AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:58 #1 Skrevet lørdag kl. 20:58 Fikk en frisk og nydelig pus, som nå har blitt 16 uker. Den er utrolig trygg og kosete, og vil helst sove inntil og oppå oss. Både dag og natt. Koselig, men det begynner å tære på nattesøvnen. Den sover rimelig rolig frem til 04.30/05, men da er showet i gang. Hvis jeg da tar den ut av rommet står den og griner og mjauer HØYT på utsiden av døren, og barna har rom ved siden av. Så da vekker den alle. Vi har hatt mange tidlige morgener de siste ukene… Vi kan egentlig la den være adskilt i en annen etasje og lukke med dør. Men den mjauer mye og klorte på døra og ville opp til oss der vi sov. Fikk jo vondt av den, er jo en liten baby. Så da har den heller gitt oss litt dårlig søvn. Samtidig har den alt den trenger i den andre etasjen, bortsett fra oss da. Hvor lenge var dere i nærheten av kattungen på natta? Anonymkode: e0d93...ea8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:17 #2 Skrevet lørdag kl. 21:17 Dere har skjemt den bort, og nå betaler derfor det. Har aldri hatt kattunger i senga, men vent de til å sove alene. Anonymkode: 961b3...5a3 1 1
wizardunicorn Skrevet tirsdag kl. 15:37 #3 Skrevet tirsdag kl. 15:37 Jeg er i uke to som kattemamma til en kattunge på omtrent samme alder, og det har gått overraskende greit om natta! Hun får litt zoomies rett før leggetid, men roer seg fort etterpå og sovner enten inntil meg, oppå meg eller på hotellputa over hodet Jeg lar døra stå åpen så hun kan komme og gå som hun vil, men prøver å holde soverommet rolig – etter en natt med en klirrende ball under senga lærte jeg den leksa 😅 Hun kan klatre i gardinene eller klore på senga, men det går greit når jeg sier nei. Blir det for mye så lukker jeg døra når hun går ut i gangen igjen. Kattedoen står på badet, og jeg tømmer den morgen og kveld. Hun går alltid på do i løpet av natta, og maten er som regel spist opp når jeg står opp. Fyller stort sett på littegrann tørrfor Jeg legger meg og står opp til litt ulike tider, men det går helt fint - hun maser ikke, bare blir superglad når hun får frokost 💛 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:43 #4 Skrevet tirsdag kl. 15:43 Har aldri hatt kattunger i senga. Det har i grunn aldri falt meg inn. Null problem! Det hender pus kommer hoppende og sover litt på meg når jeg ligger på sofaen, men senga er ikke lov. Har aldri vært en utfordring. Anonymkode: edadb...dbe
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:45 #5 Skrevet tirsdag kl. 15:45 AnonymBruker skrev (På 11.10.2025 den 22.58): Fikk jo vondt av den, er jo en liten baby. Det er nok her du gjør en liten feil, som selvfølgelig er lett å forstå. Nei, kattungen er ikke en liten baby. Anonymkode: edadb...dbe 1
wizardunicorn Skrevet tirsdag kl. 15:52 #6 Skrevet tirsdag kl. 15:52 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er nok her du gjør en liten feil, som selvfølgelig er lett å forstå. Nei, kattungen er ikke en liten baby. Anonymkode: edadb...dbe Jo, en kattunge på knappe 16 uker er en liten baby. 0-3mnd er den nyfødt og ordentlig baby, fra 3-6 mnd er den å regne som småbarn. Fra 6 mnd er den tenåring og fra rundt 12-15 mnd er den fysisk (men ikke mentalt) utvokst. Kattungen har også sannsynligvis ganske nylig fått seg et nytt hjem og det å få lov til å sove i nærheten av eller aller helst på brystkassen gir de en følelse av nærhet som de savner fra mor og søsken. Man må selvfølgelig ikke la katten få sove i sengen, men det er viktig å tenke på at den lille er i en overgangsfase og det er mange nye inntrykk og ting å bli vant til i nytt hjem. Jeg vil mye heller ha en kosete katt som kommer til meg for nærhet enn en liten angstball som ikke får behovene sine dekket. Endret tirsdag kl. 15:53 av wizardunicorn 1 1
Helene Skrevet tirsdag kl. 16:03 #7 Skrevet tirsdag kl. 16:03 Hadde 2 søsken, de lå aldri i sengen, men hadde hule utenfor soverommet. Tett og varm hule. Mine 3 nå er avhengig av sengen min. Har gullklump som er 15 år. Elsker å ligge i armkroken og bli holdt rundt. Nr 2 ligger der når jeg ikke er der. Omplasseringskatt. Han elsker sengen min. Nr 3 er sjefen. Jente. Hun ligger i sengen alltid. Inni armkroken. Nå går mine katter ute. De jakter, så allefall 2 av dem. Har sett pus som er brutal. Spiser mus, stålormer og fugler. Samtidig, verdens største pus . Hun tar alt av det en jeger kan klare. Så kommer hun hjem og er største kosepusen. Men hun sover i sengen. Har fortsatt ikke fått orm. Nå får pus gjevnig behandling. 1
Tabris Skrevet i går, 10:36 #8 Skrevet i går, 10:36 Kunne aldri latt en liten kattunge sove alene, det er skremmende og naturstridig for dem. Kattene har tilgang til soverommet vårt hele tiden, også når de blir eldre. 1
Tabris Skrevet i går, 10:36 #9 Skrevet i går, 10:36 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er nok her du gjør en liten feil, som selvfølgelig er lett å forstå. Nei, kattungen er ikke en liten baby. Anonymkode: edadb...dbe Jo, den er en liten baby, en kattebaby. Den har behov for nærhet. Det er helt imot en kattunges natur å sove alene. Endret i går, 10:37 av Tabris 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå