AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:01 #1 Skrevet lørdag kl. 17:01 Hvor lange turer går deres barnehager på? Vår har fast turdag en dag i uken hvor de ofte går til en lekeplass 500 meter unna. Noen ganger slår de til med en tur bort til en park 900 meter unna. Alle disse turene er på fortau av asfalt. De skulle ut på langtur, og da jeg hentet var de så stolte for de hadde gått hele 3 km. Det vil si, de gikk 1,5 km på fortau til en ny lekeplass, for deretter å gå tilbake. Snakket masse om denne langturen de hadde hatt, og hvor mange slitne barn det var. Barna er i alderen 3-6 år Anonymkode: 2c59a...125
monican94 Skrevet lørdag kl. 17:04 #2 Skrevet lørdag kl. 17:04 Har de noen andre turmuligheter i nærheten da ? hvorfor er du misfornøyd med 3 km tur ? her kan tur være til gapahuken 70 meter bak barnehagen.. og det er heeelt TOPP🤩🤩🤩 13
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:08 #3 Skrevet lørdag kl. 17:08 monican94 skrev (Akkurat nå): Har de noen andre turmuligheter i nærheten da ? hvorfor er du misfornøyd med 3 km tur ? her kan tur være til gapahuken 70 meter bak barnehagen.. og det er heeelt TOPP🤩🤩🤩 Det er masse turmuligheter, ikke minst mange flotte fjell. Jeg er ikke egentlig misfornøyd med en tur på 3 km, men jeg vil jo absolutt ikke kalle det en langtur å rusle bort til en lekeplass. Anonymkode: 2c59a...125
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:09 #4 Skrevet lørdag kl. 17:09 Gikk i en barnehage rett ved skogen så de brukte skogen mye. De gikk jo ikke kjempe langt med barnehage barna, men hadde ulike plasse de gikk til for variasjon. Lagde bål og spiste ute. Syntes dette var fint. Aldri hengt meg opp i hvor mange kilometer de gikk Anonymkode: 1a4f1...45b 7 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:09 #5 Skrevet lørdag kl. 17:09 Der ungene våres gikk så hadde de tur dag både for småbarns avdeling og stor. Små hadde max 2km en vei der gapahuk lå, eller til en fugle park. Den eldste max 3 til 3.5 en vei de lengste turene var til biblioteket. Siden de brukte mye gapahuken og området rundt i skogen Der jeg jobbet var turene max 3 til 4 km til sammen. Ofte fordi vi stoppet å lott ungene klatre i trær, leke i bekken, klatre på fjellet osv og da blir ungene slitne. Vi tente ofte bål som ungen fikk varme mat og tok evnt å sov i soveposer. Hadde egentlig fast plass i skogen hvor vi hadde lov å ha bål, ungene kunne sove litt, og ut fra der hadde lek og de lærte om naturen. Ofte er det ikke selve lengden på tur. Men hva de kan gjøre om de kan lære å bruke naturen er min mening Anonymkode: d1385...efa 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:11 #6 Skrevet lørdag kl. 17:11 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er masse turmuligheter, ikke minst mange flotte fjell. Jeg er ikke egentlig misfornøyd med en tur på 3 km, men jeg vil jo absolutt ikke kalle det en langtur å rusle bort til en lekeplass. Anonymkode: 2c59a...125 Hva forventer du av 3-6 åringer? Power walk på en mil? Anonymkode: bb06b...fbb 14
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:14 #7 Skrevet lørdag kl. 17:14 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva forventer du av 3-6 åringer? Power walk på en mil? Anonymkode: bb06b...fbb Våre barn gikk lett 6-7 km da de var fire. Men barnehagen må legge opp turen etter barnet som går kortest/saktest, så klart. Men jeg er enig med TS, 3 km er IKKE langtur! Anonymkode: 70a0f...ac0 1 1
Heln Skrevet lørdag kl. 17:14 #8 Skrevet lørdag kl. 17:14 Begrenset tid og mange barn med forskjellig funksjonsnivå, synes du skal være fornøyd med tur opplegget jeg mange tre åringer må fortsatt trilles eller bæres, og det kan være belastende nok for de ansatte i 1km. Hos oss går de lengre turer på våren, fordi de minste da har fått litt tid på seg. 17
monican94 Skrevet lørdag kl. 17:14 #9 Skrevet lørdag kl. 17:14 fjell faktisk... høres ikke helt trygt ut med typ 18 barn, de minste antagelig ikke fyllt 3 år engang og 2-3 voksne på et fjell.. 6 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:14 #10 Skrevet lørdag kl. 17:14 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor lange turer går deres barnehager på? Vår har fast turdag en dag i uken hvor de ofte går til en lekeplass 500 meter unna. Noen ganger slår de til med en tur bort til en park 900 meter unna. Alle disse turene er på fortau av asfalt. De skulle ut på langtur, og da jeg hentet var de så stolte for de hadde gått hele 3 km. Det vil si, de gikk 1,5 km på fortau til en ny lekeplass, for deretter å gå tilbake. Snakket masse om denne langturen de hadde hatt, og hvor mange slitne barn det var. Barna er i alderen 3-6 år Anonymkode: 2c59a...125 Her går de tur 2 ganger i uken. Da går de ganske langt. De har en del natur rundt seg - så de varierer mellom ulike steder i skogen. En strand (mest om sommeren) lekeplasser og topptur opp fjell. Utover dette går de turer rett ved bhg 1 gang i uken. Anonymkode: a1a75...be9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:15 #11 Skrevet lørdag kl. 17:15 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er masse turmuligheter, ikke minst mange flotte fjell. Jeg er ikke egentlig misfornøyd med en tur på 3 km, men jeg vil jo absolutt ikke kalle det en langtur å rusle bort til en lekeplass. Anonymkode: 2c59a...125 Tror du skal prøve å gå fjelltur med en hel haug med unger. Det er nok noe urealistisk. Om du vil at ungene dine skal gå på langtur får du gå med de selv. Jeg er glad bare mine unger får være ute i bhg Anonymkode: ecfd2...222 8 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:16 #12 Skrevet lørdag kl. 17:16 monican94 skrev (Akkurat nå): fjell faktisk... høres ikke helt trygt ut med typ 18 barn, de minste antagelig ikke fyllt 3 år engang og 2-3 voksne på et fjell.. finnes flere typer fjell. Noen har fine «vanlige» stier hele veien opp og ned og noen er like trygt som en vanlig tur i skogen. Anonymkode: a1a75...be9 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:17 #13 Skrevet lørdag kl. 17:17 monican94 skrev (2 minutter siden): fjell faktisk... høres ikke helt trygt ut med typ 18 barn, de minste antagelig ikke fyllt 3 år engang og 2-3 voksne på et fjell.. her går de opp fjell i bhg. Anonymkode: a1a75...be9
Daisy-love Skrevet lørdag kl. 17:30 #14 Skrevet lørdag kl. 17:30 Det tar tid for en 2-3åring å gå 2km. De har naturlig nok korte bein og vil vimse og se seg litt om, og stoppe opp. Med få voksne så synes jeg 3 km er ganske ok for så små. Eneste er vel at de går kun på asfalt, men ikke sikkert det er så mange egnede turmål i nærheten hvor de kan gå mer kupert 🤔 Jeg har med meg voksne på tur som sliter med 1km. 6km er lengste vi går med ene gruppen jeg er i, og det er laaangt for enkelte. Kjempeflott at det legges inn gode vaner fra de er små, men for å holde på de så tror jeg turen må være noe mer enn bare antall kilometer. Det må være felleskap, lek, mestring, og gjerne ulike aktiviteter som bål, spikking, finne skjell eller steiner, studere trær og annet. Det krever ressurser, både der og da, men også i planlegging. 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:36 #15 Skrevet lørdag kl. 17:36 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tror du skal prøve å gå fjelltur med en hel haug med unger. Det er nok noe urealistisk. Om du vil at ungene dine skal gå på langtur får du gå med de selv. Jeg er glad bare mine unger får være ute i bhg Anonymkode: ecfd2...222 Ser jo alle andre barnehager i området gå på fjellet. Nå er ikke min førskolebarn før neste år, men synes det er trasig at de ikke får lengre turer når de er såpass store. Hører andre som er med på masse spennende turer med barnehagen sin siste året. Anonymkode: 2c59a...125
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:36 #16 Skrevet lørdag kl. 17:36 monican94 skrev (20 minutter siden): fjell faktisk... høres ikke helt trygt ut med typ 18 barn, de minste antagelig ikke fyllt 3 år engang og 2-3 voksne på et fjell.. Våres gikk nå til vann til og med i barnehagen. Fisket. Gikk i skogen med på jakt. Lærte og å bruke kniv, øks, sag, hammer osv Anonymkode: d1385...efa 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:48 #17 Skrevet lørdag kl. 17:48 Beinlengde til en treåring er vel ca 1/3 av min, så 3 km for de er vel lett nærnere en mil for meg. Jeg syns å tasse en mil er nok. Anonymkode: 61389...12f 5
fusetufs Skrevet lørdag kl. 17:51 #18 Skrevet lørdag kl. 17:51 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Våre barn gikk lett 6-7 km da de var fire. Men barnehagen må legge opp turen etter barnet som går kortest/saktest, så klart. Men jeg er enig med TS, 3 km er IKKE langtur! Anonymkode: 70a0f...ac0 om de er vant til å gå 500 meter er 3 km LANGtur 5
Sandie Skrevet lørdag kl. 17:52 #19 Skrevet lørdag kl. 17:52 Dette hadde jeg latt være opp til de barnehageansatte å vurdere. Om du vil gi barnet mulighet for lengre turer kan dere jo ta en fjelltur i helgene kanskje? 6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:53 #20 Skrevet lørdag kl. 17:53 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ser jo alle andre barnehager i området gå på fjellet. Nå er ikke min førskolebarn før neste år, men synes det er trasig at de ikke får lengre turer når de er såpass store. Hører andre som er med på masse spennende turer med barnehagen sin siste året. Anonymkode: 2c59a...125 hvor mange lange fjellturer i uka går du selv med ungene i uka? Anonymkode: d31ce...b5e 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå