Gå til innhold

Når man liker alt ved han unntatt noe spesifikt utseendemessig som lett kan endres

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slemt å si det til han? Eller vil dere si det gir han en mulighet til å endre det å faktisk få meg? Overfladisk tanke?

Jeg hater hater hater langt skjegg på menn. Det er så stygt... Jeg har vært litt på sjekkern etter forrige brudd og det er en jeg egentlig liker veldig godt og han liker meg og. Han viser det på mange fine måter at det er meg han vil ha. Han tuller med at han gjør hva som helst for meg..

Problemet er det utrolig lange skjegget som er ustelt og bare turn off for meg. Det stikker meg i ansiktet og kiler på huden på en ekkel måte når vi er sammen. Han vet godt jeg misliker det for han ler og spør ertende er det er så fælt dette skjegget mitt da??Jeg tåler litt skjegg..Men ikke sånn laaaaangt ustusset. Har så lyst å be han klippe det hvertfall sånn at man kan se halsen hans. Liker halsen hans men synes jo ikke under alt skjegget. Hele utsendet hans og hele han drukner i det skjegget...

Er det slemt å si at jeg vil at skjegget skal reduseres hvis han ønsket vi skal bli et par?

Anonymkode: c5e24...7c2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det slemt å si det til han? Eller vil dere si det gir han en mulighet til å endre det å faktisk få meg? Overfladisk tanke?

Jeg hater hater hater langt skjegg på menn. Det er så stygt... Jeg har vært litt på sjekkern etter forrige brudd og det er en jeg egentlig liker veldig godt og han liker meg og. Han viser det på mange fine måter at det er meg han vil ha. Han tuller med at han gjør hva som helst for meg..

Problemet er det utrolig lange skjegget som er ustelt og bare turn off for meg. Det stikker meg i ansiktet og kiler på huden på en ekkel måte når vi er sammen. Han vet godt jeg misliker det for han ler og spør ertende er det er så fælt dette skjegget mitt da??Jeg tåler litt skjegg..Men ikke sånn laaaaangt ustusset. Har så lyst å be han klippe det hvertfall sånn at man kan se halsen hans. Liker halsen hans men synes jo ikke under alt skjegget. Hele utsendet hans og hele han drukner i det skjegget...

Er det slemt å si at jeg vil at skjegget skal reduseres hvis han ønsket vi skal bli et par?

Innafor. Hater skjegg selv. Synes det er utrolig turn off med langt skjegg. Ser for meg matrester, ekkel lukt og hater være nær skjegg. Føler det klør. Min kjæreste har heldigvis ikke skjegg, hadde selvfølgelig sagt han måtte fjerne det om han fikk det. 

Anonymkode: 26e69...441

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er overfladisk hvis det er et slags ultimatum. Du bør like hele ham, og respektere hans preferanser for eget utseende. Hvis du blir ordentlig glad i ham takler du nok skjegget hans også.

Anonymkode: 0378e...156

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Innafor. Hater skjegg selv. Synes det er utrolig turn off med langt skjegg. Ser for meg matrester, ekkel lukt og hater være nær skjegg. Føler det klør. Min kjæreste har heldigvis ikke skjegg, hadde selvfølgelig sagt han måtte fjerne det om han fikk det. 

Da antar jeg dere begge tar i mot føringer fra mannen deres når det gjelder hårfrisyre og sminke?

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvfølgelig ha det som et ultimatum,  men det garanterer jo ikke at han endrer det. Det kan jo være en del av hans identitet. Hvis man føler man må endre et menneske for å like dem, så liker man jo dem ikke som de er. Akkurat som når menn maser på en kvinne om å lære seg å sminke seg, for min del endrer jeg ikke den jeg er for å bli likt😅  

Anonymkode: 12ed7...d5f

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal dumpe ham og skrive om det på KG... 

Nei, seriøst. Det er helt innafor å si det og særlig hvis du foreslår en look som er bedre. Jeg tror det kommer til å plage deg i lengden. Når det er sagt så bør du velge dine kamper. Det er rødt flagg med damer som driver og skal endre på hele typen. 

Anonymkode: 70e7e...9c3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er innafor når det er noe som lett kan endres på, men kan du vinkle det litt annerledes? Personlig synes jeg kort skjegg er vannvittig turn on, men jeg også kan ikke fordra langt skjegg, så her ville jeg fokusert på hvor hot et kort, velstelt skjegg er.

Anonymkode: 40200...f97

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg himlet litt med øynene da jeg så overskriften.. MEN akkurat langt skjegg - innafor å si ifra! Om det er så viktig for han, så passer dere jo bare ikke sammen🤷‍♀️

Enig med deg for øvrig: spyr av langt skjegg🤮.

Anonymkode: f4db5...fd8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (21 minutter siden):

Da antar jeg dere begge tar i mot føringer fra mannen deres når det gjelder hårfrisyre og sminke?

Han bryr seg ikke. Sier jeg passer alle frisyrer, det for være hans ord. Jeg har samme frisyre alltid. Halvlangt hår. Har ikke spurt om han hadde likt det skallet, men har ingen planer om å ta en Britney. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han bryr seg ikke. Sier jeg passer alle frisyrer, det for være hans ord. Jeg har samme frisyre alltid. Halvlangt hår. Har ikke spurt om han hadde likt det skallet, men har ingen planer om å ta en Britney. 

Det var ikke det jeg spurte om.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Men du har aldri sett ham uten skjegg? Muligens har han litt for liten hakke og kommer til å se ut som en baby helt uten skjegg. Men ja, kanskje kortere skjegg er tingen. Lang skjegg må jo kreve en del vask og vedlikehold for å holde det rent og pent, er ikke det bare en lettelse å slippe det..

Anonymkode: 116f6...c50

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du har aldri sett ham uten skjegg? Muligens har han litt for liten hakke og kommer til å se ut som en baby helt uten skjegg. Men ja, kanskje kortere skjegg er tingen. Lang skjegg må jo kreve en del vask og vedlikehold for å holde det rent og pent, er ikke det bare en lettelse å slippe det..

Anonymkode: 116f6...c50

«Klipp håret ditt kort, langt hår må jo kreve en del vask og vedlikehold for å holde det rent og pent, er ikke det bare en lettelse å slippe det..»

🙄

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke unormalt at kvinner bestemmer over skjeggveksten til mennene de er involvert med. Først hør med han om hvor knyttet han er til det lange skjegget, hvis han virker likegyldig så kan du fint bli i et forhold med han og så instruere han i en bedre ansiktsfrisyre. Men da må han få lov til å gjøre det samme mot deg.

Jeg ga min mann klar og fin beskjed når vi ble sammen at han kler så mye bedre litt skjegg og bart pga han har så rundt ansikt at skjegget vil gi ansiktet karakter, han har fin og tett skjeggvekst. Han var enig i resultatet og har beholdt det 15 år senere.

For meg så ønsket han at jeg droppet å ha en stripe med kjønnshår i underlivet og bare barbere alt vekk, det har jeg gjort hele tiden siden.

15 års jubileum idag og vi er lykkelig gift med 2 barn. 😊

Anonymkode: 372ab...a6a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er greit å si. Kanskje han kan trimme det litt. Han har sikkert en preferanse for om du har hår nedentil eller ikke, eller om han foretrekker at du barberer leggene.

Personlig setter jeg pris på at kjæresten har meninger om mitt utseende 

Anonymkode: ef96d...652

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er da helt normalt å ha preferanser og å uttrykke dem? Det handler ikke om å bestemme, men hva man liker. Sånn er det jo bare.

Jeg tipper mannen ikke hadde likt om TS hadde naturlig hår på hele kroppen men barberte hodet og øyenbryn. Eller om hun farget håret i en crazy farge og hadde konesveis.

Selvfølgelig har hår mye å si for tiltrekning.

Du har uttrykt hva du mener og han ler og tuller med det du ikke liker. Jeg hadde utnyttet situasjonen når han tuller om det ekle skjegget sitt igjen til å spørre om det var noe han kunne gjøre noe med eller om det er totalt uaktuelt for han. Så forstår han at han a) ikke burde tulle om skjegget, for man synes jo bare det er ekkelt og ikke er noe gøy uansett, b) du mener det såpass alvorlig.

Jeg har vært med to karer på to ulike tidspunkt som hadde gjort valg for utseendet som var helt avtennende for meg. Han ene tok faktisk skjegget for å glede meg og han andre endret ikke det jeg ikke likte. Nå ble det slutt med de begge av ulike årsaker, men poenget er at du kan være heldig i at hvis du uttrykker deg saklig og sier hva du føler så kan det være han endrer det for deg.

Ustelt og uformet langt skjegg lukter og ser overhodet ikke bra ut. Akkurat som langt hår på damer som aldri blir vasket eller gredd.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Først: Alle menn som har langt skjegg har det på grunn av en mikrotrend fra Grünerløkka (mikrobryggeri-trenden) som startet for mange år siden. "Bare Egil Band" var en av trendsetterne her. (Vi må ikke blande inn ZZ-Top her. Det er et helt annet nivå av legende og tidsepoke) . Langt skjegg, six-pence og gjerne litt gammeldagse klær var Grünerløkka-uniformen. Trenden er avleggs forlengst. Dessverre henger noen menn igjen og tror fortsatt at langt, ustelt, lusete skjegg er "identitet". 

DesmondMiles skrev (1 time siden):

DesmondMiles skrev (35 minutter siden):

«Klipp håret ditt kort, langt hår må jo kreve en del vask og vedlikehold for å holde det rent og pent, er ikke det bare en lettelse å slippe det..»

