Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er barneskolelærer (mellomtrinnet) og kjenner at jeg jobber meg i hel. Jeg vil ha gode opplegg til timene mine, og jeg vil gi alle elevene gode tilbakemeldinger. Opplever også stort arbeidspress fra ledelsen, og at en presset økonomi gjør at det blir stadig verre… ingen vikarer, stadig flere kolleger blir utbrent og så har du det gående med ennå større byrde på oss som er der. 

Per nå har jeg bare samfunnsfag i utdanningen min, men vurderer å ta matematikk også for å øke sjansen for jobb i en annen kommune eller på ungdomsskolen. 

så, jeg trenger erfaringer. Er det verdt det? Noen som har byttet skoletype? 

Anonymkode: 66ce0...d50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opplever at det er mer rovdrift på lærere jo lengre ned man går i trinn.. MYE mer undervisning på barnetrinnet og lite nedsatte timer. Kontaktlærer på barnetrinnet er ekstremt mye mer arbeid. I min kommune er det en kontaktlærer pr klasse og en forventing om 20- 30 min utvikiigssamtaler pr elev to ganger i året, mens på ungdomsskolen er det to kontaktlærere pr klasse - og utvikiigssamtaler på 15 min. 

Selv om det faglige nivået er høyere på ungdomsskolen,  og det er mer krav til vurdering og eksamensperiodene er trailere, synes jeg det var en enormt lettelse i arbeidsmengde på ungdomsskolen kontra barneskolen. Men synes det var mer givende på barneskolen da jeg "nådde" barna tidligere i løpet og følte at jeg fikk utgjort en større forskjell. 

Anonymkode: 8501c...123

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Opplever at det er mer rovdrift på lærere jo lengre ned man går i trinn.. MYE mer undervisning på barnetrinnet og lite nedsatte timer. Kontaktlærer på barnetrinnet er ekstremt mye mer arbeid. I min kommune er det en kontaktlærer pr klasse og en forventing om 20- 30 min utvikiigssamtaler pr elev to ganger i året, mens på ungdomsskolen er det to kontaktlærere pr klasse - og utvikiigssamtaler på 15 min. 

Selv om det faglige nivået er høyere på ungdomsskolen,  og det er mer krav til vurdering og eksamensperiodene er trailere, synes jeg det var en enormt lettelse i arbeidsmengde på ungdomsskolen kontra barneskolen. Men synes det var mer givende på barneskolen da jeg "nådde" barna tidligere i løpet og følte at jeg fikk utgjort en større forskjell. 

En del autokorreksjoner her ser jeg,  gjort av mobilen 🙈🤭 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...