AnonymBruker Skrevet 10. oktober #1 Skrevet 10. oktober Hei! Jeg har nylig fått en ny kollega som har mye erfaring og som er utrolig rask til å løse oppgaver. Jeg må innrømme at jeg både beundrer h* og samtidig føler meg litt utfordret. Jeg har selv høyere utdanning og flere års erfaring, og har jobbet nesten tre år i firmaet. Likevel kjenner jeg på en usikkerhet – ikke fordi jeg tror jeg skal miste jobben, men fordi jeg er redd for at h* skal få en høyere stilling eller mer anerkjennelse på sikt. Jeg fikk i oppgave å lære henne opp, noe jeg har gjort så godt jeg kan. H* har også vist at h* lærer, men samtidig prøver h* ofte å endre rutiner og kan virke litt arrogant til tider. Det gjør meg usikker på hvordan jeg skal forholde meg til h*. Jeg liker egentlig å lære av andre, men når noen kommer inn og oppfører seg som om de vet alt, kjenner jeg at det setter meg litt ut av komfortsonen. Har noen av dere opplevd noe lignende? Hvordan balanserer man det å være hjelpsom og samarbeidsvillig, men samtidig beskytte sin egen rolle og selvtillit? Også personen satte seg som sjef på linkedin, noe denne personen ikke er. Vi er et stort firma og det er veldig tydelig hvem er hva. Anonymkode: 56244...6ec
bare innom en tur Skrevet 10. oktober #2 Skrevet 10. oktober Hvorfor er du redd for at hun skal få en høyere stilling eller mer anerkjennelse på sikt? Du taper ikke noe på det. Ikke har du noe med det heller.
Båtsjåfør Skrevet 11. oktober #3 Skrevet 11. oktober Det kan føre til at hun får bedre lønn enn deg på sikt. Det er desverre vanligere enn du tror. Det hjelper ikke hvor mange års erfaring og utdanning du har. Det eneste som teller er hvem bedriften tjener mest penger på. Ut ifra det du skriver, så er den nye kollegaen din mer produktiv.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #4 Skrevet 11. oktober Båtsjåfør skrev (44 minutter siden): Det kan føre til at hun får bedre lønn enn deg på sikt. Det er desverre vanligere enn du tror. Det hjelper ikke hvor mange års erfaring og utdanning du har. Det eneste som teller er hvem bedriften tjener mest penger på. Ut ifra det du skriver, så er den nye kollegaen din mer produktiv. Spørsmålet er hvordan kan jeg takle denne ydmykelsen? Anonymkode: 56244...6ec
bare innom en tur Skrevet 12. oktober #5 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Spørsmålet er hvordan kan jeg takle denne ydmykelsen? Anonymkode: 56244...6ec Ydmykelsen? Tja, løfter deg selv til et høyere nivå kanskje. I'm starting with the man in the mirror var det en klok popartist som sang engang. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #6 Skrevet 12. oktober Hvorfor orker du å bruke "*", når det kun kan være "hu", og du også skriver "henne"? (Menn hadde forøvrig aldri hatt dette problemet uansett). Kanskje du kan starte med de små tingene, dropp tungvint skrivemåte, så kanskje du blir like effektiv i jobben din som din kollega. Anonymkode: afe88...646 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #7 Skrevet 12. oktober Har en slik kollega selv, prater mye å vil være involvert i alt og flink å pisse folk oppetter ryggen, ble veldig fort husvarm og skal ha alt på sin måte, jeg har kjennskap til mye mer så lenge det ikke involverer data, men vedkommende er en trussel for oss andre og får handlingsrom pga sin særegne fremtredenes væremåte Anonymkode: 038bf...760 1
Virrevirrevapp Skrevet 12. oktober #8 Skrevet 12. oktober Du får gå inn i det med holdning om at dere lærer av hverandres hvis mulig. Hvis vedkommendes bryter regler på jobben, må du reagere. Ikke legg deg opp i hva hun skriver på LinkedIn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå