AnonymBruker Skrevet i går, 14:06 #81 Skrevet i går, 14:06 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vanskelig å sette meg i deres sko, hadde jeg hatt flere milliarder, så er det sikkert mulig jeg ville blitt frustrert på dagens politikk også. Jeg tenker politikere har seg selv å takke, det er pga politikken de flytter, så politikere som ikke ønsker endre politikken har heller ingen rett til å klage. Å si de er egoistisk og andre personangrep, det hjelper heller ingenting, folk vil fortsette å flytte så lenge politikken er som den er. Enten man liker det eller ikke Anonymkode: 8692a...fc7 Det er akkurat det! Man kan føle at det er så urettferdig man bare vil, men så lenge landene Norge sammenligner seg med konkurrerer med bedre vilkår, så må man forholde seg til det. Anonymkode: 2fba2...cb6
Jdz Skrevet i går, 14:17 #82 Skrevet i går, 14:17 AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 2.31): Jeg er nøytral til dem - jeg tror ikke det gjelder så mange. Vi vet jo ikke mer nøyaktige tall enn at det er et par titalls som flyttet og at det er noen som har allerede returnert. De som returnerer, klager på at det var dyrere å bo i Sveits enn de trodde 😅 Men også, realistisk sett, norske milliardærer er jo som andre norske familier, de har kanskje barn på skolen eller universitet (som er gratis i Norge), de har gamle foreldre som trenger medisinsk hjelp (som er igjen gratis i Norge), de eier hus og hytter som de kan bruke hele året, som de arvet av familien, ikke sant? De eier ingenting i Sveits fra før av, både hus og hytter må kjøpes, pusses opp, møbleres. Tenk alt det arbeidet med å flytte pluss at du må hele tiden fly tilbake til Norge for å besøke familien og venner, osv. Så realistisk sett, alt dette «åh nei, norske milliardærer flytter til Sveits» er bare en PR kampanje, betalt av de rike, for å skremme politikerne til å senke skatten for dem. Det er ingen reell fare med masseutflyttelse. Det er egentlig litt sunt at mange av milliardærene får oppleve og tenke seg om, hvor mye får de gratis i Norge. I realiteten betaler de for lite skatt I prosent. Husk, mennesker, at dere må tenke prosent og ikke bare summer!! Gang på gang de som kommer ut og sier at de måtte betale formuesskatt på f.eks. 30 tusen, viser det seg at mannen tok 4 millioner ut i utbytte samme år. 4 millioner! Bare penger rett ut, inntekt. Det er jo 5-6 ganger årslønn til alle oss som sitter her og diskuterer de. Og det er i tillegg til lønna som er heller ikke lav. Anonymkode: 2eba1...558 Hallo? Det du sier stemmer jo ikke i det hele tatt. Tar du ut 4 millioner i utbytte må du faktisk betale 1,5 millioner i skatt. Nesten 40%. Ja, mange av dem har høy inntekt og skatter deretter. Jo høyere lønnsinntekt du har, jo høyere skatteprosent vil du i praksis ha. Så ja, du har helt rett, man må tenke prosent, og prosentvis betaler de aller, aller fleste med høy inntekt langt mer skatt enn deg og meg. Jeg sier ikke nødvendigvis at det ikke skal være sånn, men forhold deg i alle fall til fakta.
AnonymBruker Skrevet i går, 14:21 #83 Skrevet i går, 14:21 Båtsjåfør skrev (På 11.10.2025 den 13.28): De stikker av med skattpengene våre. De stikker av med skattepengene SINE Anonymkode: d8aa1...c38 1
Båtsjåfør Skrevet 20 timer siden #84 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): De stikker av med skattepengene SINE Anonymkode: d8aa1...c38 Nei, det er pengene som de skal ha betalt i skatt som de stikker av med.
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #85 Skrevet 20 timer siden Får samme følelsen av å lese en hel del av innleggene i denne tråden som når jeg ser Norges dummeste… Anonymkode: b7274...0b7
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #86 Skrevet 19 timer siden De er overhodet ikke feige. Det er ikke de som flytter som stikker av med skattepengene – det er staten som tar dem og sløser bort. Nå vil de gjøre det å kjøre bil enda dyrere for å melke folk mer. Folk burde få beholde mer av egne penger, samtidig som vi selvfølgelig bidrar til fellesskapet. Anonymkode: dd727...060
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå