AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Er de feige eller forstår du dem? Anonymkode: 14646...463
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden Hadde gjort det samme Anonymkode: df21b...8a0 7
Callisto83 Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden Jeg tenker at det er noe alvorlig galt med skattepolitikken i Norge, som gjør at de som skaper verdier føler de må flytte. At rike flytter vekk er et historisk sykdomstegn. 11 6
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden Norge er godt nok å tjene penger i, men ikke å bidra til felleskapet. Det fellesskapet som gjorde at de faktisk ble mangemillionærer og vell så det… Jeg tenker de er utrolig egoistiske. Har null respekt for dem. Anonymkode: 2ba26...d41 14 11
Adrenalina1 Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden Har ingen respekt for grådige rikinger. 12 6
Blåttvann Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden (endret) Kommer an på, om det er for å redde bedriften så OK, vi beholder jo arbeidsplassene og dermed arbeid og skatteinntekter den veien. Om det er for å bli rikere, slik vår nasjonalhelt Bjørn Dæhlie som aldri hadde vært der han er hvis det ikke var for nordmenn så kunne han heller dratt til helvete enn Sveits spør du meg. Endret 20 timer siden av Blåttvann 8 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Jeg forstår dem godt. Jeg er økonom, og har jo sett hvor mye som tappes av arbeidende kapital for å betale skatter. Og jeg kunne nesten gjort det selv, kjenner jeg, men andre kostnader blir for høye. Det er helt latterlig at penger besteforeldre og foreldre, så jeg, har jobbet hardt for, beskattes igjen og igjen og igjen. Det er nesten slik at du føler det lønner seg å sluntre unna hardt arbeid, sløse mengder med penger, og leve fra hand til munn. Anonymkode: 1bdb2...e1a 4 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden Det jeg ikke forstår med alle disse som flytter er om de ikke har familie i Norge, har de ikke gamle foreldre, barn og barnebarn? Vi er selv helt på grensen til at det vil lønne seg økonomisk for oss å flytte, men vi ville jo aldri drømt om å flytte vekk fra barn og barnebarn, eller stukket av fra ansvaret for aldrende slektninger? Det er endel ting her i livet som betyr mer enn skatt, for oss i hvert fall. Anonymkode: 5d493...ee8 4 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg forstår dem godt. Jeg er økonom, og har jo sett hvor mye som tappes av arbeidende kapital for å betale skatter. Og jeg kunne nesten gjort det selv, kjenner jeg, men andre kostnader blir for høye. Det er helt latterlig at penger besteforeldre og foreldre, så jeg, har jobbet hardt for, beskattes igjen og igjen og igjen. Det er nesten slik at du føler det lønner seg å sluntre unna hardt arbeid, sløse mengder med penger, og leve fra hand til munn. Anonymkode: 1bdb2...e1a 5 6
Hengebuksvinet Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden Det bekymrer meg at mange har så lite forståelse for økonomi. Jeg er ikke noen ekspert, men reagerer på at det er gunstigere for utenlandske selskaper å etablere seg i Norge enn for lokale. Og sånn jeg har forstått det er det ingen sammenlignbare land som har tilsvarende skatter. Merkelig at ikke alle forstår at det er et stort tap for lokalsamfunn og Norge generelt, når store verdiskapere flytter ut. 4 3
Rødvinsfilosofen Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg ikke forstår med alle disse som flytter er om de ikke har familie i Norge, har de ikke gamle foreldre, barn og barnebarn? Vi er selv helt på grensen til at det vil lønne seg økonomisk for oss å flytte, men vi ville jo aldri drømt om å flytte vekk fra barn og barnebarn, eller stukket av fra ansvaret for aldrende slektninger? Det er endel ting her i livet som betyr mer enn skatt, for oss i hvert fall. Anonymkode: 5d493...ee8 I mange tilfeller er det barna som flytter først til Sveits. Så foreldrene. Eiendommer gis bort til gjenboende ekskoner, barn, eller barnebarn, virker det som. Hvis man har en formue på mange milliarder kroner så har man kanskje anledning til å ivareta sine foreldres hjelpebehov på andre måter? Man må vel bare sørge for å være ute av Norge i 6 måneder eller mer. 3 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det jeg ikke forstår med alle disse som flytter er om de ikke har familie i Norge, har de ikke gamle foreldre, barn og barnebarn? Vi er selv helt på grensen til at det vil lønne seg økonomisk for oss å flytte, men vi ville jo aldri drømt om å flytte vekk fra barn og barnebarn, eller stukket av fra ansvaret for aldrende slektninger? Det er endel ting her i livet som betyr mer enn skatt, for oss i hvert fall. Anonymkode: 5d493...ee8 Jo klart det sitter langt inne å flytte. Det har jo mange av dem sagt også, at de helst vil bo i Norge. Men alternativet er ofte å selge bedriften eller å flytte. Har firma selv, og vi står også der nå at vi må vurdere å flytte. Har ikke lyst, men det er dessverre ikke liv laga å skape noe stort i Norge lenger. Anonymkode: a82df...86c 1 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Skrevet 20 timer siden Tenker det er bra, så kan man håpe det en gang tvinger frem regler som gjør det mer lønnsomt å drive forretning i Norge. Og så tenker jeg det samme som med alle andre som gjør noe for å forbedre livet sitt, at det er bra vi lever i et fritt land og kan reise og bo de fleste steder vi vil. Det er ingen forskjell mellom en "riking" som flytter utenlands, eller om en helt vanlig nordmann flytter fordi han finner seg en bedre jobb i utlandet. Anonymkode: 3eb8c...5de 1
Hareena Skrevet 20 timer siden #15 Skrevet 20 timer siden Jeg siterer igjen: Stakkars folk som er så rike at de ikke har råd til å bo i Norge. 9
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Skrevet 20 timer siden Skjønner de godt, skattesystemet og trydgesystemet er helt sykt. Planlegger selv å komme meg ut. Anonymkode: 217ff...3b2 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Skrevet 20 timer siden Jeg forstår dem. Jeg er ikke bedriftsøkonom, men forstår jo at hvis man må selge driftsmidler for å klare å betale skatten, så er det jo ikke bærekraftig. Til slutt er det ikke noen bedrift igjen. Dette er jo ikke snakk om sparepenger de har på konto og ikke vil betale skatt for, slik enkelte tror. Anonymkode: 48c4a...a4c 4 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Skrevet 20 timer siden Det finnes ikke noen mer passende beskrivelse enn landssvikere. Avskum av verste sort. 🤮 Anonymkode: 14cf7...6ba 2 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #19 Skrevet 20 timer siden Hva med folk som flytter til Finnmark? Anonymkode: 3eb8c...5de 1
Flintis Skrevet 20 timer siden #20 Skrevet 20 timer siden Jeg tenker at enhver vil jo finne og føre opp og agere på en slik måte at en kommer best utav det økonomisk om en har mulighet til det. Rettferdige og enkle regler er vel mangelvaren her. For noen år siden fikk trygdede urettmessig straff pga regeltolking. Nå dro de rike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå