Gå til innhold

Meloner - mye kalorier??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Prøver å spise litt sundt jeg....og da selvsagt en del frukt. Nå har jeg virkelig fått øynene opp for alle de variantene av meloner som finnes. Men så lurer jeg litt, for meloner inneholder jo mye søtt - og er de da svært rike på kalorier ? Da bør jeg kanskje beherske min lyst litt, og heller ta et eple innimellom *ler*

noen som vet?

Lille meg2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, er ikke helt sikker. Ei stund spiste jeg masse melon og ananas. Prøvd ananas? Ikke sånn på boks, men de hele. *NAM* Det er supergodt. (sånn for å variere tenkte jeg, ikke for å avspore helt fra spørsmålet ditt :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Meg 2 - uinnlogget

Har ikke prøvd slike hele ananaser jeg - men de på boks er jo snadder, hvordan smaker de hele sammenlignet med de på boks? er de mye surere?

Eller kanskje best å prøve selv, sikkert sundt med ananas :)

Lille Meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...tja..hva skal jeg si: MYE BEDRE!!!! :wink: Synes ikke de er så sure egentlig. Prøv selv, ja. :P

Kan være litt vrient å dele opp ananasen. Fjern først alt skallet rundt før du deler den opp i biter. Også må du fjerne kjernen i midten. Den er litt hard og ikke noe særlig å spise.

Melon og ananas er jo også fint hvis man vil gå litt ned i vekt, pluss at det er friskt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Jeg tror det er lite kalorier i melon, ja, spesielt i vannmelon, men jeg tror ikke de andre er så gale de heller...!Og godt er det jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

På diett av vann-melon hadde jeg krympet fort bort ja. Det blir jeg rett og slett kvalm av, dersom det er mer enn helt SMÅ mengder, i en salat eller lignende. Synd, for det ER jo godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå skal jeg sannelig spise mye melon!! :P Og jeg skal prøve den ananasen også ...selv om det hørtes vrient ut å rense den *ler*

Hvilke andre frukter inneholder lite kalorier? pærer og bananer inneholder mye har jeg hørt.

L M 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rolle spiller det om enkelte frukt inneholder litt mer kalorier enn andre? Det er jo ikke dette folk pleier å legge på seg av, så sant man ikke spiser mange kilo om dagen.

Spør du fordi du går på en ektremt lav diett, ala litt grønt og et par frukt om dagen?

Jenter, vi er nødt til å unne oss a livets goder og absolutt om det er frukt.

All frukt er flott mat, man blir t.o.m glad når man spiser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder ikke på med noen ekstrem diett nei - men spiser mindre og sunnere og prøver å bytte ut måltider med frukt - og da er det jo greit å ha noe å variere mellom. Og da bør det jo helst være kalorifattig også - så jeg ikke når alt kommer til alt sitter igjen og likegodt kunne spist vanlig mat. :D

Lille meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Hmm... Hvor har du fått det fra at melon er kaloririkt? :o

1 banan = 88,5 kcal

1 eple = 48 kcal

1 skive melon (vannmelon) = 23 kcal

En klementin = 23 kcal

Ananas (2 skiver) = 53 kcal

Kiwi = 33 kcal

Pære = 59 kcal

Appelsin = 42 kcal

Så får du selv velge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...