Thyra Skrevet lørdag kl. 17:11 #1 Skrevet lørdag kl. 17:11 Ser stadig reklamer fra Alvaskin m.fl. om redskaper som fjerner dunhårene effektivt fra ansiktet, til og med fra panna. Gjør det noe å ha litt lyse du hår da? Må alt vekk, liksom? Skjønner at folk fjerner mørke og/eller stive hår fra ansiktet. Men det trenger da ikke å være 100 % glatt, ikke ser det naturlig ut heller. Og hva om man begynner å fjerne lyse myke du hår og så blir df stivere og tykkere av det? Det er kanskje en myte, men før hørte jeg folk var redde for å fjerne "barten" av redsel for at det skulle bli verre. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:39 #2 Skrevet lørdag kl. 17:39 De blir ikke stivere og mørkere av det. Sminke legger seg mye bedre og jeg har bedre hud etter jeg begynte med det. Det går fort, så jeg kommer aldri til å slutte med det. Jeg synes det ser finere ut. Anonymkode: bb9df...42b 2
Rødvinsfilosofen Skrevet lørdag kl. 17:54 #3 Skrevet lørdag kl. 17:54 Thyra skrev (35 minutter siden): Ser stadig reklamer fra Alvaskin m.fl. om redskaper som fjerner dunhårene effektivt fra ansiktet, til og med fra panna. Gjør det noe å ha litt lyse du hår da? Må alt vekk, liksom? Skjønner at folk fjerner mørke og/eller stive hår fra ansiktet. Men det trenger da ikke å være 100 % glatt, ikke ser det naturlig ut heller. Og hva om man begynner å fjerne lyse myke du hår og så blir df stivere og tykkere av det? Det er kanskje en myte, men før hørte jeg folk var redde for å fjerne "barten" av redsel for at det skulle bli verre. Folk er jo forskjellige. Noen får et tynt lag med dun. Andre ser ut som teddy-bjørner 🧸 Tror det kan være utfordrende hvis man bruker kosmetikk som ender opp med å forsterke hårveksten Tror det kan oppleves som «lite kvinnelig» med mye hår i ansiktet. Tenker at folk må få gjøre som de vil, men tror vi må være bevisste på å prøve å unngå å gi andre komplekser. Ikke oppfordre andre til å fjerne det, komme uoppfordret med råd, eller stille spørsmål rundt hvorfor noen velger å ikke fjerne håret. 1
Thyra Skrevet lørdag kl. 18:04 Forfatter #4 Skrevet lørdag kl. 18:04 Rødvinsfilosofen skrev (7 minutter siden): Folk er jo forskjellige. Noen får et tynt lag med dun. Andre ser ut som teddy-bjørner 🧸 Tror det kan være utfordrende hvis man bruker kosmetikk som ender opp med å forsterke hårveksten Tror det kan oppleves som «lite kvinnelig» med mye hår i ansiktet. Tenker at folk må få gjøre som de vil, men tror vi må være bevisste på å prøve å unngå å gi andre komplekser. Ikke oppfordre andre til å fjerne det, komme uoppfordret med råd, eller stille spørsmål rundt hvorfor noen velger å ikke fjerne håret. Poenget er jo at mye av det som fjernes ikke er "mye hår" i det hele tatt. Og når det til og med fjernes på siden av panna, nesten usynlige dun. Skjønner at de som opplever de har mye hår fjerner det. Men synes det er dumt at idealet skal være helt glatt.
Thyra Skrevet lørdag kl. 18:06 Forfatter #5 Skrevet lørdag kl. 18:06 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): De blir ikke stivere og mørkere av det. Sminke legger seg mye bedre og jeg har bedre hud etter jeg begynte med det. Det går fort, så jeg kommer aldri til å slutte med det. Jeg synes det ser finere ut. Anonymkode: bb9df...42b Det kjennes ihvertfall stivere ut når tuppen på håret blir kuttet rett av. Personlig bruker jeg bare øyesminke, kanskje derfor jeg ikke ser behovet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå