Gå til innhold

Bruker dere vanlig butikkdeodorant?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får helt noia, for alt er skadelig for deg i dag. Så nettopp video med Henning Langseth , hvor han refser vanlige deodoranter for å inneholde aliminium . Alt vanlig er jo dårlig for deg

Anonymkode: 48a9f...64e

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en parfymefri deo som kan kjøpes blant anna på enkelte matbutikker. Og så bruker jeg deokrem fra Vossabia.

Anonymkode: 4cefa...740

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper deo/antiperspirant på vanlig butikk, og kun de med aluminium. 

Men jeg gidder ikke høre på hva influencere påstår... jeg føler f.eks at Vitenskapskomiteer er mer troverdige kilder. 

Anonymkode: a2a44...f73

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

ja, bruker vanlig deo, vanlig såpe, vanlig sjampo etc. Rart folk overlevde før ift om man tror på alt hysteriet som er kommet nå..  trur du må bruke 3 flasker deo om dagen før det er farlig ift aluminiumsinnholdet f.eks

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Bruker krystalldeo. Lukter ikke og fås på helsekost og mulig også på apotek.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Får helt noia, for alt er skadelig for deg i dag. Så nettopp video med Henning Langseth , hvor han refser vanlige deodoranter for å inneholde aliminium . Alt vanlig er jo dårlig for deg

Husker et forbud men er vel reversert som alt annet når penga rår.Husker også red bull var forbudt en gang.Det er ikke penger i friske folk.

Anonymkode: e962c...aba

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husker et forbud men er vel reversert som alt annet når penga rår.Husker også red bull var forbudt en gang.Det er ikke penger i friske folk.

Anonymkode: e962c...aba

Sant, er redd 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er over 50 år og har brukt butikkdeodorant bestandig. Lever enda - men klart, ingen vet hva som skjer om 10-20 år pga dette...

Anonymkode: 16758...d33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, er over 50 år og har brukt butikkdeodorant bestandig. Lever enda - men klart, ingen vet hva som skjer om 10-20 år pga dette...

Anonymkode: 16758...d33

Så,du føler deg utrygg , men det er for seint å snu?

Skrevet

Jeg bruker butikk-deo, ja, har aldri tenkt på alternativer.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har brukt Biotherm sine deodoranter i 15-20 år og kommer aldri til å slutte med dem. 

Anonymkode: ebb2f...138

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, bruker Therese Johaug sin déo med vaniljelukt 🤗

Anonymkode: c540d...82b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker aldri deo av noe slag.

Anonymkode: 6026b...fe6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, har brukt Biotherm sine deodoranter i 15-20 år og kommer aldri til å slutte med dem. 

Anonymkode: ebb2f...138

Den er også en vanlig butikkdeodorant med aluminium

Anonymkode: de57e...bb8

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker deodorant fra Biotherm. Alltid vært veldig fornøyd, og lever ennå. Mye annet som er skadelig også, så orker ikke tenke på alt som er fyfy

Anonymkode: 635d1...1fd

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en fra parfymeri som ikke gir gule flekker på hvite/ lyse klær. Har hatt problemer med at alle de lyse T-skjortene mine blir misfarget av store, fæle gule flekker under armene 😱

Anonymkode: 9c3fc...b6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg bruker en parfymefri deo som kan kjøpes blant anna på enkelte matbutikker. Og så bruker jeg deokrem fra Vossabia.

Anonymkode: 4cefa...740

Fungerer den fra Vossabia bra?

Anonymkode: c4ca8...507

AnonymBruker
Skrevet

Som noen nevnte tidligere; influencere er ikke nødvendigvis de mest pålitelige kildene. Influencere er som folk flest, og folk flest vet ikke hvordan de skal tolke forskningsresultater. Og som noen også mente tidligere; du skal bruke himla mye for at det skal bli skadelig. Det er greit å ta med seg ift andre ting også.

Det er mye kostholds- og hudpleie produkter som selges (og ofte dyrt) som inneholder ting som er bra for deg. Men du skal ha i deg ganske store mengder for at det skal ha effekt. Så det er bare lureri. Noen produkter har lite eller null funksjon om man inntar det oralt eller smører på, så mye lureri her også. 

Til deo bruk, så er det viktigste om du trenger en som er parfyme (dekker vond lukt) eller en som blokkerer svettefunksjonen. Der er det jo ulike funksjoner å få kjøpt, og du må finne noe som fungerer for deg. 

kanskje ikke til hjelp for deg, men jeg kjøper en stift fra bioterm. Den er litt dyrere og må kjøpes på parfymerier, men den er utrolig drøy, blokkerer svetten, lukter svært mildt og vennlig for huden (jeg får lett irritasjon og eksem). Ønsker jeg å gå ut med parfyme, så blir det ikke et sammensurium av lukter og jeg kan ta på den parfymen jeg er i humør for den dagen. 

Anonymkode: 5a770...cd8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt det, men nå etterhvert som jeg leser at aluminium i kroppen kan knyttes til demens, så har jeg sluttet. 
Leter etter gode og naturlige erstatninger.

har foreløpig bare kuttet ut deo -dusjer eller bader 1-2 ganger om dagen, grunnet trening, så rekker ikke stinke så mye :) 

Anonymkode: 21092...39c

AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Cosmica, Dove, Sanex og Clarins stort sett. 

Anonymkode: 47e3d...a66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...