Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en flott mann i litt over et halvt år. Tror begge trives sammen og ser potensiale, men etter hans ønske har vi tatt ting i et veldig rolig tempo. Vi har feks ennå ikke truffet hverandres venner/familie og har kun sovet sammen to ganger. Nå treffes vi ca 2 ganger i uka og har jevnlig kontakt gjennom dagen. Og vipps! der var jeg uplanlagt gravid. 

Jeg er i slutten av 30-årene med et ønske om barn/familie. Han er litt eldre og sier at han ønsker det samme. At han godt kan se for seg at det blir med meg.

Men hva nå? Jeg tok en test idag og den er POSITIV❤️🥳. Han vet at jeg skulle hatt mensen for noen dager siden og det kan bli et tema når vi treffes imorgen. Bør jeg vente litt med å fortelle? Hvordan gjøre det mest mulig skånsomt? Hva hvis han er sterk motstander av å få barnet? Vi var begge klar over risikoen for graviditet, og for min del så har jeg blitt såpass trygg på han at et "uhell" ville vært (er!!) en fantastisk god nyhet❤️ Men jeg tror ikke han har reflektert like mye rundt det. 

Har noen vært i en liknende situasjon? Tips, støtte, advarsler, gode råd? Aner ikke hvordan jeg bør gå frem her. Vente eller fortelle med en gang? Hvordan unngå å presse han inn i noe han kanskje ikke hadde valgt på egenhånd, eventuelt ikke før han selv er klar? Tror det er viktig for barnet at dette håndteres på en god måte fra start. Vil ikke at han ender med å bære nag til meg/det.

Anonymkode: 8afa4...0ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Jeg vil anbefale at du sikrer deg med han så ikke du har potensiale for å falle ut økonomisk.

Klem til deg :blomst: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer 😊 Hvis begge var klar over risikoen med graviditet så bør du bare fortelle det, syns jeg. Hvis han da trekker seg er han rett og slett uansvarlig (men forståelig om han trenger litt tid til å tenke, vil jeg legge til). Bare presenter det på en rolig måte, så går det nok bra.

Ellers, litt side note, men jeg personlig syns det er et rødt flagg at dere ikke har introdusert hverandre for venner/familie etter så lang tid. Da jeg møtte mannen min datet vi 2 mnd før vi møtte hverandres familier og sa offisielt at vi var kjærester. Så jeg ville vært litt forsiktig med han typen her, kanskje snakket litt med en venn av han (hvis du får møte en da 😅). Han er sikkert en flott fyr, men man vet dessverre aldri, i alle fall ikke uten å ha møtt andre han kjenner godt.

Anonymkode: feb3d...e4b

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde jeg var gravid med uhell etter at vi hadde datet i bare noen uker, men hadde ikke det. Ble derimot faktisk gravid etter at vi hadde vært kjærester i bare 3 mnd. Hadde kjent hverandre i 6 mnd da. Vi beholdt etter begges ønske, flyttet sammen og senere fikk to barn til og er gift nå

Anonymkode: fefa3...d96

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du bør si noe ala "vipps så var jeg gravid" ihvertfall. Det er lite med dette som gjør det troverdig at dette var uplanlagt fra din side så du må være forberedt på alle mulige reaksjoner fra han.

Anonymkode: eae7e...d0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virker som han holder deg litt på gress. 

Anonymkode: b6b7d...583

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2025 den 22.55):

Har datet en flott mann i litt over et halvt år. Tror begge trives sammen og ser potensiale, men etter hans ønske har vi tatt ting i et veldig rolig tempo. Vi har feks ennå ikke truffet hverandres venner/familie og har kun sovet sammen to ganger. Nå treffes vi ca 2 ganger i uka og har jevnlig kontakt gjennom dagen. Og vipps! der var jeg uplanlagt gravid. 

Jeg er i slutten av 30-årene med et ønske om barn/familie. Han er litt eldre og sier at han ønsker det samme. At han godt kan se for seg at det blir med meg.

Men hva nå? Jeg tok en test idag og den er POSITIV❤️🥳. Han vet at jeg skulle hatt mensen for noen dager siden og det kan bli et tema når vi treffes imorgen. Bør jeg vente litt med å fortelle? Hvordan gjøre det mest mulig skånsomt? Hva hvis han er sterk motstander av å få barnet? Vi var begge klar over risikoen for graviditet, og for min del så har jeg blitt såpass trygg på han at et "uhell" ville vært (er!!) en fantastisk god nyhet❤️ Men jeg tror ikke han har reflektert like mye rundt det. 

Har noen vært i en liknende situasjon? Tips, støtte, advarsler, gode råd? Aner ikke hvordan jeg bør gå frem her. Vente eller fortelle med en gang? Hvordan unngå å presse han inn i noe han kanskje ikke hadde valgt på egenhånd, eventuelt ikke før han selv er klar? Tror det er viktig for barnet at dette håndteres på en god måte fra start. Vil ikke at han ender med å bære nag til meg/det.

Anonymkode: 8afa4...0ea

6 mnd dating i «rolig tempo etter HANS ønske… Ingen introduksjon av venner og familie. Sovet sammen to netter på 6 mnd? Beklager medsøster, men her lukter det «ådd» lang vei… Er du sikker på at han faktisk er singel? Hvor har dere overnattet de to nettene? Har dere bare ligget sammen og så gått hvert til deres hver gang i 6 måneder? Ikke normalt når begge er voksne folk og liksom er både single og kan tenke seg barn og familieliv… Denne mannen er enten gift, samboer eller på annen måte i et forhold med en annen. Tipper ut fra det jeg leser i teksten at denne nyheten neppe blir noen høydare.. Det blir gjerne ikke det når man kjører elskerinna på tjukken mens kona og barna (som han aldri har til hensikt å forlate) sitter hjemme og uvitende venter på pappa som jobber «overtid» og har vært på «kurs» med jobben to netter det siste halvåret.. Kontakt gjennom hele dagen/uka er det minste problemet en utro mann må løse i dagens digitale verden… Lykke til, det trenger du. Tror ikke et sekund på at denne mannen er noe annet enn en utro løgner overfor både deg og kona. 
Du kan jo troppe opp på døra hans og forkynne overraskelsen over at han nå skal bli pappa (igjen)? Så vil du jo se med en gang hvordan ståa er/blir. 

Anonymkode: d608a...199

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...