AnonymBruker Skrevet 11. oktober #1 Skrevet 11. oktober Min mor døde, vi skal dele arv ( salg av hus ) Han sier han skal ta alt av kontrollen av salg, hvis ikke jeg lar han gjøre det så sitter jeg med alt av utgifter på huset alene. Jeg har gått med på dette få å få salg fullført, jeg har sendt papirer på privat skifte ( slik at prosessen kan starte ) men han svarer ikke videre og bare truer med å blokkere meg. Han sier jeg overstyrer han i alt, men jeg har virkelig gjort alt i min makt for å møte han, jeg er også enig om at han kan få overta alt slik at jeg får fred og solgt her. Jeg utvikler angst av dette, er så redd nå- han sier jeg får bostyrer etter meg også og at de skal kreve mer penger? Anonymkode: 35c2f...287
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #2 Skrevet 11. oktober Be om offentlig skifte. Det er helt åpenbart at dette ikke kommer til å gå bra om dere ordner det selv. https://www.domstol.no/no/dodsfall-arv-og-skifte/forskjellige-former-for-skifte/ Anonymkode: ad0bd...251 15 13
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #3 Skrevet 11. oktober Når du lar deg presse til dette, så kommer han også til å fortsette å presse og true deg resten av ditt liv når det passer ham. Gå til politiet, få dem til å stoppe prosessen og be om kontakt/besøksforbud + at du ber om offentlig skifte, slik den over anbefaler deg. Om du ikke setter grensen for deg selv nå, så kommer din bror til å fortsette å true og presse deg. Det din bror er ulovlig og straffbart! Så politiet!! Anonymkode: ad0c4...66d 7 3
Maia3 Skrevet 11. oktober #4 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min mor døde, vi skal dele arv ( salg av hus ) Han sier han skal ta alt av kontrollen av salg, hvis ikke jeg lar han gjøre det så sitter jeg med alt av utgifter på huset alene. Jeg har gått med på dette få å få salg fullført, jeg har sendt papirer på privat skifte ( slik at prosessen kan starte ) men han svarer ikke videre og bare truer med å blokkere meg. Han sier jeg overstyrer han i alt, men jeg har virkelig gjort alt i min makt for å møte han, jeg er også enig om at han kan få overta alt slik at jeg får fred og solgt her. Jeg utvikler angst av dette, er så redd nå- han sier jeg får bostyrer etter meg også og at de skal kreve mer penger? Anonymkode: 35c2f...287 Skaff deg en advokat. Lykke til 4 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #5 Skrevet 11. oktober Høres helt idiot ut å ta et privat skifte med en slik ustabil mann. Gå for et offentlig skifte så trenger du ikke å forholde deg til han. Hadde droppet videre kontakt med denne mannen når dere er ferdige med dette. Anonymkode: 6e562...bc8 4 6
BobbySocks Skrevet 11. oktober #6 Skrevet 11. oktober Offentlig skifte og advokat. Slutt å la deg tråkke på! 5 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #7 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det din bror er ulovlig og straffbart! Så politiet!! Intet straffbar i det Ts har opplyst. Derimot er boren en manipulerende drittsekk. Anonymkode: 32bcb...17c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #8 Skrevet 11. oktober https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung-rvo1&source=android-browser&q=kan+man+ombestemme+seg+angående+privat+skifte%3F Få deg advokat, som sender inn begjæring om offentlig skifte, og tar videre dialog med din bror. Ikke prat med ham mens prosessen pågår, men ta absolutt alt skriftlig. Anmeld ham dersom han fortsetter med å true deg. Advokat koster, men å ikke ha advokat i denne situasjonen kan koste deg både arv og sjelero. Anonymkode: 9364d...4bb 7 3
Apis Skrevet 11. oktober #9 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Min mor døde, vi skal dele arv ( salg av hus ) Han sier han skal ta alt av kontrollen av salg, hvis ikke jeg lar han gjøre det så sitter jeg med alt av utgifter på huset alene. Jeg har gått med på dette få å få salg fullført, jeg har sendt papirer på privat skifte ( slik at prosessen kan starte ) men han svarer ikke videre og bare truer med å blokkere meg. Han sier jeg overstyrer han i alt, men jeg har virkelig gjort alt i min makt for å møte han, jeg er også enig om at han kan få overta alt slik at jeg får fred og solgt her. Jeg utvikler angst av dette, er så redd nå- han sier jeg får bostyrer etter meg også og at de skal kreve mer penger? Anonymkode: 35c2f...287 Du har god nok grunn, til å kontakte advokat mandag morgen, trusler er absolutt ikke noe en skal finne seg i. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #10 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Når du lar deg presse til dette, så kommer han også til å fortsette å presse og true deg resten av ditt liv når det passer ham. Gå til politiet, få dem til å stoppe prosessen og be om kontakt/besøksforbud + at du ber om offentlig skifte, slik den over anbefaler deg. Om du ikke setter grensen for deg selv nå, så kommer din bror til å fortsette å true og presse deg. Det din bror er ulovlig og straffbart! Så politiet!! Anonymkode: ad0c4...66d Politet, altså. Anonymkode: e24fa...f75
