Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er vel heller du det  noen investerer i nye klær. Jeg i sminke.

Anonymkode: f9c68...003

Kjøpe og investere er ikke det samme

Anonymkode: 1fbbd...f9a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kos deg videre.

AnonymBruker
Skrevet

Det er det heller ingen som har sagt. 

Man investerer i seg selv ved å kjøpe sminke og klær - trivsel, komfort, selvtillit. Det er en helt vanlig bruk av ordet. 

Anonymkode: e6bbc...a93

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Takk for tips :) har dessverre ikke det merket i nærheten av meg :(

Det kjøper på nett enten fra Koch parfymeri eller Gimle parfymeri.

Anonymkode: 8db72...d56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lær deg betydningen av ordene du bruker

Kanskje du burde lære deg å ikke være så firkantet? Investering er ikke bare å kjøpe du forventer å øke i verdi, ordet brukes også for å kjøpe noe du forventer å gi deg avkastning. Du tar ordet investering bare i den økonomiske mening, som investering i aksjer, og du mener skråsikkert at det er ingen økonomisk gevinst av å kjøpe ny sminke. TS derimot forventer gevinst av annen retning, som investering i sin velvære, selvfølelse, selvsikkerhet og utseende. Hvem er du, for å si at det ikke vil gi økonomisk gevinst? Pent sminket TS kan fremstå mer attraktiv for mange, også arbeidsgivere. Med bedre selvfølelse, kan hun bli bedre til sinns og igjen, prestere bedre på jobb. Økonomisk avkastning er nesten sikrere her, enn ved investering i aksjer, vil jeg si.

Anonymkode: af31c...499

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja så det , litt greit å få prøvd i butikk og litt veiledning :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sensai har også god foundation og glødgivende primer for voksen hud, det har de kanskje i nærheten hvis du vil se produktene før du kjøper.

AnonymBruker
Skrevet

Sensai har også god foundation og glødgivende primer for voksen hud, det har de kanskje i nærheten hvis du vil se produktene før du kjøper.

Ja bruker faktisk sensai sin luminous sheer foundation for øyeblikket ,veldig lett til huden :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tusen takk for svar :) jeg har rosacea så litt rødhet og tørr hud . Jeg må bruke flytende foundation da vanlig pudder ikke dekker nok dessverre .

Jeg har også litt rødhet og synes hudpleie har hjulpet mer enn å dekke over. Azelaic acid fra the inkey list på dagen. Rimelig og effektiv, kan også brukes om kvelden. Skinoren (resept) og differin (resept) på kvelden men ikke samtidig. 

Bruker ellers kun produkter som er super milde med fokus på fukt. Sverger blandt annet til rice toner. Vichy mineral 89 72H serum og krem uten parfyme. Cicaplast balm b5+ i tykt lag over kinnene og nesen om natten har også vært med på å dempe dette for min del. Bruker noen andre ting også men fokuset er mild, fukt og å fremme hudbarrieren.

Er nå kun rød innimellom og viss jeg opplever å plutselig bli veldig varm. Viss jeg ikke ble blank i huden ville jeg droppet pudder da hudpleie har gjort huden så fin.

Anonymkode: f7191...2fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje du burde lære deg å ikke være så firkantet? Investering er ikke bare å kjøpe du forventer å øke i verdi, ordet brukes også for å kjøpe noe du forventer å gi deg avkastning. Du tar ordet investering bare i den økonomiske mening, som investering i aksjer, og du mener skråsikkert at det er ingen økonomisk gevinst av å kjøpe ny sminke. TS derimot forventer gevinst av annen retning, som investering i sin velvære, selvfølelse, selvsikkerhet og utseende. Hvem er du, for å si at det ikke vil gi økonomisk gevinst? Pent sminket TS kan fremstå mer attraktiv for mange, også arbeidsgivere. Med bedre selvfølelse, kan hun bli bedre til sinns og igjen, prestere bedre på jobb. Økonomisk avkastning er nesten sikrere her, enn ved investering i aksjer, vil jeg si.

Anonymkode: af31c...499

😂 Du er god å skrive eventyr hvertfall 😂 

AnonymBruker
Skrevet

Ville kjøpt en god maskara og en fin leppestift. 

Anonymkode: 838a3...655

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2025 den 17.54):

Hei :) har lyst å investere i ny sminke , er 42 år ,ble mamma for 1 år siden så føler meg ikke så vel med meg selv .men hva sminke anbefales ? Tenkte på bronzer og men det er kanskje mer for de unge ?

Vil du bruke 2 min på sminken eller 10min? Føler du deg blek, trøtt? Småbarnsfasen gjør at man ser mer dratt og trøtt ut pga stress og lite søvn. Jeg fokuserte på å få i meg mye sunt fett, søvn, magnesium og d-vit. Smurte huden innenfra. 

Hva slags sminke heter det. Språket vårt har forfalt siste årene. Instagramspråk har nok noe av skylden. 

Anonymkode: 1f7e9...09b

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje kjøp ein god hudkrem? Ser du snakker om rosacea, og huden din under sminken er mist like viktig som sminken. Om ikkje ville eg kjøpt noke med litt farge! Kanskje ein fin lip-tint som er MLBB (My lip but better) for å få litt farge og shine ☺️ 

Forresten, så synest eg investere er eit fint ord, om det er noke du setter pris på, og som gir deg glede, er det absolutt investering i din lykke, du er blitt mamma og fortjener noke fint som gir deg god selv-følelse. 

Anonymkode: 911ed...464

Skrevet

God rosaceakrem som eg sjølv brukar 

pharmaceris-r-lipo-rosalgin-ansiktskrem-rosacea-30-ml (1).webp

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...