Gå til innhold

Fremtiden med roboter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Roboter er ikke lenger bare i filmer, de er også på vei inn i hverdagen vår. Og jeg har noen tankler i forhold til hvordan samfunnet vårt må vil tilpasse seg disse robotene.

Som med det meste i samfunnet så må balansen mellom frihet og trygghet veies nøye opp, også med bruk av roboter.

Jeg tror det blir en grense på hvor mange roboter en person kan eie. Og hver robot får sitt eget unikt digitale ID-nummer, som et personnummer. Og ja, jeg tror roboter som jobber i bedrifter må betale skatt, basert på hva roboten tjener inn. Ansvarsforsikring blir obligatorisk, akkurat som for bilen din. Og de roboter som jobber i butikk eller på fabrikk, må merkes tydelig for å unngå forvirring. Alle roboter får en synlig nødstopp knapp. 

Spennende tider vi lever i. Det finnes allerede menneskelignende roboter som kan ta seg av en del husarbeid. Og menneskelignende roboter som jobber i fabrikker fra BMW og Mercedes. Utviklingen går lynraskt og det kommer stadig ut nyere modeller. Hva tenker dere om dette temaet? Her er en liten snutt fra youtube som viser en menneskelignende robot som er til salgs allerede i dag: 

Anonymkode: cedc0...cae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på alle tekniske problemer som kan oppstå, og ikke minst hacking, så virker det skummelt. Samtidig er det  fristende med en sånn, som kan gjøre alt det slitsomme og kjedelige for meg. Men det må være trygt!

Anonymkode: 7bc3d...158

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...