Gå til innhold

Når medlemmer i ungdomsrådet i kommunen er uskikket

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En tidligere venn av mitt barn sitter i ungdomsrådet. Han har plagd mitt barn og mobbet og trakassert og ødelagt både bursdag og andre dager kun fordi hun ikke vil være sammen med han. 

Han sitter i ungdomsrådet i kommunen her. Var nettopp utenfor vårt hus og bråkte og lage kvalm sammen med andre ungdommer og gjør dette jevnlig. Han er varslet flere ganger hos politiet. 

Hvordan kan det ha seg at slike, som både er utagerende og uskikket sitter i ungdomsrådet i kommunen??? Helt utrolig, hvordan enkelte klarer å få seg verv basert på vennskap mens de driver og plager andre ungdommer og mobber og plager slik at de ødelegger for et helt skoleår…

Anonymkode: 970b7...a59

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Filmet dere når de var utenfor og lagde kvalm?

Anonymkode: 45b37...173

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Filmet dere når de var utenfor og lagde kvalm?

Hva

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kameraovervåking så er materiale ja.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi har kameraovervåking så er materiale ja.

Da anmelder dere og sender inn til kommunen.

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At uspiselige mennesker sikrer seg lederstillinger er jo ikke helt ukjent da… bare se på verdenslederne våre. 

Men kommunen har sikkert en prosedyre for hvem som får sitte i et slik råd, så ta kontakt med kommunen.

Anonymkode: b7056...a6a

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kontaktet kommunen. .

Anonymkode: ad45f...55d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At uspiselige mennesker sikrer seg lederstillinger er jo ikke helt ukjent da… bare se på verdenslederne våre. 

Men kommunen har sikkert en prosedyre for hvem som får sitte i et slik råd, så ta kontakt med kommunen.

Virker som at de får disse vervene basert på vennskap. Han har plaget henne i ett år nå, og har fått sine kompiser til å ødelegge for henne også, etter at hun blokkerte han over alt. Helt utrolig at det ikke er fanget opp da han står rapportert hos Politiet flere ganger… De kommer jevnlig til vår bopæl på kveld og nattestid og herjer. Ene gangen var de sju stk som herja løs på alle vinduene. Guttungen er jo kriminell.

Skal være så flott utad der han opphøyer seg selv - «jeg er kommunens beste i friidrett» og «jeg får bare seksere av å smiske med lærerne» mens han er rett og slett ondskapsfull mot jenter som ikke vil ha noe med han å gjøre. Han lar henne aldri gå på kjøpesenteret i fred, roper etter henne og plager henne over alt, sykler etter henne og plager og gjør småtteri på bilene.

Nå går han første året VGS og er årsaken til at min datter velger annen studieretning neste år pga hun ikke vil gå på samme skole som han fordi hun rett og slett er redd han. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke dere foreldre ta et alvorsord med ham? Si at hvis han ikke skjerper seg noe inn i helvette så vil dere rive ham ned fra pidestallen og la det bli offentlig kjent hvor dårlig han oppfører seg. Og da vil verv og anseelse ryke tvert.

Anonymkode: 1d61a...170

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Virker som at de får disse vervene basert på vennskap. Han har plaget henne i ett år nå, og har fått sine kompiser til å ødelegge for henne også, etter at hun blokkerte han over alt. Helt utrolig at det ikke er fanget opp da han står rapportert hos Politiet flere ganger… De kommer jevnlig til vår bopæl på kveld og nattestid og herjer. Ene gangen var de sju stk som herja løs på alle vinduene. Guttungen er jo kriminell.

Skal være så flott utad der han opphøyer seg selv - «jeg er kommunens beste i friidrett» og «jeg får bare seksere av å smiske med lærerne» mens han er rett og slett ondskapsfull mot jenter som ikke vil ha noe med han å gjøre. Han lar henne aldri gå på kjøpesenteret i fred, roper etter henne og plager henne over alt, sykler etter henne og plager og gjør småtteri på bilene.

Nå går han første året VGS og er årsaken til at min datter velger annen studieretning neste år pga hun ikke vil gå på samme skole som han fordi hun rett og slett er redd han. 

Har dere snakket med foreldrene hans? Eller foreldrene til de kompisene som er med på dette? En såpass ung fyr bør jo ha noen som ser etter hva han driver med. 

AnonymBruker
Skrevet

Ungdomsråd er bare noe kødd uansett. 

Anonymkode: 5a40a...21c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har det ikke alltid vært sånn? Elevrådsledere, ungdomspolitikere, etc. er nesten alltid uspiselige folk som tråkker på andre, samtidig som de også er utadvendte, presentable, intelligente og kan snakke for seg.

Anonymkode: 443e7...88d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Send klippene til foreldrene? 

Anonymkode: d866f...e92

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nytter ihvertfall ikke å bare legge det ut på Facebooksida. Det sagt, jeg føler veldig med både dere og ungene deres! Ville outet han noe sykt og snakket med alle rundt, også foreldrene hans. 

Anonymkode: c8fb7...83c

AnonymBruker
Skrevet

Antar dere bor på eit lite område, der alle kjenner alle? Høres ut som om at mye baserer seg på trynefaktor der. Er ikke så ulikt her, tror jeg. Kunne skrevet mer, men vil unngå det. Men kjenner igjen lignende type. Lykke til.

Anonymkode: bf3b7...a59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du det skal være strengere regler å sitte i ungdomsrådet enn for å være politiker?

Man kan nemlig være en drittsekk og styre kommunen.

Politiet er riktig instans her. Og foreldrene. Ikke kommunen, ærlig talt.

Anonymkode: 12343...ed7

• Nyttig 1
Skrevet

For å snu litt på det: Er det ikke bra at ungdommene i det minste har én positiv arena, sannsynligvis med voksne som ser dem?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tenker du det skal være strengere regler å sitte i ungdomsrådet enn for å være politiker?

Man kan nemlig være en drittsekk og styre kommunen.

Politiet er riktig instans her. Og foreldrene. Ikke kommunen, ærlig talt.

Anonymkode: 12343...ed7

Når de mobber andre elever ut av skolen, ja. Når de ber andre elever om å ta livet sitt, ja. Ingen politikere driver og ber andre privatpersoner om å ta livene sine og mobber barn som er yngre enn seg.

AnonymBruker
Skrevet
Gnå skrev (12 timer siden):

For å snu litt på det: Er det ikke bra at ungdommene i det minste har én positiv arena, sannsynligvis med voksne som ser dem?

Så de kan fortsette å plage og drive andre ut av sine egne miljø? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Men de får jo ikke innsyn i politiregistrene? 
Så om du ikke gir beskjed til kommunen, så kan de ikke vite det.

De som sitter i ungdomsrådet blir valgt inn av andre ungdommer.

Anonymkode: ad45f...55d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...