AnonymBruker Skrevet 11. oktober #41 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke gjort noe for å ødelegge denne relasjonen, tvert i mot har jeg betalt alt og sagt ja til det han ønsker. Anonymkode: 35c2f...287 Når var dødsfallet? Han dere fått oversikt over hele boet? Anonymkode: 003d6...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #42 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, da får det bli slik. Jeg hadde sårt trengt de pengene, og en familie- nå mister jeg det og- selv om jeg virkelig har prøvd å komme han i møte. Anonymkode: 35c2f...287 Hvis det er midler nok i boet, får du jo det du har krav på ved offentlig skifte, selv om det tar lenger tid. Da er du sikker på at alt går rett for seg også. Anonymkode: c27e8...bbb 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #43 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er midler nok i boet, får du jo det du har krav på ved offentlig skifte, selv om det tar lenger tid. Da er du sikker på at alt går rett for seg også. Anonymkode: c27e8...bbb Det får bli slik. Takk for svar alle der ute🌸 Anonymkode: 35c2f...287 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #44 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kan jo ikke ha kontakt med en som går aktivt inn for og ødelegge for meg, han trenerer alt bevisst. Anonymkode: 35c2f...287 Ja, og det er hva du må forholde deg til. Ikke hvordan det burde være, for det er ikke slik. Null prat med han videre, ta straks kontakt med advokat, la advokat ta seg av dette, ha kun skriftlig dialog med din bror frem til dette er over (og videre om han er ubehagelig). Først og fremst, få hodet ut av hvordan ting burde være, og handle etter hvordan ting er. Du har fått gode råd nå, så om du bare spinner rundt deg selv og ikke handler nå vil ingenting bli bedre av det, men verre. Anonymkode: 9364d...4bb 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #45 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke gjort noe for å ødelegge denne relasjonen, tvert i mot har jeg betalt alt og sagt ja til det han ønsker. Anonymkode: 35c2f...287 Ja, din bror har ødelagt, helt enig. (Ps veldig trollete svart😅) Anonymkode: 3bbe1...84f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #46 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, og det er hva du må forholde deg til. Ikke hvordan det burde være, for det er ikke slik. Null prat med han videre, ta straks kontakt med advokat, la advokat ta seg av dette, ha kun skriftlig dialog med din bror frem til dette er over (og videre om han er ubehagelig). Først og fremst, få hodet ut av hvordan ting burde være, og handle etter hvordan ting er. Du har fått gode råd nå, så om du bare spinner rundt deg selv og ikke handler nå vil ingenting bli bedre av det, men verre. Anonymkode: 9364d...4bb Tusen takk for svar, og støtte- jeg skal følge rådene. Anonymkode: 35c2f...287 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #47 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mer? Jeg har bare en bror, jeg forstår ikke hvorfor han oppfører seg slik mot meg. Anonymkode: 35c2f...287 Du er nødt til å gi slipp på denne broren. Han er ikke en snill mann. Du vil få det bedre uten han. Legg bort alle følelser og tanker som er sånn "ja, men han er min bror". Han er en drittsekk. Og drittsekker tar man avstand fra. Bror eller ikke bror. Velg offentlig skifte og så tar en advokat, altså bobestyrer seg av alt. Det vil bli så mye bedre for deg. Og så kutter du kontakten med din bror ned til er minimum til alt dette er over. Du kan forholde deg kun til bobestyrer. Og din bror vil sikkert stjele penger av deg og at det er grunnen til at han gjør dette. Så jeg synes du skal sikte deg inn på å kutte din bror helt ut av livet ditt. Er du så redd han at du låser dørene, så er han ikke din bror lenger. Han er en skremmende mann som du må ta helt og komplett avstand fra. Ta arven din og gå videre med livet ditt. Anonymkode: 8a234...aef 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #48 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, din bror har ødelagt, helt enig. (Ps veldig trollete svart😅) Anonymkode: 3bbe1...84f Han stilte lite opp for min mor da hun var syk, han snakket negativt om henne til meg da ingen hørte på. Anonymkode: 35c2f...287
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #49 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han stilte lite opp for min mor da hun var syk, han snakket negativt om henne til meg da ingen hørte på. Anonymkode: 35c2f...287 Men nå er det skifte som er saken. Når var dødsfallet? Er det gjeld i boet? Anonymkode: 003d6...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #50 Skrevet 11. oktober Lorieen skrev (22 minutter siden): Krev offentlig skifte, skaff deg advokat og la all kommunikasjon med din bror gå via denne. Trenger hun advokat når hun tar offentlig skifte da? Anonymkode: 8a234...aef
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #51 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er nødt til å gi slipp på denne broren. Han er ikke en snill mann. Du vil få det bedre uten han. Legg bort alle følelser og tanker som er sånn "ja, men han er min bror". Han er en drittsekk. Og drittsekker tar man avstand fra. Bror eller ikke bror. Velg offentlig skifte og så tar en advokat, altså bobestyrer seg av alt. Det vil bli så mye bedre for deg. Og så kutter du kontakten med din bror ned til er minimum til alt dette er over. Du kan forholde deg kun til bobestyrer. Og din bror vil sikkert stjele penger av deg og at det er grunnen til at han gjør dette. Så jeg synes du skal sikte deg inn på å kutte din bror helt ut av livet ditt. Er du så redd han at du låser dørene, så er han ikke din bror lenger. Han er en skremmende mann som du må ta helt og komplett avstand fra. Ta arven din og gå videre med livet ditt. Anonymkode: 8a234...aef Tusen takk.🌸 Er dere ( du ) klar over HVA dere gjør for meg? Jeg føler dere er med på redde meg, ikke misfortå- jeg er glad i livet mitt, men jeg er så uendelig lei meg og sliten. Først et heftig sykdomsforløp sammen med det mennesket jeg elsket( r ) mest i hele verden ( mamma ) der jeg stod mye alene, og så dette. Jeg følger alle råd, og er dypt takknemlig for at dere finnes der ute. Anonymkode: 35c2f...287 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #52 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg sa at han kunne ta over alt det økonomiske, slik at vi kunne ta privat skifte. Jeg begynte å pakke, gikk på visninger- og sendte mail til han om privat skifte slik at jeg kunne sende det inn til tingretten. Ikke svar, så jeg stoppet å gå på visninger- og nå dette- det er derfor jeg ikke helt forstår. Han sier mamma var overvektig og at hun drakk alkohol, og at det var hennes egen feil hun fikk kreft. ( Hun drakk ikke mye alkohol) Anonymkode: 35c2f...287 Da får du melde inn offentlig skifte eller skrive til han at du tar privat skifte og er bostyrer, om han ikke svarer. Anonymkode: e72a6...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #53 Skrevet 14. oktober Du burde for å sørge for at din bror ikke vet hvor du flytter. (Så lenge du ikke har eget firma) Fjern tlf nr ditt fra å vises på sider som 180 og gule sider og diverse. Du gjør det gjennom tlf operatøren din. Foreksempel hos Telenor logger du bare inn og huker av en plass for det. Det tar noen uker før det er i effekt. Nå du da flytter så vet han ikke hvor. Bare pass på å ikke si det til noen du ikke kan stole på ikke forteller det til han. Og pass på at han ikke ser reg nr på bilen din. Trist at du havnet i denne situasjonen. Går det bedre nå? Har du søkt offentlig skifte? Du trenger ikke han for å gjøre det. Du bare gjør det selv og så er det startet. Anonymkode: 8a234...aef 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #54 Skrevet 14. oktober Du trenger ikke din bror samtykke for å verne om deg selv. Anonymkode: 8a234...aef
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #55 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (På 11.10.2025 den 13.54): Min mor døde, vi skal dele arv ( salg av hus ) Han sier han skal ta alt av kontrollen av salg, hvis ikke jeg lar han gjøre det så sitter jeg med alt av utgifter på huset alene. Jeg har gått med på dette få å få salg fullført, jeg har sendt papirer på privat skifte ( slik at prosessen kan starte ) men han svarer ikke videre og bare truer med å blokkere meg. Han sier jeg overstyrer han i alt, men jeg har virkelig gjort alt i min makt for å møte han, jeg er også enig om at han kan få overta alt slik at jeg får fred og solgt her. Jeg utvikler angst av dette, er så redd nå- han sier jeg får bostyrer etter meg også og at de skal kreve mer penger? Anonymkode: 35c2f...287 Dette kommer til å ende dårlig. Dere må ha hjelp. Anonymkode: 3d250...d5f
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #56 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (På 14.10.2025 den 16.52): Dette kommer til å ende dårlig. Dere må ha hjelp. Anonymkode: 3d250...d5f Offentlig skifte ja. Anonymkode: 35c2f...287
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå