AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:56 #1 Skrevet søndag kl. 07:56 Hvilken vinterdress har dere prøvd som dere har blitt skuffet over? Jeg kan begynne. Prøvde en småbarnsdress fra reima og den var alt for kald og ble fort slitt og gikk hull i. Jeg synes også kattnakken vinterregndress var stivere enn mye annet man får med fleecefor. Så litt skuffet der. Til gjengjeld er de sikert slitesterke da. Anonymkode: 7bac7...9fd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:57 #2 Skrevet søndag kl. 07:57 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken vinterdress har dere prøvd som dere har blitt skuffet over? Jeg kan begynne. Prøvde en småbarnsdress fra reima og den var alt for kald og ble fort slitt og gikk hull i. Jeg synes også kattnakken vinterregndress var stivere enn mye annet man får med fleecefor. Så litt skuffet der. Til gjengjeld er de sikert slitesterke da. Anonymkode: 7bac7...9fd Glemme å nevne at den fra reima var rimelig posete også😅 Anonymkode: 7bac7...9fd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:02 #3 Skrevet søndag kl. 08:02 Jeg var skuffet over isbjørn of sweden. Den ble for posete for 5-åring, og var ikke vanntett under knærne. Mest fornøyd med Didrikson til litt større barn. Reima til små Anonymkode: 5050a...a9d 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:03 #4 Skrevet søndag kl. 08:03 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Glemme å nevne at den fra reima var rimelig posete også😅 Anonymkode: 7bac7...9fd Og STORE i størrelsen. Anonymkode: 7bac7...9fd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:45 #5 Skrevet søndag kl. 09:45 Didrikson , trang og grusom reima, posete, elendig kvalitet Anonymkode: 90ebf...065
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:28 #6 Skrevet søndag kl. 10:28 Jeg hadde lubne barn som 4-5 åringer (de er veldig tynne tenåringer nå 😅) så posete var ikke problem. Men jeg ble skuffet av Reima fordi de var så tynne at barna fikk hull på knærne med engang. Det har noe med at vi bor på Østlandet med lite snø og mye strøing av småstein. De dressene tålte ikke grus i det hele tatt, men det er jo også derfor de er mer lette og fleksible. Dressene fra Stormberg og Kaxs (KappAhl) er stivere og tyngre, bruker bittelitt mer tid til å tørke, men til gjengjeld så tåler de faktisk grus, og kan brukes her vi bor. Vinterdressene var en av de vendepunkter for meg da jeg skjønte at «best i test» er ikke alltid best. Det er bare det som ga best første innrykk på testpersoner i løpet av første 20 minutter med erfaring 😅👌 Anonymkode: 4807c...2f5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:39 #7 Skrevet søndag kl. 10:39 Gullkorn. Den var nydelig, satt pent på. Men den sugde vann (fra snøen). Håper de har blitt bedre nå. Alltid fornøyd med Reima og Kax (?) fra Kapp Ahl. Didrikson har vært for lange i beina, ryggen og armene til min yngste, men fin til den mellomste. Anonymkode: 0d9fa...140
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:48 #8 Skrevet søndag kl. 10:48 4 vinteren nå og vi er veldig fornøyd med Reima gotland eller Stavanger som vinterdress. Sverger til den i bhg på Vestlandet. Ingen problem. Kattnakken helårsdress er gull værdt. Vi har dodelt Kattnakken og, men den er vi ikke like fornøyd med. Altfor stor og " posete". Blir fort slitt i rumpa og noen av sømmene. Her i Bergen har vi ikke likt Didriksons eller gullkorn. De blir for brede og slites fort. Jeg har en tynn og lang jente på 4. Vi har faktisk vært glad i klær fra Coop Obs som dress/todelt nr 2. Refleks har gode regntøy. Anonymkode: dbb8c...1d1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:30 #9 Skrevet søndag kl. 11:30 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Gullkorn. Den var nydelig, satt pent på. Men den sugde vann (fra snøen). Håper de har blitt bedre nå. Alltid fornøyd med Reima og Kax (?) fra Kapp Ahl. Didrikson har vært for lange i beina, ryggen og armene til min yngste, men fin til den mellomste. Anonymkode: 0d9fa...140 Har ikke gullkorn vannsøyle på 20.000 da??😳 Anonymkode: 7bac7...9fd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:55 #10 Skrevet søndag kl. 11:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): 4 vinteren nå og vi er veldig fornøyd med Reima gotland eller Stavanger som vinterdress. Sverger til den i bhg på Vestlandet. Ingen problem. Kattnakken helårsdress er gull værdt. Vi har dodelt Kattnakken og, men den er vi ikke like fornøyd med. Altfor stor og " posete". Blir fort slitt i rumpa og noen av sømmene. Her i Bergen har vi ikke likt Didriksons eller gullkorn. De blir for brede og slites fort. Jeg har en tynn og lang jente på 4. Vi har faktisk vært glad i klær fra Coop Obs som dress/todelt nr 2. Refleks har gode regntøy. Anonymkode: dbb8c...1d1 Har du prøvd vinterdress fra Reflex? Anonymkode: 7bac7...9fd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:00 #11 Skrevet søndag kl. 12:00 Vi bor på innlandet (ikke fylket, men østlandet vekk fra sjøen). Det er kaldt her om vinteren. Kan ikke forstå at noen er misfornøyd med Reima Gotland og Stavanger. Hører alle barnehageansatte skryte av de dressene. Anonymkode: 7a43e...975 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:07 #12 Skrevet søndag kl. 12:07 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi bor på innlandet (ikke fylket, men østlandet vekk fra sjøen). Det er kaldt her om vinteren. Kan ikke forstå at noen er misfornøyd med Reima Gotland og Stavanger. Hører alle barnehageansatte skryte av de dressene. Anonymkode: 7a43e...975 De kan bli for posete og fort slitt for noen. Er vel ikke sååå vanskelig å forstå😅 Anonymkode: 7bac7...9fd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:20 #13 Skrevet søndag kl. 12:20 Var misfornøyd med Didriksons til 2-3-åring, men veldig fornøyd til 4-åring (såpass smal at den ble stiv til lite barn, veldig bra til et litt større barn). Anonymkode: 334f1...011
