AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:45 #1 Skrevet lørdag kl. 20:45 Vi har vært samboere i 20 år. To barn. Aldri vært et tema å gifte oss. Problemet nå er formuesskatt. Er vi gift så sparer jeg masse i formueskatt. Hvordan legge dette frem for min samboer. Jeg har null til overs for ekteskap utenom at vi kan spare oss rundt 2 hundre tusen i formuesskatt i året. Anonymkode: cc109...551
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:51 #2 Skrevet lørdag kl. 20:51 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har vært samboere i 20 år. To barn. Aldri vært et tema å gifte oss. Problemet nå er formuesskatt. Er vi gift så sparer jeg masse i formueskatt. Hvordan legge dette frem for min samboer. Jeg har null til overs for ekteskap utenom at vi kan spare oss rundt 2 hundre tusen i formuesskatt i året. Anonymkode: cc109...551 Dust 🤮 Anonymkode: dde83...f68 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:58 #3 Skrevet lørdag kl. 20:58 Det er vel bare å legge det frem på en ærlig måte? Dere er vel en familie, og begge tjener jo på det. Hvis dere sparer 200.000 i året på å være gift, så er vel det bra for begge? Bedre sikret er dere begge også om noe skulle skje med den ene… Anonymkode: 0590b...038
TheLegendBellaGoth Skrevet lørdag kl. 21:00 #4 Skrevet lørdag kl. 21:00 Jeg skjønner deg så godt! Huff føler med deg! Vi skattes altfor hardt i Norge. Legg det frem at dere vil få flere muligheter og at formuen kan vokse lettere videre. Evt. dra inn ungene om dere har tenkt å gi noe til dem når de er voksne 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Dere snakker sikkert om økonomien fra før av? Bare legg det fram det. Vi giftet oss kun for å sikre oss vi å. Fordi vi har barn sammen. Så jeg hadde ikke vært redd for å snakke om det. Betyr ikke ekteskap skal være så forbanna romantisk. Man er lik glad i hverandre uansett om man er gift eller samboer. Men man har flere rettighet ved eventuelt død når man er gift. Anonymkode: 2c7cf...22e 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Man trenger ikke bryllup for å gifte seg. Ekteskapet er en juridisk kontrakt. Signér på et papir, og vips - 200.000 spart. Anonymkode: d35f9...2f2 5
tånegla Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden Vet du, det er så mange som dere. Det er mange par som har vært sammen i 10+ år som finner ut at de skal juridisk formalisere forholdet, og som blir overraskende rørt når det er gjort. Om dere ikke har et gjensidig testament så er det lurt å gifte seg. Det tar 4-8 minutter å gjøre det juridisk. Enten hos kommunen, eller Humanetisk forbund. Sjekk det ut og bare si det som det er. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden Kan du ikke ta med deg argumenter rundt rettigheter i forhold til hverandre. For meg er det mannen som er min nærmeste familie, og skal ta alle beslutninger for meg om noe skal skje, og ha alle rettigheter. Så noe annet enn ekteskap ville vært uaktuelt for meg. Anonymkode: 0070f...892
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Hvordan kan du spare 200.000 i formueskatt på å gifte deg? Selv om formuen fordeles på to, så er det vel bare fribeløpet på 1.760.000 som dobles og dere slipper å betale skatt av? Anonymkode: 587dc...328 7 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden Kjør på. Ekteskap er jo bare en juridisk kontrakt. Lønnsom signatur. Anonymkode: 753ca...183
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden Helt vanlig å først og fremst bestemme seg for å gifte seg av praktiske årsaker. Anonymkode: 9f395...74b 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden Du må forklare hvordan du sparer så mye på å gifte deg for jeg skjønner det ikke. Et ekstra bunnfradrag gir ikke 200 000 spart. Anonymkode: c4e86...599 2 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden Det der er en no-brainer, dra ned på tinghuset og gift dere! Å spare 200 000 i året er MYE! Anonymkode: 68652...065
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden Folk må slutte å trekke inn romantiske ideer om ekteskapet i seg selv og tro at dette er en avgjørende grunn for å gifte seg. Et giftemål er et et juridisk dokument for å sikre seg økonomiske og materielle verdier, sikkerhet, fordeler for seg selv, partner, og etterkommere. Bryllupp er i så fall bare en bonus, hvis man er en som ønsker å feire og lage greier rundt dette. Det er jo opp til hver enkelt om man ønsker dette, men ekteskap og hva det innebærer har ingenting med romantikk å gjøre. Det er en idé som oppsto senere halvdel av 1900 tallet og ble kommersialisert. Bryllup og fest har alltid vært en greie i alle kulturer, men det har på ingen måte vært forbundet med følelser og romantikk å gjøre. Anonymkode: b3732...0d0 3 1
exictence Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden Det AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har vært samboere i 20 år. To barn. Aldri vært et tema å gifte oss. Problemet nå er formuesskatt. Er vi gift så sparer jeg masse i formueskatt. Hvordan legge dette frem for min samboer. Jeg har null til overs for ekteskap utenom at vi kan spare oss rundt 2 hundre tusen i formuesskatt i året. Anonymkode: cc109...551 Er det kanskje fordi du har arvet mye i formue? Han har gjeld? Det forstår jeg godt. Men om det blir brudd, får du likevel formuen din som du hadde med deg inn i ekteskapet? Høres i såfall lurt ut. Go for it 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Skrevet 17 timer siden exictence skrev (33 minutter siden): Det Er det kanskje fordi du har arvet mye i formue? Han har gjeld? Det forstår jeg godt. Men om det blir brudd, får du likevel formuen din som du hadde med deg inn i ekteskapet? Høres i såfall lurt ut. Go for it For å spare 200 000 i formuesskatt når man lignes sammen, må den ene ha 20-25 millioner i formue, og den andre må ha 20-25 millioner i gjeld. ........ Anonymkode: 0070f...892 2 5
exictence Skrevet 17 timer siden #19 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å spare 200 000 i formuesskatt når man lignes sammen, må den ene ha 20-25 millioner i formue, og den andre må ha 20-25 millioner i gjeld. ........ Anonymkode: 0070f...892 Det høres jo da store forskjeller ut. Kan det være en annen grunn til at hun da vil spare å mye i skatt?
Kålrota Skrevet 17 timer siden #20 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Folk må slutte å trekke inn romantiske ideer om ekteskapet i seg selv og tro at dette er en avgjørende grunn for å gifte seg. Et giftemål er et et juridisk dokument for å sikre seg økonomiske og materielle verdier, sikkerhet, fordeler for seg selv, partner, og etterkommere. Bryllupp er i så fall bare en bonus, hvis man er en som ønsker å feire og lage greier rundt dette. Det er jo opp til hver enkelt om man ønsker dette, men ekteskap og hva det innebærer har ingenting med romantikk å gjøre. Det er en idé som oppsto senere halvdel av 1900 tallet og ble kommersialisert. Bryllup og fest har alltid vært en greie i alle kulturer, men det har på ingen måte vært forbundet med følelser og romantikk å gjøre. Anonymkode: b3732...0d0 Selv om du føler dette, så er jo ikke det fasit for alle. Vi giftet oss fordi vi ville feire med familiene våre. Angrer definitivt ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå