Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel på en måte vokst opp i eget selskap da min mamma jobbet lange dager. Er også enebarn. Har alltid trivdes i eget selskap. Nok å gjøre hjemme, strikke eller fordype seg i en bok. 

Nå trives jeg ikke like godt siden jeg går på aap. Det blir lange dager som mer eller mindre er fylt med behandling eller egenbehandling. Kanskje var det alle de menneskene jeg møtte gjennom dagen som faktisk hadde en betydning for meg? Kollegaer, unger, mennesker jeg møtte gjennom å ha barn? De jeg møtte da jeg var mye mer sosial? 

Alle de arenaer du aldri tenkte på.

Anonymkode: 75618...521

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har egentlig stort behov for alenetid, men har sjelden mulighet. 

Anonymkode: fb3b7...f4d

Skrevet

Ja, trives veldig godt i eget selskap! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (På 10.10.2025 den 17.32):

Trives du i ditt eget selskap? Jeg trives godt i mitt eget selskap. Er glad i mennesker men trenger mye alenetid også . Vil si 60–40  alene/sosial er passe for meg. Hva med deg?

Ja, heller mot 65/35. Er  enebarn, og har behov for mye alenetid.  Men har sosiale behov, er utadvendt og på ingen måte introvert.

Anonymkode: f7a5d...1e6

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er godt med alenetid på kvelden etter en lang og slitsom dag på jobb. Men gleder meg og savner alltid kjæresten som jeg bare treffer i helgene, da overnatter vi til hverandre. Har det så trygt og godt med han, så å være med han hver kveld hadde vært helt greit. Så gleder meg til vi skal flytte sammen. Synes det er hyggelig å treffe venninner innimellom, men trenger ikke treffe de flere ganger i uka.

Når jeg var singel kjedet jeg meg mye, og fartet mer rundt for å treffe folk. Det orker jeg ikke nå.. så livssituasjonen spiller inn her 

Anonymkode: 51adb...e76

Skrevet

Nei, jeg hater å være alene. Når mannen er bortreist bruker jeg stort sett tiden på å vente til han kommer tilbake. 

Skrevet

Liker meg aller best i mitt eget selskap. Jeg kjeder meg veldig lett sammen med andre, og gleder meg til å kommer for meg selv igjen. Er ikke noe spesielt sosial som dere kanskje skjønner , og er veldig introvert og trenger også egentid. 

Anonymkode: 356bf...eaf

• Liker 1
Skrevet

Trives du i ditt eget selskap? Jeg trives godt i mitt eget selskap. Er glad i mennesker men trenger mye alenetid også . Vil si 60–40  alene/sosial er passe for meg. Hva med deg?

Både ja og nei.

Skrevet

Jeg oppfattes nok som relativt ekstrovert, og er vel litt mer mot ekstro enn midt på treet ekstro/intro. 
Jeg tenker kanskje 50/50 alene/sammen med andre er passe.

Men da må man jo se kun på fritiden, regner jeg med? Og dere som sier dere helst vil være mest mulig alene her i tråden antar jeg er single uten barn? Evt barnløs/store barn med en mann som ukependler eller noe?

Anonymkode: f6d22...826

Skrevet
Kålrota skrev (På 12.10.2025 den 10.13):

Nei, jeg hater å være alene. Når mannen er bortreist bruker jeg stort sett tiden på å vente til han kommer tilbake. 

Høres ufruktbart, hva med å finne noen venner, bekjente, aktiviteter? 

Skrevet

Ja samme her. 

Anonymkode: c003c...a82

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2025 den 22.19):

Er det lov å stille et oppfølgingsspørsmål? 

Jeg lurer på om dere har noen tanker om hva som gjør at dere ikke blir ensom når dere bruker tid alene. For jeg strever med det. Kunne laget en egen tråd, for å ikke kuppe TS sin, men blir litt plagsomt med to nesten like tråder, så slenger den ut her. 

Jeg føler ikke jeg får dekt mitt sosiale behov, så selv om jeg har mange soloaktiviteter jeg liker, så sitter jeg der heller og grubler på at jeg burde vært sosial, og dermed trives jeg ikke alene. 

Anonymkode: 86fa2...2f3

Slik kan det bli om det blir for lite sosialt, ja. Og blir sliten og stresset om det blir for mye. Trikset er å porsjjonere ut der man kan :)

Skrevet

Ja, jeg er min egen bestevenn, og fungerer i grunn aller best når jeg er alene. Veldig glad i samboeren min da, det er veldig praktisk å ikke være alene i livet, og det er mye som er morsommere å gjøre sammen enn alene.

• Liker 1
Skrevet
Nappetass1 skrev (På 10.10.2025 den 17.45):

Samme her! Og det blir bare verre med alderen.

Signerer denne. 

Anonymkode: 46437...08d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2025 den 22.43):

Tenker mange her lurer seg selv. De fleste ønsker seg et sosialt liv, men mangel på venner/familie gjør at livet leves i ensomhet. For noen er angst/frykt et problem eller andre sær grunner som gjør sosiale sammenkomster utfordrende... selvsagt gjelder ikke noe av dette deg, men jeg er ensom selv ufrivillige. 

Anonymkode: 88217...2ff

Du tenker at de som trives i eget selskap lurer seg selv fordi du er ufrivillig ensom? :klo: Det er stor forskjell på å være ensom og på å være alene. 

Jeg trives veldig godt i eget selskap og har behov for mye alenetid. Jeg har et sosialt liv, men jeg er veldig selektiv i forhold til hva jeg velger å bruke energi på. Jeg er sjelden, egentlig aldri, ensom. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2025 den 17.38):

Ja! Nesten litt for godt egentlig....

Anonymkode: 81d4e...476

Samme her, og det har bare blitt verre siste årene. Ender vel opp som gal kattedame til slutt. Bor alene med 14 katter i et kråkeslott.

Anonymkode: 82e81...57c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2025 den 20.16):

Hvorfor vil norske kvinner være alene etter barn? Svikter dere mennene deres?

Anonymkode: 24168...a57

Trenger ingen mann. 

Anonymkode: 82e81...57c

• Nyttig 1
Skrevet

Ekstremt godt i eget selvskap. Har den beste smaken i bøker, musikk og film. Kan godt ikke se mennesker på omtrent to uker hvis jeg vil og være lykkelig . Men så liker jeg å være sosial og. Men helst med kun 1 om gangen. Har en del venner men blander de sjeldent. Kan ikke godta typ store gjenger og masse small talk. Virkelig hater det. 

Anonymkode: a84cb...6ff

• Hjerte 1
Skrevet

Fordra - ikke godta 😅

Anonymkode: a84cb...6ff

Skrevet

Trives ikke i det hele tatt i eget selskap 🙃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...