Gå til innhold

Folk som ikke vil ha katt i nabolaget sitt og kjører den langt av gårde??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan være det dersom katten blir understimulert, men ikke hvis man vet hva man gjør. 

Anonymkode: c650a...50d

Jeg har innekatter, to ragdolls som jeg kjøpte da de var 4 mnd. De vil ut, hver dag så står de og mjauer og krafser på døra. De har tilgang på varierte leker som skiftes ut, barna og jeg leker med dem, de har stor innglasset veranda, flere klatrestativ og liggesteder i høyden der de kan kikke ut gjennom vinduene. 

Men de vil ut, og de spretter mellom beina på alle som åpner utedøra for å komme seg ut.  

Jeg har mulighet for å aktivisere de mer enn snittet. De får gå i sele, men det er ikke det samme som å løpe og klatre fritt. 

De sover nå men våkner snart og vil da mest sannsynlig ut igjen. 

Ut fra mine erfaringer, så vil jeg ikke anbefale innekatt for folk flest. Man må i så fall sørge for å overta en som har levd som innekatt tidligere. Min forrige katt overtok jeg som senior og den hadde gått inne hele livet. Jeg må innrømme at jeg var slett ikke forberedt på at det ville bli umulig å komme seg inn i huset uten at kattene presser seg ut så snart jeg åpner døra.

Å holde inne en katt som tidligere har gått fritt, er i hvert fall dyremishandling. 

Anonymkode: 9d8eb...d4c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Første steg er at katteeiere faktisk må skjønne at dyret er en plage og ulempe for naboene. 

Anonymkode: d415f...a00

Jeg har mange naboer som har katt, men ingen av disse kattene er plagsomme (sikker pga at de er kastrerte) Det er heller barna deres som er en ulempe og plage, roper og bråker, spionerer og stikker av..men har man naboer må man tåle at de også lever, om ikke så får man flytte litt lengere ut på landet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nabokatten sluttet å bæsje ned blomsterbedet mitt da jeg begynte å helle ut sterk traktekaffe jevnlig. Jeg prøvde det etter tips fra eier. Kan være en tilfeldighet, og at den fant seg et bedre egnet sted, men jeg tør ikke slutte med kaffen, for det funker. 

Synes det bør være fengselsstraff for dyremishandling forresten. Men blir vanskelig å overholde. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 10.00):

Slutte å ha så mange katter man ikke har kontroll på. Har aldri forstått at katter kan gå å ødelegge i hager uten at eier må ta ansvar, mens hunder må gå i bånn. Men er jo ikke greit å gjøre stygge ting med dyr uansett. Men tror ikke du får gjort så mye med det. Disse folka som gjør sånn, eier tydeligvis ikke samvittighet eller grenser for hva man kan gjøre med et levende vesen. Så det beste du kan gjøre for dyret ditt, er å passe på det selv… eventuelt vise forståelse for sinte naboer som får hage og uteområdet ødelagt at piss og drit ved å tilby deg å erstatte/rydde/finne løsninger som skjermer naboen din fra skader han strengt tatt ikke har bedt om fra krenkende nabokatter og arrogante eiere…

Anonymkode: b64c7...eba

Drep alle katter og du blir spist av mus og rotter

Anonymkode: 32177...cbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 10.11):

Men hva kan man egentlig gjøre med katter som regelrett ødelegger? Nesten så jeg har vurdert gift, men så har jeg det selvfølgelig ikke i meg å drepe et dyr.

Men vi kan ikke lagre noe på baksiden av huset, nabokatten pisser på alt. Må også vaske terrassedør flere ganger i uken pga nabokatten.

Anonymkode: 1823a...796

hvis du kjenner noen som har hund kan du spørre om du kan få hår fra børsten til hunden som du legger rundt i hagen. Det skremmer katter, og det er til nytte for fuglene som bruker det i reirene sine. 
Enda bedre er om du kan ha en hund på besøk litt og tusle rundt i hagen, det skremmer kattene enda mer. Humant og effektivt, men det må gjentas med jevne mellomrom da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En bekjent satte opp kattefeller i garasjen sin for han var så lei av kattepiss. Så tok han kattene med i fjæra og skjøt dem. 😱 "Kattene har ikke noe i min garasje å gjøre", sa han. 

Anonymkode: 0b75b...af2

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

En bekjent satte opp kattefeller i garasjen sin for han var så lei av kattepiss. Så tok han kattene med i fjæra og skjøt dem. 😱 "Kattene har ikke noe i min garasje å gjøre", sa han. 

Det gjør virkelig vondt i hjertet å lese dette. Dessverre finnes sånne folk blandt oss, uten empati eller moral. Men heldigvis er dette lang i fra normalt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du meldte ham vel hvis dette er sant

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herlighet, hvor smart tror du egentlig at en katt er? 😂 Det er selvfølgelig ikke vår feil. Katter er ekle og ubehagelige dyr 

Anonymkode: 1823a...796

At du kan si sånne ting om en annen art sier mest om deg. Mennesker som deg er ekle og ubehagelige dyr

Anonymkode: 8510e...1eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...