Gå til innhold

Hvorfor tror yngre menn du blir smigret av å bli kalt mor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja som sagt som tittelen sier: Hvorfor tror yngre menn vil eldre kvinner blir smigret av å bli kalt mor? (Som en slags reservemor)

Er det flere damer som har opplevd å heller bli fornærmet og skuffet? Man ønsker å fortsatt bli sett på som et seksuellt vesen av menn som man faktisk ikke er mor til. Ikke misforstå; Jeg mener ikke at vi er på sjekkern. Men det har med imaget å gjøre.

Jeg har opplevd å bli sett på som morsfigur for alt fra min manns yngre kamerat, fra alarmsystem tekniker og selger (påprakker) på gata i Roma m.m. Husker ikke alle ganger her og nå. Jeg er i øverste sjikt middelaldrende nå. De karene har vært fra 20 årene til midten av 40.

Anonymkode: 7f9ec...2e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja som sagt som tittelen sier: Hvorfor tror yngre menn vil eldre kvinner blir smigret av å bli kalt mor? (Som en slags reservemor)

Er det flere damer som har opplevd å heller bli fornærmet og skuffet? Man ønsker å fortsatt bli sett på som et seksuellt vesen av menn som man faktisk ikke er mor til. Ikke misforstå; Jeg mener ikke at vi er på sjekkern. Men det har med imaget å gjøre.

Jeg har opplevd å bli sett på som morsfigur for alt fra min manns yngre kamerat, fra alarmsystem tekniker og selger (påprakker) på gata i Roma m.m. Husker ikke alle ganger her og nå. Jeg er i øverste sjikt middelaldrende nå. De karene har vært fra 20 årene til midten av 40.

Skal du bli fornærmet fordi ikke alle ser på deg som er seksuelt vesen? Det er vel litt sløsing av energi 

Anonymkode: 693ef...47c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal du bli fornærmet fordi ikke alle ser på deg som er seksuelt vesen? Det er vel litt sløsing av energi 

Anonymkode: 693ef...47c

Det er snakk om at de omtaler meg som mor, noe jeg faktisk ikke er. Jeg hadde ikke reagert om de ikke hadde sagt noenting (verbalt) som antydet at de sammenlignet meg med en mor.

Du føler deg sikkert skyldig i det selv. Det er faktisk ikke vår største drøm å være mor for alle og enhver.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok mer en ting som skjer deg enn en ting som skjer damer flest. Jeg (k41) har aldri blitt sett på som en morsfigur av noen og det har ingen av mine veninner heller nevnt som tema. Ikke engang de som er mødre til etterhvert ganske voksne «barn».

Anonymkode: 1229d...401

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig gammeldags ut, type Asbjørnsen og Moe. Bor du i en liten bygd eller noe? 

Snart 50, aldri skjedd med meg. Men er klar over at jeg ikke er et seksuelt objekt for veldig mange lenger. 

Anonymkode: b63a1...5a6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette er nok mer en ting som skjer deg enn en ting som skjer damer flest. Jeg (k41) har aldri blitt sett på som en morsfigur av noen og det har ingen av mine veninner heller nevnt som tema. Ikke engang de som er mødre til etterhvert ganske voksne «barn».

Anonymkode: 1229d...401

LOL Det høres i alle fall ut som du ikke ville likt det. Bare vent noen år.

Skrevet

Ingen andre enn ungene mine har kalt meg mamma. Mor? Har aldri skjedd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (Akkurat nå):

Ingen andre enn ungene mine har kalt meg mamma. Mor? Har aldri skjedd. 

Den ene jeg nevnte kalte meg ikke direkte mor, men han snakket som om han satte seg inn i rollen som en sønn for oss.

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd. Tror jeg hadde sett rart på dem og faktisk korrigert dem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Man ønsker å fortsatt bli sett på som et seksuellt vesen av menn som man faktisk ikke er mor til.

Jeg er i øverste sjikt middelaldrende nå. De karene har vært fra 20 årene til midten av 40.

Du kan ikke tvinge noen til å tenke at du er et seksuelt vesen fremfor "mor".

Anonymkode: 60dcf...752

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva du fremstår som og hva du ønsker å framstå som samsvarer ikke alltid. For de fleste unge menn er eldre damer utgåtte varer seksuelt. Men mor er jo godt ment da.

Anonymkode: fb250...b9f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva du fremstår som og hva du ønsker å framstå som samsvarer ikke alltid. For de fleste unge menn er eldre damer utgåtte varer seksuelt. Men mor er jo godt ment da.

Anonymkode: fb250...b9f

Men ikke godt mottatt! Men for all del; Du får gå rundt og være "hyggelig" med å dele ut det "hedersbegrepet" til alle damer over 45!

AnonymBruker
Skrevet

De gjør det ikke for å smigre deg. 

Anonymkode: cbddf...76b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ser vel litt kjerring ut da. Selv har jeg absolutt aldri blitt kalt noe sånt, får kun komplimenter av de som sier noe.

Anonymkode: 75086...90a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du ser vel litt kjerring ut da. Selv har jeg absolutt aldri blitt kalt noe sånt, får kun komplimenter av de som sier noe.

Anonymkode: 75086...90a

Kvinner er kvinner verst stemmer veldig bra!

Jeg får være like innbilsk som en stor del av kvinnene på Kvinneguiden, da; Faktisk så er jeg meget ungdommelig.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Man ønsker å fortsatt bli sett på som et seksuellt vesen av menn som man faktisk ikke er mor til.

Du kler deg vel som ei gammal mor da, og ikke et «seksuelt vesen».

Dessuten kaller jo kvinner eldre menn for «daddy»😉

Anonymkode: 7e055...9b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri blitt kalt mor, men føler jeg opp gjennom årene har blitt sett på og behandlet som en morsfigur. Jeg synes det er et skikkelig kompliment! 

Det er en form for ikke-seksuell kjærlighet jeg gjerne gir og tar i mot. 

Skrevet

De kaller deg ikke mor for å smigre deg, hvor fikk du den ideen fra? De kaller deg mor for å befeste avstand i alder eller fordi du snakker til dem på en belærende måte. Når det gjelder eksempelet fra Roma, sa de vel ikke mother, men ma’am som slett ikke betyr mor, men frue.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg heldigvis aldri opplevd! Hva sier de for noe da? 

Anonymkode: 5eb48...3f5

AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (23 minutter siden):

De kaller deg ikke mor for å smigre deg, hvor fikk du den ideen fra? De kaller deg mor for å befeste avstand i alder eller fordi du snakker til dem på en belærende måte. Når det gjelder eksempelet fra Roma, sa de vel ikke mother, men ma’am som slett ikke betyr mor, men frue.

Han i Roma ("påprakkeren"), (en blanding mellom tigger og selger), han appellerte til meg med "mor" ("mother")da han skulle selge et armbånd. Det var året før korona tiden begynte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...