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:27 #14 Skrevet søndag kl. 12:27 Reima har jeg vært missfornøyd med, og disse pakkene til sportmann. Reima er dyrt ig lute holdbar. Vi kjøpte en dress på romjulsalg, og den var ihjelslitt på rompe og knær før mars var over. Altfor dårlig. Denne fikk vi reklamasjon på. Sportmann sine barnehage/skolepakker opplever jeg som tunge, og trekker til seg masse vann. Vi har vært mest fornøyd med Didriksson, reflex bardu og kattnakken vinteregndress. Min tngste skal bruke sin nå på 5 vinteren. De er fantastisk holdbare og god beveglighet i de. Mine har elsket de dressene Anonymkode: 6596f...166
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:42 #15 Skrevet søndag kl. 12:42 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Reima har jeg vært missfornøyd med, og disse pakkene til sportmann. Reima er dyrt ig lute holdbar. Vi kjøpte en dress på romjulsalg, og den var ihjelslitt på rompe og knær før mars var over. Altfor dårlig. Denne fikk vi reklamasjon på. Sportmann sine barnehage/skolepakker opplever jeg som tunge, og trekker til seg masse vann. Vi har vært mest fornøyd med Didriksson, reflex bardu og kattnakken vinteregndress. Min tngste skal bruke sin nå på 5 vinteren. De er fantastisk holdbare og god beveglighet i de. Mine har elsket de dressene Anonymkode: 6596f...166 Hvilken Reima dress var det? Anonymkode: 7bac7...9fd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:45 #16 Skrevet tirsdag kl. 05:45 Bumper denne da jeg skal kjøpe dress til uken😅 Anonymkode: 7bac7...9fd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:46 #17 Skrevet tirsdag kl. 09:46 Nå husker jeg ikke hvilket merke dressen hadde,annet enn at den var kjøpt i sentrum av Kristiansand. Men den dressen var jeg skuffet over da den ikke var vanntett. Og dermed ble hun våt gjennom når hun lekte i snøen. Det var et rimeligere merke synes jeg å huske. Anonymkode: 51ed0...a6c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:55 #18 Skrevet tirsdag kl. 09:55 Misfornøyd med rimelige dresser fra kjedeklesbutikker. Tunge og ikke vanntette. Kjempefornøyd med Reima. Vanntett, lett, passe varmt, veldig god slitestyrke hvis du velger dressene med høyest slitestyrke (sjekk Reimas nettside) og god passform med innstrammingsmuligheter for mine slanke barn. Anonymkode: ed859...c4c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:21 #19 Skrevet tirsdag kl. 10:21 AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 14.00): Vi bor på innlandet (ikke fylket, men østlandet vekk fra sjøen). Det er kaldt her om vinteren. Kan ikke forstå at noen er misfornøyd med Reima Gotland og Stavanger. Hører alle barnehageansatte skryte av de dressene. Anonymkode: 7a43e...975 Vi har hatt reima gotland i 3 sesonger. De to første sesongene var de fine, men tredje sesongen ble dressen skuffende slitt. Men tror reima stavanger som er dressen med mer slitestyrke hadde vært bedre. Så ett annet barn i bhg hadde en annen reima dress (tipper lappi) som var enda tynnere i stoffet og den så fryktelig slitt ut. Den var ny. satser på Stavanger her i år. Barnet har litt feil fasong for Didrikson blant annet. Anonymkode: 678d7...bf4
Sandie Skrevet tirsdag kl. 10:35 #20 Skrevet tirsdag kl. 10:35 AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 12.28): Jeg hadde lubne barn som 4-5 åringer (de er veldig tynne tenåringer nå 😅) så posete var ikke problem. Men jeg ble skuffet av Reima fordi de var så tynne at barna fikk hull på knærne med engang. Det har noe med at vi bor på Østlandet med lite snø og mye strøing av småstein. De dressene tålte ikke grus i det hele tatt, men det er jo også derfor de er mer lette og fleksible. Dressene fra Stormberg og Kaxs (KappAhl) er stivere og tyngre, bruker bittelitt mer tid til å tørke, men til gjengjeld så tåler de faktisk grus, og kan brukes her vi bor. Vinterdressene var en av de vendepunkter for meg da jeg skjønte at «best i test» er ikke alltid best. Det er bare det som ga best første innrykk på testpersoner i løpet av første 20 minutter med erfaring 😅👌 Anonymkode: 4807c...2f5 Dette er også min erfaring med vinterdressene fra Reima dessverre. De fungerer helt supert i skikkelig vintervær med snø og minusgrader. Men er det bar bakke med grus skrapes det raskt hull. Tidligere hadde vi vinterdress fra Tiny Trolls of Norway. Den var av god kvalitet, men har forstått det sånn at det merket ikke eksisterer lengre selv om enkelte plagg fortsatt selges i sportsbutikker. Kan anbefale denne: https://sportoutlet.no/klaer/skidress-og-parkdress/product/99017?c=24297
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå