Gå til innhold

Har mistet nesten all følelse i underlivet. Noe som kan gjøres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det siste året eller så mistet bortimot all følelse i underlivet. Merker svært lite både under sex med partner og på egenhånd med leketøy. 

Har rundet 50 og bruker hormonbehandling mot overgangsalder, men er ellers frisk, normalvektig og bruker ingen medisiner. Har heller ingen traumer el.l. som kan virke inn psykisk.

Tenner vel ikke all verden på mannen lenger, men kjenner som sagt ikke mer alene.

Er det noen som har noen ideer om hva årsaken kan være og om noe kan gjøres?

Anonymkode: 2af02...022

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør legen om å få prøve testosteron?

Anonymkode: 1086b...ba4

AnonymBruker
Skrevet

Mener du fysisk ? 

Anonymkode: 3a2d1...1f4

AnonymBruker
Skrevet

Dette må du ta med legen! Du bør jo utelukke at noe er galt, nerveskader el.l

Anonymkode: 59f26...84e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt altfor mye leketøy/vibrator du.

Anonymkode: 19088...65f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har brukt altfor mye leketøy/vibrator du.

Anonymkode: 19088...65f

Nei, det har jeg heller ikke gjort. Det går evigheter mellom hver gang jeg prøver noe sånt, og aldri hardt.

Har heller ikke hatt noen form for skade som kan gi nerveskade som noen foreslo. Sånne ting oppstår vel ikke av seg selv?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det har jeg heller ikke gjort. Det går evigheter mellom hver gang jeg prøver noe sånt, og aldri hardt.

Har heller ikke hatt noen form for skade som kan gi nerveskade som noen foreslo. Sånne ting oppstår vel ikke av seg selv?

Nerveskader er det nok ikke. Det som kan oppstå av seg selv, av diverse grunner, er spenninger eller stramhet i muskler rundt skjeden, oppover veggen eller mot blæra, dey kan gjøre hele underlivet numment ja. 

Sjekk ut denne siden for øvelser og tips til å tøye liv i muskler det er vanskelig å nå. 

https://www.birthebonde.dk/video/straekovelser-for-baekkenbunden/

Anonymkode: c0eb1...fa6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her!

Gynekolog sier at det er vanlig å bli mindre følsom. 

Fastlegen tipset meg om lokal estradiol (Ovesterin) som jeg smører meg inn nedetil med. Hjelper bittelitt.

Det som hjelper mest er testosteron, -gjerne mye større dose enn det jeg har på resepten. 

Uansett så blir det ikke slik det en gang var, men minst 50% bedre da.  Har fremdeles veldig lite blodtilførsel seg, og får ikke lenger denne deilige pulserende og varme følelsen jeg hadde før. 

Kvinne 52

Anonymkode: 1c38b...955

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har det siste året eller så mistet bortimot all følelse i underlivet. Merker svært lite både under sex med partner og på egenhånd med leketøy. 

Har rundet 50 og bruker hormonbehandling mot overgangsalder, men er ellers frisk, normalvektig og bruker ingen medisiner. Har heller ingen traumer el.l. som kan virke inn psykisk.

Tenner vel ikke all verden på mannen lenger, men kjenner som sagt ikke mer alene.

Er det noen som har noen ideer om hva årsaken kan være og om noe kan gjøres?

Da regner jeg med du ikke bruker testosteron.  Det er det du trenger.

Anonymkode: 1f513...426

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Foruten en evt mangel på testosteron, så kan f eks b12-mangel (langvarig mangel,ofte er blodprøver i nedre halvdel av normalområde ) gi slike nerveskader.

Anonymkode: 1f513...426

AnonymBruker
Skrevet

Trener du? 

Anonymkode: b1625...c18

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Use it or loose it..

Bruker man ikke kjønnsorganene sine så vil de jo bli mindre følsomme. Det man trener på blir man god på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trener du? 

Anonymkode: b1625...c18

Trener styrke et par ganger i uka, jogger minst en mil 1-2 ganger i uka og går omtrent like langt på tur flere ganger i uka. 

Sander33 skrev (35 minutter siden):

Use it or loose it..

Bruker man ikke kjønnsorganene sine så vil de jo bli mindre følsomme. Det man trener på blir man god på. 

Har sex 1-2 ganger i uka, riktignok kjedelig siden jeg ikke kjenner noe, men det burde vel være nok?

TS.

Skrevet

Ganske vanlig når man kommer i overgangsalderen, at det blir mindre følsomt der nede. Orgasmene blir svakere, og følsomheten mindre. 

Skrevet

Dette er et spørsmål for en lege og ikke KG

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samme her!

Gynekolog sier at det er vanlig å bli mindre følsom. 

Fastlegen tipset meg om lokal estradiol (Ovesterin) som jeg smører meg inn nedetil med. Hjelper bittelitt.

Det som hjelper mest er testosteron, -gjerne mye større dose enn det jeg har på resepten. 

Uansett så blir det ikke slik det en gang var, men minst 50% bedre da.  Har fremdeles veldig lite blodtilførsel seg, og får ikke lenger denne deilige pulserende og varme følelsen jeg hadde før. 

Kvinne 52

Anonymkode: 1c38b...955

Kjenner meg igjen både i deg og TS. Pøser på med lokalt østrogen og går på hormoner inkludert testosteron. Før jeg startet hormonbehandling var jeg nesten uten følelser i underlivet, og klitoris hadde skrumpet 😱

Anonymkode: e9971...dcf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (57 minutter siden):

Use it or loose it..

Jeg har knullet så jeg tror jeg slår de fleste, for både jeg og min mann er glade i sex. Jeg ble likevel som ts da jeg kom i overgangsalderen. Jeg har kalt det kvinnelige ereksjonsproblemer, for jeg ble liksom død nedentil, og det kom av at det ikke lenger strømmet blod til underlivet. Dermed ble det ikke oppsvulmet og følsomt, men som å ha sex uten tenning. Rimelig dødt. 

Så hadde jeg vært mann hadde jeg ikke lenger fått tilstrekkelig blodtilførsel i penis til å få ereksjon, og sååå ulikt laget er faktisk ikke vi kvinner og menn at slikt er uvesentlig for oss kvinner. Også vårt underliv skal ha økt blodtilførsel for å være klart for sex. 

Ts, jeg er ikke helt i mål med å få dette bedre, men vagifem hjelper iallefall slik at jeg ikke er helt ufølsom nedentil lenger. Skrev mest for å vise at du ikke er alene om å oppleve dette. 

Anonymkode: 2d836...cff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...