🙄

Haha. Du er jo helt analfabet når det gjelder kvinner. Hvis ikke kvinner småjusterer på utseendet ditt, så kan du være 100% sikker på at hun egentlig ikke er interessert. Det er det sikreste tegnet på interesse. De sier "hm" og så retter de på skjorta di, eller sier "skal du ha på den??" eller de kommer med forslag når du skal til frisøren el. Det vipper over til rødt flagg hvis de skal ta kontroll og omforme absolutt alt. Men det er en annen sak. 

Kvinner gjør det, som en naturlig del av sin interesse. Det er ikke naturlig for menn å pirke på utseendet til dama. Det er kontrollerende og oppleves bare som sårende eller fornærmende.  Unntaket er om hun skal ut på byen på "venninnekveld" og kler seg som om hun skal på betalt knullekveld. Men da korrigerer du ikke på utseendet. Du bare spør hvor du skal sende tingene hennes.  Men det er også en helt annen sak. 😉

• Liker 3
Skrevet

Det er innafor å spørre om han kunne tenkt seg å stusse skjegget eller ta det helt. Men å stille ultimatum eller kreve noen ting syns jeg er ugreit. 
Hadde min partner uttrykt preferanser på mitt utseende på en trivelig måte hadde jeg gjerne gjort endringer, men om han hadde begynt å kreve at jeg gjorde ting med utseendet mitt så hadde jeg revurdert hele forholdet tror jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en mann jeg elsker, men hadde mye usikkerhet i starten pga én utseendemessig ting. Kunne ikke ta det opp for tidlig. Dette var rett og slett mage og love handles. Bukfett som var det eneste på kroppen hans som gjorde han overvektig. Alt annet med han er så og si perfekt i mine øyne. Tok det opp etter hvert og gradvis, og det har vært litt krangling om det, men han har hele veien ønsket å gjøre noe med det selv fordi han har skjønt hvorfor: hvis vi skal ha et langt og godt liv sammen, og han skal være far for barna sine til de blir godt voksne, så MÅTTE han gjøre noe med dette magefettet. Han har gått fra å trene ingenting, og spise drittmat, før han traff meg - til nå å spise sunt, begrense kaloriinntaket og trene tre dager i uken. Han har ikke lenger dette voldsomme bukfettet og bonusen er at jeg også tenner mer på han, synes magen er god å ta på osv. Litt fett plager meg ikke, men store valker har jeg problemer med og han har tatt tak i det.

Så hvis han virkelig vil ha deg, kan det meste gjøres noe med så lenge man ikke vil endre hele personen, tenker jeg. 

Anonymkode: a8057...031

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (1 time siden):

Det kan vel ikke helt sammenlignes.

Det som kan sammenlignes er å barbere dåsa fordi mannen synes hår er ekkelt. Og ja, de fleste barberer når mannen ønsker det

Anonymkode: fed62...873

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Haha. Du er jo helt analfabet når det gjelder kvinner. Hvis ikke kvinner småjusterer på utseendet ditt, så kan du være 100% sikker på at hun egentlig ikke er interessert. Det er det sikreste tegnet på interesse. De sier "hm" og så retter de på skjorta di, eller sier "skal du ha på den??" eller de kommer med forslag når du skal til frisøren el. Det vipper over til rødt flagg hvis de skal ta kontroll og omforme absolutt alt. Men det er en annen sak. 

Kvinner gjør det, som en naturlig del av sin interesse. Det er ikke naturlig for menn å pirke på utseendet til dama. Det er kontrollerende og oppleves bare som sårende eller fornærmende.  Unntaket er om hun skal ut på byen på "venninnekveld" og kler seg som om hun skal på betalt knullekveld. Men da korrigerer du ikke på utseendet. Du bare spør hvor du skal sende tingene hennes.  Men det er også en helt annen sak. 😉

Følte du deg tøff nå?

Ingenting er «naturlig». Det er bare sosiale normer. Det er sosialt akseptert at kvinner er kontrollerende, manipulerende osv. mot menn. Dersom menn gjør det samme, så er de alltid «farlige».

Jeg tar selvfølgelig tips fra kona - ja, analfabeten er gift serru - men om hun hadde «krevd» noe som helst knyttet til hår og skjegg da vi møttes, hadde jeg sagt sayonara. Heldigvis er jeg sammen med et oppegående menneske, og ikke en psykopat. Hun har nemlig innrømmet at hun ikke var superfan av sveisen min, men hun forstod jo at slik er irrelevant når man faktisk har en «connection».

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan vel ikke helt sammenlignes.

Det som kan sammenlignes er å barbere dåsa fordi mannen synes hår er ekkelt. Og ja, de fleste barberer når mannen ønsker det

Anonymkode: fed62...873

Selvfølgelig kan skjegg og sminke sammenliknes. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...