AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:42 #1 Skrevet søndag kl. 07:42 I byen jeg kommer fra, særlig på ett bestemt sted, er det stadig katter som forsvinner og så dukker de opp i nabokommunen eller i en annen ende av kommunen. Vet politiet har vært på saken men vet ikke noe mer konkret, ikke har jeg gravd i saken heller. Nå nylig leste jeg også en artikkel om katten Trym, som hadde vært borte i 12 år og levd ute hele denne tiden, 94 kilometer (Oslo) fra hjemmet sitt (Fredrikstad). Den kan selvsagt ha blitt med en trailer eller noe, men katter er skeptiske dyr og sannsynligheten for at de blir med i et fremmed kjøretøy er liten. Katter drar heller aldri så langt for egen maskin. Vet at det også har vært historier om folk som har helt ut frostvæske på bakken og så blir katter forgiftet av det. Hvordan kan man bli kvitt et sånt problem? Hva får man gjort? Noen her som har vært borti at folk som kjører vekk katter, eller enda verre dreper dem med frostvæske fordi «oops, sølte litt på bakken bare» blir tatt for dette? Anonymkode: 8510e...1eb
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:46 #2 Skrevet søndag kl. 07:46 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan kan man bli kvitt et sånt problem? Anonymkode: 8510e...1eb Innekatt. Anonymkode: aa7c7...afe 8 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:48 #3 Skrevet søndag kl. 07:48 Jeg vet at noen finner katter i tunneler eller langs veien som har blitt kastet ut av biler. Det er helt forferdelig! Noen blir skadet og noen dør. Bare tenk å kaste levende dyr! Det er også funnet i søppel. Man må kanskje kontakte dyrebeskyttelsen eller Noah dersom politiet ikke har ressurser? Anonymkode: 04715...f3c 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:52 #4 Skrevet søndag kl. 07:52 GPS på katten. Anonymkode: 36bde...0a2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:54 #5 Skrevet søndag kl. 07:54 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): GPS på katten. Anonymkode: 36bde...0a2 Den kan tas av og kastes i skogen Anonymkode: 8510e...1eb
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:00 #6 Skrevet søndag kl. 08:00 Slutte å ha så mange katter man ikke har kontroll på. Har aldri forstått at katter kan gå å ødelegge i hager uten at eier må ta ansvar, mens hunder må gå i bånn. Men er jo ikke greit å gjøre stygge ting med dyr uansett. Men tror ikke du får gjort så mye med det. Disse folka som gjør sånn, eier tydeligvis ikke samvittighet eller grenser for hva man kan gjøre med et levende vesen. Så det beste du kan gjøre for dyret ditt, er å passe på det selv… eventuelt vise forståelse for sinte naboer som får hage og uteområdet ødelagt at piss og drit ved å tilby deg å erstatte/rydde/finne løsninger som skjermer naboen din fra skader han strengt tatt ikke har bedt om fra krenkende nabokatter og arrogante eiere… Anonymkode: b64c7...eba 10
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:02 #7 Skrevet søndag kl. 08:02 Haha, krelende katter, ble visst til krenkende katter. Men passer kanskje den beskrivelsen også😂 Anonymkode: b64c7...eba
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:10 #8 Skrevet søndag kl. 08:10 Det er forresten skrevet (facebook, lokalavis) om katter som blir forlatt ved en litt øde ferjekai på et sted i nærområdet. Utrolig synd. Anonymkode: 04715...f3c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:11 #9 Skrevet søndag kl. 08:11 Men hva kan man egentlig gjøre med katter som regelrett ødelegger? Nesten så jeg har vurdert gift, men så har jeg det selvfølgelig ikke i meg å drepe et dyr. Men vi kan ikke lagre noe på baksiden av huset, nabokatten pisser på alt. Må også vaske terrassedør flere ganger i uken pga nabokatten. Anonymkode: 1823a...796 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:14 #10 Skrevet søndag kl. 08:14 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Slutte å ha så mange katter man ikke har kontroll på. Har aldri forstått at katter kan gå å ødelegge i hager uten at eier må ta ansvar, mens hunder må gå i bånn. Men er jo ikke greit å gjøre stygge ting med dyr uansett. Men tror ikke du får gjort så mye med det. Disse folka som gjør sånn, eier tydeligvis ikke samvittighet eller grenser for hva man kan gjøre med et levende vesen. Så det beste du kan gjøre for dyret ditt, er å passe på det selv… eventuelt vise forståelse for sinte naboer som får hage og uteområdet ødelagt at piss og drit ved å tilby deg å erstatte/rydde/finne løsninger som skjermer naboen din fra skader han strengt tatt ikke har bedt om fra krenkende nabokatter og arrogante eiere… Anonymkode: b64c7...eba Jeg har vokst opp i et nabolag, og bodd i flere ulike nabolag som voksen, hvor naboene ikke synes noe negativt om kattene og ikke har noe imot at de er innom hagen deres. Tror dette må være bare enkelte folk noen steder, som ikke liker katter akkurat som folk som ikke liker barn. Og da blir disse kattene sikkert store syndebukken i alt. Og hvis kattene hadde forsvunnet, hadde det sikkert vært noe nytt som hadde plaget dem slik som hekken til naboen. Tror bare noen folk må ha noe negativt å klage over. Anonymkode: 8510e...1eb 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:15 #11 Skrevet søndag kl. 08:15 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hva kan man egentlig gjøre med katter som regelrett ødelegger? Nesten så jeg har vurdert gift, men så har jeg det selvfølgelig ikke i meg å drepe et dyr. Men vi kan ikke lagre noe på baksiden av huset, nabokatten pisser på alt. Må også vaske terrassedør flere ganger i uken pga nabokatten. Anonymkode: 1823a...796 Dette er nok en katt som ikke er kastrert, da markerer de overalt og det stinker. Det er ikke greit å la være å kastrere katten sin. Anonymkode: 8510e...1eb 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:16 #12 Skrevet søndag kl. 08:16 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva kan man egentlig gjøre med katter som regelrett ødelegger? Nesten så jeg har vurdert gift, men så har jeg det selvfølgelig ikke i meg å drepe et dyr. Men vi kan ikke lagre noe på baksiden av huset, nabokatten pisser på alt. Må også vaske terrassedør flere ganger i uken pga nabokatten. Anonymkode: 1823a...796 Helt enig. Det er skikkelig frustrerende å få uteområder rasert av katter som pisser på alt, driter og graver i bed og blomster. Jeg er den sinte naboen som skremmer vekk hver en katt jeg ser. Men de kommer igjen og igjen. Kreler… men jeg vil jo selvfølgelig ikke skade kattene. Skulle bare ønske eierene var pålagt noe form for kontroll på egne dyr. Eventuelt sånn gps gjerde som geiter går med?😂 jeg vet ikke. Er et evig problem som skaper mye irritasjon for oss som ikke har katt, men som må rydde opp etter alle andres dyr Anonymkode: b64c7...eba 7 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:17 #13 Skrevet søndag kl. 08:17 Synest jeg ser så mange katter på nett som blir borte og eller er påkjørt. Vi har valgt å ha vår katt inne / ute i bånd. Burde være obligatorisk med gps merking av katt, men ser jo at det kan være vanskelig å følge det opp. Anonymkode: 668b3...feb 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:18 #14 Skrevet søndag kl. 08:18 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synest jeg ser så mange katter på nett som blir borte og eller er påkjørt. Vi har valgt å ha vår katt inne / ute i bånd. Burde være obligatorisk med gps merking av katt, men ser jo at det kan være vanskelig å følge det opp. Anonymkode: 668b3...feb Det finnes ikke gps merking, men vi har id-merking. Man kan ha gps på katten også, men denne kan enkelt fjernes av ondsinnede. Anonymkode: 8510e...1eb 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:19 #15 Skrevet søndag kl. 08:19 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synest jeg ser så mange katter på nett som blir borte og eller er påkjørt. Vi har valgt å ha vår katt inne / ute i bånd. Burde være obligatorisk med gps merking av katt, men ser jo at det kan være vanskelig å følge det opp. Anonymkode: 668b3...feb Mener chippet ikke gps. Anonymkode: 668b3...feb
