AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #21 Skrevet 20 timer siden Forpleiningsassitent - rer senger og vasker rom Renholdstekniker - rengjøringshjelp med fagbrev Anonymkode: 3df46...7be
-venter- Skrevet 20 timer siden #22 Skrevet 20 timer siden Jeg smiler godt hver gang sjefen min forteller tredjepart om noe hun har blitt enig med administrasjonskonsulenten (meg) om. Jeg hadde klart meg med tittelen sekretær. 4
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #23 Skrevet 19 timer siden Ikke de teiteste, men de mest vanlige kanskje: Kundeveileder = butikkansatt/selger Førstekonsulent/seniorkonsulent = sekretær eller saksbehandler Rådgiver = saksbehandler Underdirektør = gruppeleder Anonymkode: 876d3...409 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #24 Skrevet 19 timer siden Mardina skrev (24 minutter siden): Betyr ikke det egentlig prosjektleder? 🤔 Jepp. Anonymkode: e1456...77d
Mardina Skrevet 19 timer siden #25 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp. Anonymkode: e1456...77d Da kan man jo kalle det prosjektleder og ikke sånne fancy titler 😄
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #26 Skrevet 19 timer siden Mardina skrev (4 minutter siden): Da kan man jo kalle det prosjektleder og ikke sånne fancy titler 😄 Det kommer av at en ønsker å trekke til seg internasjonale søkere også. Anonymkode: e1456...77d
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #27 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, HR-damer i en privat bedrift (som oftest er det 95% sjanse for at det er ei dame) er akkurat som veiledere i NAV. De skal terrorisere brukere på NAV, suge livet ut av dem med meningsløs piss og i dette tilfellet er HR damer i en privat bedrift avgrenset kun til å terrorisere ansatte i bedriften. Går ut på det samme. True med å bestride sykemelding, og samtidig viser motstand mot til tilrettelegge for ansatte. "Motivere" med skjulte trusler og undersøkelser, føre opp tullete notater man ikke kan kjenne seg igjen i inn i "datasystemet". Ligner på NAV i 99% av tilfellene. Anonymkode: 86d4c...b0c Der var du igjen, med hatet ditt mot Nav, og bestandig fire "likes" etter kort tid. Håper du får hjelp med all bitterheten din. Anonymkode: a9843...467 7 2
ToveM Skrevet 19 timer siden #28 Skrevet 19 timer siden Dette er faktisk en gammel tittel fra "postverket ": Overpostpakkmester i særklasse 😅 2
Hareena Skrevet 19 timer siden Forfatter #29 Skrevet 19 timer siden Dining Area Hostess (rydde bord og kaste matrester på McDonalds) 1 4
Million Skrevet 19 timer siden #30 Skrevet 19 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): «Head of..» ditt og datt… HR også, har lite med menneskerettigheter å gjøre.. Jobben deres er å på liv og død forsvare bedriften, kjeppjage ansatte, slikke rumpa til ledelsen, og føre statistikk over meningsløse trivselsundersøkelser. Kunne like gjerne hatt yrkestittelen « Sjefens bøddel». Anonymkode: 8736c...a6b Ja, det har lite med menneskerettigheter å gjøre, fordi HR står ikke for Human Rights, men Human Resources, altså menneskelige ressurser. Men etter at jeg leste tråden helt, ser jeg at det allerede er påpekt et par ganger før meg. Så nå vet du altså hva HR står for Endret 19 timer siden av Million 3 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #31 Skrevet 19 timer siden Jeg jobber som Chief Operations Officer. Det er en ordentlig tulletittel. Foretrekker å bruke fabrikksjef, som er det jeg faktisk jobber som. Anonymkode: 21e8c...5d2
Anonym6789 Skrevet 19 timer siden #32 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): «Head of..» ditt og datt… HR også, har lite med menneskerettigheter å gjøre.. Jobben deres er å på liv og død forsvare bedriften, kjeppjage ansatte, slikke rumpa til ledelsen, og føre statistikk over meningsløse trivselsundersøkelser. Kunne like gjerne hatt yrkestittelen « Sjefens bøddel». Anonymkode: 8736c...a6b Da har du hatt en dårlig HR-ansatt i bedriften din 2
Gulline Skrevet 19 timer siden #33 Skrevet 19 timer siden Jeg vil si Kapteinløytnant iforsvaret er en temmelig jålete tittel. 3
Akhenaton Skrevet 19 timer siden #34 Skrevet 19 timer siden Det er endel amerikanske sjapper som kaller selgerne sine for "sales engineers." Og sånt burde man jo bare skratte seg i hjel av, men tror du ikke mange av kundene deres har begynt å bruke uttrykket selv, da? Flere ganger har jeg hørt folk lire av seg ting som "I talked to my sales engineer and he said bla bla bla." De sier faen meg "sales engineer" på fullt alvor. 🤣 Noen ganger får man bare lyst til å gi opp. 😅 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #35 Skrevet 19 timer siden Enig i at de som frivillig velger å jobbe i HR som hovedregel er svært kjipe folk, men det står selvfølgelig ikke for human tights. På min lokale Rema heter alle de ansatte nå kunderådgivere. Det synes jeg er unødvendig fancy. Anonymkode: a3c80...06f 6
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #36 Skrevet 19 timer siden Så nettopp Rundreiseoperatør her inne, under reiseliv.Er ikke sikker på hva det betyr? Kanskje reiseleder? Syns det virker nokså jålete! Anonymkode: 12cdc...bb8
bvp Skrevet 18 timer siden #37 Skrevet 18 timer siden Jeg hadde en bekjent som var feier, han kalte seg selv for piperenser. 8
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #38 Skrevet 18 timer siden Alt på engelsk når det finnes gode norske titler. Bare latterlig. Særlig hvis det er i bedrifter som har null kontakt med utlandet og der alle ansatte prater norsk med hverandre. Anonymkode: 0ae21...744 6 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #39 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Der var du igjen, med hatet ditt mot Nav, og bestandig fire "likes" etter kort tid. Håper du får hjelp med all bitterheten din. Anonymkode: a9843...467 Å ha fire PCer gående er verdt det 🙂 Anonymkode: 0ae21...744 1 1
SPOCA Skrevet 18 timer siden #40 Skrevet 18 timer siden (endret) Ja. Jobbet lenge i finansbransjen, og der liker de å smykke seg med mye tull. KAM - Key Account Manager - også kalt... selger. Men, de har ansvaret for de store kundene. Eller ansvar, og ansvar. De drar i land en eller annen kontrakt, og så blir det vi undersåttene (den gang jeg jobbet med det) som måtte forklare at "nei, dette produktet kan ikke selges til denne kunden pga x" eller "denne kontrakten er ikke gyldig pga x". Gjerne store på det. Store ord, tar all ære, men egentlig bare særdeles irriterende for alle som må rydde opp etter dem. Account Manager - Selger, rettet mot små og mellomstore bedrifter. Samme som over. Elendige på å følge opp kontrakter generelt. Jeg var den som ryddet i rotet, og sikret at alt var riktig for kunden (nei, ikke kundeservice, da jeg tok tak i ting FØR kundene merket noe). Endret 18 timer siden av SPOCA 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå