Gå til innhold

Blitt sammen igjen etter utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har vært sammen i tre år, eier hus og har hund. Vi har hatt et veldig fint og rolig forhold, trygt, god kommunikasjon og alt har på en måte bare klaffa siden dag èn. 

Jeg var på en jobbfest for noen mnd siden, og gikk på en smell og endte opp med å ligge med en annen person. Må legge til at jeg ikke husket hva som hadde skjedd, eller om det var med samtykke. (Men uansett min feil å sette meg i en slik situasjon, og tar 100% ansvar for det). Har aldri oppsøkt eller tenkt på å være utro før, og har ingen kontakt med dette mennesket.

Jeg valgte å fortelle han det, selvom alle rådet meg til å ikke gjøre det - og han ville først «prøve», men det tok ikke mer enn en uke før han sa at han ikke klarte det mer. Fortalte alle venner og familie hele historien, sletta alle bilder av oss og var klinkende klar på at det er slutt.

Jeg har tryglet og bedt, og grått i timesvis og bare prøvd å få han til å se at jeg tar fullt ansvar for det som har skjedd, og kommer aldri til å drikke alkohol slik igjen. Og føler at siden jeg valgte å være ærlig, at jeg håpte på at det skulle vise at jeg mener alvor med deg jeg sier.

Er det noen som har blitt sammen igjen etter utroskap? Ble det først slutt? Jeg går med et slags håp om at han skal finne tilbake til oss igjen..

Anonymkode: 2bf3b...452

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som det har ødelagt forholdet, så du får prøve å innse det.

Kanskje derfor noen i en annen tråd rådet til å ikke si noe. 

Anonymkode: ee9dd...91e

• Liker 7
Skrevet

Hvis du ikke engang vet om du samtykket til det, er det ikke utroskap. 

Anonymkode: 2c96d...4ce

• Liker 4
Skrevet

først og fremst om du ikke samtykket så er det ikke utroskap. Har du mulighet til å komme i bunn med hva som har skjedd?

Anonymkode: 9e2d1...c4c

Skrevet

Det jeg tror har skjedd er at jeg var ekstremt full, og at jeg trengte å legge meg, for å sove liksom. Er akkurat det jeg har gjort tidligere når jeg har vært så full, legger meg bare. Han bodde rett ved, og han sa jeg ga uttrykk for at jeg ville bli med  til han. Han sa at jeg ikke sa noe, og bare gikk med han, kledde av meg og la meg i senga. Han sa vi lå sammen veldig kort før jeg hadde stoppa det og sagt at jeg har kjæreste. Da hadde han bare bedt meg om å dra. Så tror hele situasjonen ble misoppfattet, og jeg var for full til å registrere hva som skjedde og stoppe det før det allerede var skjedd.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det jeg tror har skjedd er at jeg var ekstremt full, og at jeg trengte å legge meg, for å sove liksom. Er akkurat det jeg har gjort tidligere når jeg har vært så full, legger meg bare. Han bodde rett ved, og han sa jeg ga uttrykk for at jeg ville bli med  til han. Han sa at jeg ikke sa noe, og bare gikk med han, kledde av meg og la meg i senga. Han sa vi lå sammen veldig kort før jeg hadde stoppa det og sagt at jeg har kjæreste. Da hadde han bare bedt meg om å dra. Så tror hele situasjonen ble misoppfattet, og jeg var for full til å registrere hva som skjedde og stoppe det før det allerede var skjedd.

Syns dette høres utrolig leit ut.. og forstår at du ikke mente å være utro. Høres ut som du har vært veldig full og uheldig. Ikke vær for hard med deg selv. Og kanskje ikke ha for mye håp om å få tilbake forholdet. Lykke til ts. 

Anonymkode: 233a0...ea9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette tror du vel selv ikke på? Og hvorfor i all verden drikker du så mye at du må legge deg?

Anonymkode: 3b98b...d6f

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du var for full til å registrere hva som skjedde, var det ikke utroskap. Dette høres mer ut som en som har utnyttet seg av at du var full. Dette var ikke din feil. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du var for full til å registrere hva som skjedde, var det ikke utroskap. Dette høres mer ut som en som har utnyttet seg av at du var full. Dette var ikke din feil. 

Det er mye man gjør når man er full som man ikke husker men likevel var bevisst på i øyeblikket. Det er helt sikkert mange ting fra livet ditt som du ikke husker, men som du likevel gjorde bevisst. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

hadde aaaaldri tilgitt og gått videre med deg.. Fylla er INGEN unnskyldning..  må droppe å drikke deg så full at du ikke har kontroll på deg selv da.. 

Endret av monican94
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Du har tatt dine valg som er riktige for deg, og nå har han tatt sine valg som er riktige for han. Respekter han og gå videre med livet ditt.

Anonymkode: 589de...92f

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå er det litt vanskelig å forstå om dette har vært en sovevoldtekt eller utroskap.

Håper du uansett får snakket med noen om dette.

Også at du får hjelp til å unngå å fortsette å havne i slike situasjoner i fremtiden.

Til spørsmålet: 

Ved «helt vanlig utroskap» så har jeg inntrykk av at kvinner tilgir oftere enn menn. 

At menn oftere «svartner» av sinne og raseri,

mens kvinner oftere blir manisk opptatt av kronologien, hva som har blitt sagt, hva som har skjedd, og av «den andre kvinnen»

• Liker 1
Skrevet

Man har ikke mye respekt for partneren sin om man velger å være å være utro. Smell eller ikke smell. 

Det vil alltid være min mening. 

Har blitt bedratt selv og jeg er knallhard på at sånne ting tilgir jeg ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Syns dette høres utrolig leit ut.. og forstår at du ikke mente å være utro. Høres ut som du har vært veldig full og uheldig. Ikke vær for hard med deg selv. Og kanskje ikke ha for mye håp om å få tilbake forholdet. Lykke til ts. 

Mente å være utro? 😅

Anonymkode: 458f8...65b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det høres jo ut som sovevoldtekt, men at overgriper misforstod og stoppet når du sa fra. Med andre ord, ingen av dere egentlig gjorde noe galt. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og min samboer har vært sammen i tre år, eier hus og har hund. Vi har hatt et veldig fint og rolig forhold, trygt, god kommunikasjon og alt har på en måte bare klaffa siden dag èn. 

Jeg var på en jobbfest for noen mnd siden, og gikk på en smell og endte opp med å ligge med en annen person. Må legge til at jeg ikke husket hva som hadde skjedd, eller om det var med samtykke. (Men uansett min feil å sette meg i en slik situasjon, og tar 100% ansvar for det). Har aldri oppsøkt eller tenkt på å være utro før, og har ingen kontakt med dette mennesket.

Jeg valgte å fortelle han det, selvom alle rådet meg til å ikke gjøre det - og han ville først «prøve», men det tok ikke mer enn en uke før han sa at han ikke klarte det mer. Fortalte alle venner og familie hele historien, sletta alle bilder av oss og var klinkende klar på at det er slutt.

Jeg har tryglet og bedt, og grått i timesvis og bare prøvd å få han til å se at jeg tar fullt ansvar for det som har skjedd, og kommer aldri til å drikke alkohol slik igjen. Og føler at siden jeg valgte å være ærlig, at jeg håpte på at det skulle vise at jeg mener alvor med deg jeg sier.

Er det noen som har blitt sammen igjen etter utroskap? Ble det først slutt? Jeg går med et slags håp om at han skal finne tilbake til oss igjen..

Hvis du ble voldtatt eller dopet ned er du unnskyldt, men å bli med fremmed mann hjem sender signaler om at du er interessert.

Hadde jeg vært deg hadde jeg droppet alle rusmidler for godt!

Anonymkode: 458f8...65b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du har tatt dine valg som er riktige for deg, og nå har han tatt sine valg som er riktige for han. Respekter han og gå videre med livet ditt.

Det er jo langt ifra noe riktig i det hun gjorde. Ditt hode er på jordet

Anonymkode: f890e...589

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo langt ifra noe riktig i det hun gjorde. Ditt hode er på jordet

Anonymkode: f890e...589

Så du mener hun IKKE burde fortalt samboeren sin om utroskapet? Har du ikke lest den forrige tråden?

Skrevet

Et godt eksempel på at man forteller ikke om et ons til sin partner!

Anonymkode: dbfa9...334

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tenker at du ikke bør drikke mer. For du har også utsatt deg for fare. 

Når vi går inn i seriøse forhold, slik som du har gjort, med mann, hus og hund, må vi være bevisste på vårt ansvar. Du har hatt ansvar for din manns sitt ve og vel. Du har hatt ansvar for et boliglån og hus. Og du har hatt ansvar for en hund. 

Du vet at du kan bli ekstremt full og du vet at du går og legger deg når du er så full. Når du visste dette burde du ha lagt fra deg alkohol når du gikk inn i det ansvaret du tok på deg. 

Din mann ser mer enn selve utroskapen. Han ser du utsetter deg for fare. Han ser du ikke har tatt en moden avgjørelse om å slutte å drikke. Han ser du ikke har hatt nok respekt for han, huset og hunden. Men han vet også at ingenting blir som før og at han ikke kan stole på deg. 

Det må være grusomt for deg det som har skjedd. Og du vil aldri gjøre det igjen. Håper jeg.

Men for han blir nok dette for mye å bære. Han er påført en stor skade. Han vil kanskje aldri stole på en kjæreste igjen. 

Spar han for tårene og tryglingen og la han gå. Han har det mye verre enn deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...