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:19 #16 Skrevet søndag kl. 08:19 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har vokst opp i et nabolag, og bodd i flere ulike nabolag som voksen, hvor naboene ikke synes noe negativt om kattene og ikke har noe imot at de er innom hagen deres. Tror dette må være bare enkelte folk noen steder, som ikke liker katter akkurat som folk som ikke liker barn. Og da blir disse kattene sikkert store syndebukken i alt. Og hvis kattene hadde forsvunnet, hadde det sikkert vært noe nytt som hadde plaget dem slik som hekken til naboen. Tror bare noen folk må ha noe negativt å klage over. Anonymkode: 8510e...1eb Nei, jeg er ikke en slik som irriterer meg på alt. Liker og egentlig katter, men ikke at de ødelegger absolutt alt i hagen min. Må dekke til alle nye spirer, plukker drit hver dag og får puter, utemøbler og inngangsdør nedpissa av katter. Syns ikke det er innafor å kalle meg sur og grinete av den grunn. Men du liker kanskje å vaske dritt og piss? Eventuelt har du ikke en hage du bryr deg om? Isåfall skjønner jeg at du ikke ser problemet… Anonymkode: b64c7...eba 7 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:22 #17 Skrevet søndag kl. 08:22 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg er ikke en slik som irriterer meg på alt. Liker og egentlig katter, men ikke at de ødelegger absolutt alt i hagen min. Må dekke til alle nye spirer, plukker drit hver dag og får puter, utemøbler og inngangsdør nedpissa av katter. Syns ikke det er innafor å kalle meg sur og grinete av den grunn. Men du liker kanskje å vaske dritt og piss? Eventuelt har du ikke en hage du bryr deg om? Isåfall skjønner jeg at du ikke ser problemet… Anonymkode: b64c7...eba Jeg har aldri skrevet at du er sur og grinete, men å skrive «du liker kanskje å vaske dritt og piss», er jo ikke akkurat noe hyggelig. Jeg skrev også rett over her at det ikke er greit å la være å kastrere katten sin. Jeg forstår godt at det er frustrerende at ukastrerte katter stinker ned møblene dine. Anonymkode: 8510e...1eb 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:23 #18 Skrevet søndag kl. 08:23 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg vet at noen finner katter i tunneler eller langs veien som har blitt kastet ut av biler. Det er helt forferdelig! Noen blir skadet og noen dør. Bare tenk å kaste levende dyr! Det er også funnet i søppel. Man må kanskje kontakte dyrebeskyttelsen eller Noah dersom politiet ikke har ressurser? Anonymkode: 04715...f3c Jeg tror slike folk grenser til eller er delvis psykopater. Når man kaster levende dyr ut i langvarig død og mye lidelser, så har en ikke empati eller medfølelse. Jeg tror ikke på at mennesker som mangler empati med dyr, har det for folk. Folk som ikke liker dyr eller respekterer de, får ikke plass i mitt liv. Anonymkode: 619b4...849 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:23 #19 Skrevet søndag kl. 08:23 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri skrevet at du er sur og grinete, men å skrive «du liker kanskje å vaske dritt og piss», er jo ikke akkurat noe hyggelig. Jeg skrev også rett over her at det ikke er greit å la være å kastrere katten sin. Jeg forstår godt at det er frustrerende at ukastrerte katter stinker ned møblene dine. Anonymkode: 8510e...1eb Du skrev også at det var enkelte folk som var sånn og at disse ville finne nye ting å irritere seg på om kattene forsvant. Det er jeg uenig i… Anonymkode: b64c7...eba 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:26 #20 Skrevet søndag kl. 08:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skrev også at det var enkelte folk som var sånn og at disse ville finne nye ting å irritere seg på om kattene forsvant. Det er jeg uenig i… Anonymkode: b64c7...eba Jeg skrev at jeg tror det, har aldri skrevet det er fasiten. Det er jo derfor vi har forumet her, for å diskutere. Prove me wrong og jeg lytter, jeg postet tråden nettopp for å prøve å finne ut noe om denne tematikken. Men jeg har jo lov til å dele mine egne erfaringer her også, uten at noen trenger å gå til personangrep. Og JEG har ikke erfart å ha naboer som deg, derfor har jeg oppfattet det som at det bare er enkelte folk på enkelte steder. Anonymkode: 8510e...1eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå