Gå til innhold

Utflod hos 10 åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Når er det en stund siden jeg fikk mensen og utflod første gang så jeg husker ikke helt. Google sier at det er vanlig å ha utflod 2-3år før mensen.

Men. Jenta mi som er 10 år, har hatt utflod aiden i sommer. Altså hun har hatt utflod daglig i 4 måneder. Det kan jeg ikke huske er vanlig. Jeg har utflod bare noen dager i mnd. Hun har jo hatt dette hver eneste dag. Mensen har hun ikke fått. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er bekymret tar du henne til legen. Eller så kan du be om en samtale med helsesykepleier. 
Men jeg tror dette er innafor normalen altså. 

Anonymkode: f2ad1...bce

• Liker 1
Skrevet

Det er helt vanlig å ha utflod. Er det mye kan hun vurdere bruke truseinnlegg, men det bør ikke brukes hele tiden. 

dette er jo grunnen til at man bruker undertøy.

Anonymkode: 460a9...7e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Var da jeg begynte å få utflod. Før mensen ja.

Anonymkode: 44ebf...380

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt dette. 

Anonymkode: de29c...579

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke huske at det er normalt å ha utflod daglig i flere måneder? Jeg har som sagt bare noen dager i mnd. Deretter kommer mensen.

Skrevet
BareMegAlene skrev (1 minutt siden):

Kan ikke huske at det er normalt å ha utflod daglig i flere måneder? Jeg har som sagt bare noen dager i mnd. Deretter kommer mensen.

Det kan være normalt selv om det ikke er slik til deg.

Jeg har utflod daglig, K36. 

Anonymkode: 3a3ae...997

• Liker 1
Skrevet

Jeg har utflod daglig, alltid hatt. Det er ikke unormalt. Det er derfor man bruker undertøy. 

Anonymkode: 460a9...7e2

• Liker 3
Skrevet

Jeg har utflod daglig, trodde alle hadde det. Heldig du som bare har noen dager i mnd

Anonymkode: fc2e2...a0f

• Liker 3
Skrevet
BareMegAlene skrev (1 minutt siden):

Utflod er helt normalt, så vil det være forskjell på tekstur, utseende og lukt avhengig av hvor man er i syklus.

Anonymkode: 9475e...5eb

Skrevet

Slik hadde min datter det også. Hun var faktisk en del plaget med det, og gikk med truseinnlegg hele tiden. 

utfloden startet i 10 års alderen, og hun fikk mensen da hun var 14. 

Anonymkode: f98ce...c29

Skrevet

Jeg har utflod daglig, store mengder innimellom. Er avhengig av truseinnlegg. Vært slik i mange år. 

Anonymkode: bf563...e7e

Skrevet
BareMegAlene skrev (3 timer siden):

Det at du kun har det noen dager, gjør ikke annet unormalt.

Jeg har aldri hatt hatt utflod, men vet at mange har det hver dag..

Anonymkode: bd728...7f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...