stygt om meg og var irritert over å ikke bli spurt.  Dagen etter på jobb oppførte hun seg avvisende og snurt. Vi hadde jo ingen planer om felles tur heller, og synes er veldig barnslig  (altså damen er i midten av 50 årene). Er dette rimelig oppførsel??

Anonymkode: ec908...3ee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres spesielt ut. Snakk med henne og si at du tok turen alene fordi du hadde behov for å være alene den dagen. Fikser hun ikke det er det hennes problem, ikke ditt. 

Anonymkode: 511a6...16c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Svigermor og min samboer er også sånn, veldig vare på dette med å finne ut i etterkant at andre har gjort noe uten dem(eller uten å i det minste invitere dem). For samboers del er dette sårt fordi det var en gjentagende greie i barndommen, de bodde akkurat litt for langt unna "resten av gjengen/nabolaget" til at det ble naturlig å invitere dem på fester og sånt. Og så fant han ut av det på skolen etterpå. Sannsynligvis har svigermor noe av de samme barndomserfaringene som den eneste jenta i nabolaget(såvidt jeg har skjønt).

Nå sier jeg ikke at de derfor må unnskyldes og inkluderes i absolutt alt av absolutt alle. Nå ble jo hun kollegaen din ikke utelatt i den forstand at hun var den eneste som ikke ble invitert heller. Du dro alene og dermed var det jo ingen andre som var invitert heller. Men for noen handler det altså om at de hadde lyst til å være med og dermed trigges noen såre følelser og minner fra tidligere.

Det kan også være noe passiv-aggressive greier med at hun vil være med, men "vil ikke være til bry"/"tør ikke spørre"(redd for å bli avvist) og dermed gir deg skylden for å ikke ha inkludert henne fra starten av, slik at du nå skal få dårlig samvittighet og invitere henne med neste gang. (Det er i alle fall en av svigermors favorittstrategier ...)

Ingenting av dette er jo din skyld, og det er heller ikke rimelig oppførsel fra henne, nei. Hadde det vært en felles tur der hun var den eneste(eller en av veldig få) som ikke ble invitert, hadde det vært noe annet. Men du bestemmer jo selv hva du vil gjøre alene. Om hun blir sur for det, er det hennes følelser og opp til henne å regulere for sin egen del. Det er ikke din jobb å blidgjøre henne og ta ansvar for hennes følelser på den måten.

Jeg tror jeg hadde bare latt henne få sutre og trasse fra seg i fred og ro. Slik jeg ser det, er det det hun gjør; sutrer og klager som en femåring som ikke fikk is på en tirsdag før middag. (På en femåring gir oppførselen helt mening, en femåring lærer fortsatt å regulere følelsene sine og navigere verden rundt seg. Det blir ikke trassing på den samme måten. På en 50åring blir det barnslig furting og trassing.)

Anonymkode: 8008d...7d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kollega , og som jeg også treffer litt på fritiden, ble sur og avvisende mot meg etter at hun så at jeg hadde reist på en topptur alene en dag UTEN å invitere henne..Fikk også høre igjen av felles bekjente at hun hadde snakket stygt om meg og var irritert over å ikke bli spurt.  Dagen etter på jobb oppførte hun seg avvisende og snurt. Vi hadde jo ingen planer om felles tur heller, og synes er veldig barnslig  (altså damen er i midten av 50 årene). Er dette rimelig oppførsel??

Spør henne om hun har stått opp med feil bein? Siden hun er så snurt. Da ligger ballen hos henne og du får svar på hva som er galt. Og vær like blid :) 

Anonymkode: 5112a...4de

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Good riddance, sier jeg.

Anonymkode: c7646...4d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Rødt flagg over hele linja.

Makan til oppførsel på en voksen kvinne. 

Anonymkode: 97729...7dd

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke normalt. 

Kan du ikke bare ta det opp? Si at du har hørt at hun reagerte på å ikke bli invitert, men at det sikkert ikke stemmer siden du bare skulle på tur alene? 
Dersom hun har en forventning om at du skal inkludere henne i alt du gjør (satt på spissen) så er det greit å få det på bordet så dere kan ordne opp. 

Anonymkode: 13d4a...efc

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig IKKE normalt!! Denne damen hadde jeg lett unngått heretter! Makan til dramaqueen😳 Går jo selvfølgelig ann å spørre hva problemet hennes er og ta det derfra.. 

Anonymkode: 6e96f...038

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok hatt litt kampanje rettet mot Alenetid i etterkant. Enkelte mennesker forstår ikke at noen av oss ønsker å gjøre noe alene en gang i blant

Anonymkode: c1987...099

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...