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #11 Skrevet 11. oktober Men jeg er så redd, jeg sliter og etter sorgen av mamma. Jeg vet jeg er svak nå, kan noen der ute hjelpe meg? 😭 Jeg låser dørene når jeg er her, jeg klarer ikke å være i de øverste etasjene der jeg pleiet mamma, jeg vil flytte fortest mulig og jeg har sagt det til han, man han driver på slik. Jeg skriver til han at jeg virkelig har prøvd å komme han i møte, og at jeg bare har en bror- han sier han ikke er interessert og bare truer med å blokkere meg. Anonymkode: 35c2f...287 4
Pawn Hearts Skrevet 11. oktober #12 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): jeg er også enig om at han kan få overta alt slik at jeg får fred og solgt her. Anonymkode: 35c2f...287 Hva mener du med denne setningen? Ellers enig i at offentlig skifte er veien å gå. 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #13 Skrevet 11. oktober Pawn Hearts skrev (Akkurat nå): Hva mener du med denne setningen? Ellers enig i at offentlig skifte er veien å gå. Han skriver til meg på melding at jeg skal la han styre alt av den økonomiske kontrollen, hvis ikke går han for offentlig skifte på mandag. Jeg har sagt ja til dette allerede i september, sendte han slik privat skifte på mail- men han har ikke svart. Anonymkode: 35c2f...287
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #14 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg er så redd, jeg sliter og etter sorgen av mamma. Jeg vet jeg er svak nå, kan noen der ute hjelpe meg? 😭 Jeg låser dørene når jeg er her, jeg klarer ikke å være i de øverste etasjene der jeg pleiet mamma, jeg vil flytte fortest mulig og jeg har sagt det til han, man han driver på slik. Jeg skriver til han at jeg virkelig har prøvd å komme han i møte, og at jeg bare har en bror- han sier han ikke er interessert og bare truer med å blokkere meg. Anonymkode: 35c2f...287 Har du ingen venner som kan stille opp og være med deg i dette? Du skal ikke la denne drittsekken skremme deg, høres ut som om du har gjort mye av omsorgsarbeidet og i forhold til din mor så du skal ikke la han trø over deg og da det som er ditt. Kontakt en advokat på mandag og stå opp for deg selv. Du klarer dette, ikke la en jævla taper av en mann kjøre over deg. Anonymkode: 6e562...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #15 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han skriver til meg på melding at jeg skal la han styre alt av den økonomiske kontrollen, hvis ikke går han for offentlig skifte på mandag. Jeg har sagt ja til dette allerede i september, sendte han slik privat skifte på mail- men han har ikke svart. Anonymkode: 35c2f...287 Men herlighet, ta offentlig skifte, det er jo det beste for dere når dere ikke kommer overenst og han vil kjøre over deg for å få det som han vil. Anonymkode: 6e562...bc8 14 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #16 Skrevet 11. oktober Det er jo en grunn for at han presser deg, han vil ha mer. Anonymkode: 6e562...bc8 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #17 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Intet straffbar i det Ts har opplyst. Derimot er boren en manipulerende drittsekk. Anonymkode: 32bcb...17c Joda, dette er trakassering, urimelig press, manipulering og trusler, med økonomisk vinning som motiv. Anonymkode: ad0c4...66d 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #18 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men jeg er så redd, jeg sliter og etter sorgen av mamma. Jeg vet jeg er svak nå, kan noen der ute hjelpe meg? 😭 Jeg låser dørene når jeg er her, jeg klarer ikke å være i de øverste etasjene der jeg pleiet mamma, jeg vil flytte fortest mulig og jeg har sagt det til han, man han driver på slik. Jeg skriver til han at jeg virkelig har prøvd å komme han i møte, og at jeg bare har en bror- han sier han ikke er interessert og bare truer med å blokkere meg. Anonymkode: 35c2f...287 Advokat kan hjelpe deg, andre kan bare støtte deg, men det har lite å si i praksis. Anonymkode: 9364d...4bb 2
Pawn Hearts Skrevet 11. oktober #19 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han skriver til meg på melding at jeg skal la han styre alt av den økonomiske kontrollen, hvis ikke går han for offentlig skifte på mandag. Jeg har sagt ja til dette allerede i september, sendte han slik privat skifte på mail- men han har ikke svart. Anonymkode: 35c2f...287 Ja vel. Offentlig skifte er en god idé i denne situasjonen, så da er det vel bare å la det gå sin gang. 7 2
Loboto Skrevet 11. oktober #20 Skrevet 11. oktober Dere har valgt privat skifte. Da er det han eller du som er oppnevnt som bostyrer. Med mindre dere kjøper denne tjenesten. Ved offentlig skifte blir en bostyrer oppnevnt. Hva har dere egentlig valgt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå