AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Hei, Samboer har 2 voksne barn (starten og slutten av 20-åra). Vi er gift og har 2 felles barn på 2 og 4 år. Gift. Samboer er en del eldre enn meg og jeg har begynt å tenke litt på dette med arv/ testamente, og evnt livsforsikring. Vi eier en enebolig sammen, men jeg har gått inn med all EK (900 000). Hvordan ville dere gjort det med tanke på hans barn og å sikre at vi fortsatt kan bo i huset hvis noe skulle skjedd med han? Anonymkode: db25b...89e
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Oi, denne skulle på et annet forum Admin kan slette. Ts Anonymkode: db25b...89e
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hei, Samboer har 2 voksne barn (starten og slutten av 20-åra). Vi er gift og har 2 felles barn på 2 og 4 år. Gift. Samboer er en del eldre enn meg og jeg har begynt å tenke litt på dette med arv/ testamente, og evnt livsforsikring. Vi eier en enebolig sammen, men jeg har gått inn med all EK (900 000). Hvordan ville dere gjort det med tanke på hans barn og å sikre at vi fortsatt kan bo i huset hvis noe skulle skjedd med han? Anonymkode: db25b...89e Med særkullsbarn ville jeg laget testament og særeieavtale om aktuelt. Bruk advokat for at det blir riktig! Anbefaler a sjekke ut justify.no Livsforsikring må man ha når man har boliglån over en viss størrelse. Anonymkode: c69f6...e65 1
Perelandra Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Oi, denne skulle på et annet forum Admin kan slette. Ts Anonymkode: db25b...89e Tråden er flyttet. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Skilsmisse på papiret. Så eier du boligen alene, og han leier av deg. Du skriver testamente om at din samboer ikke skal arve deg, og at kun dine barn skal arve deg. På den måten vil dine barn arve boligen, Statsforvalter vil passe på eventuelle sparepenger frem til barna er myndige, men din samboer (som barnas verge) og barna kan fortsette å bo i boligen. På denne måten vil ikke hans særkullsbarn arve noe av din formue. Anonymkode: 26307...289
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skilsmisse på papiret. Så eier du boligen alene, og han leier av deg. Du skriver testamente om at din samboer ikke skal arve deg, og at kun dine barn skal arve deg. På den måten vil dine barn arve boligen, Statsforvalter vil passe på eventuelle sparepenger frem til barna er myndige, men din samboer (som barnas verge) og barna kan fortsette å bo i boligen. På denne måten vil ikke hans særkullsbarn arve noe av din formue. Anonymkode: 26307...289 Beklager, ser nå at jeg har blandet sammen informasjon fra to ganske like tråder men at dette ikke var det du spurte om. Anonymkode: 26307...289
mimifin72 Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Testamente hvor det står at du sitter i uskifte. Tror det er det det heter. Jeg har sånn. Snakk med mannen og gå til advokat
Rødvinsfilosofen Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei, Samboer har 2 voksne barn (starten og slutten av 20-åra). Vi er gift og har 2 felles barn på 2 og 4 år. Gift. Samboer er en del eldre enn meg og jeg har begynt å tenke litt på dette med arv/ testamente, og evnt livsforsikring. Vi eier en enebolig sammen, men jeg har gått inn med all EK (900 000). Hvordan ville dere gjort det med tanke på hans barn og å sikre at vi fortsatt kan bo i huset hvis noe skulle skjedd med han? Anonymkode: db25b...89e Særkullsbarna kan motta forskudd på arv, og eller samtykke til at du kan sitte i uskifte, etter deres fars død. Hvis du ønsker at særkullsbarna også skal kunne arve deg så bør dere opplyse om det i et testamente. 🙂
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden mimifin72 skrev (9 minutter siden): Testamente hvor det står at du sitter i uskifte. Tror det er det det heter. Jeg har sånn. Snakk med mannen og gå til advokat Det kan man ikke bestemme i testamente når det er særkullsbarn. Anonymkode: ec707...70a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå