Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte eksamen for noen dager siden, midt på natten. Etter det har jeg ikke klart å sovne, ligger våken hele natten. Og når jeg først sovner sover jeg bare 15 minutter. 

i forrige svangerskap fikk jeg insomni etter barnet var født og var da våken i nesten 52 timer. Jeg evnet ikke å sovne. 

Har noen erfaring med dette? Hva gjør man? Sovemedisin er jo nesten uaktuelt siden vi har barn fra før og mannen kan ikke ta begge barna akkurat. Jeg ønsker også å få til amming, men slet ekstremt med søvn pågrunn av det i forrige svangerskap. Bare får ikke til å være i søvn🤷‍♀️

Anonymkode: 0ed21...4b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke mannen ta begge barna? 

Jeg hadde like ekstreme søvnproblemer som deg. Hvis jeg var sliten var det enda vanskeligere å sovne, så det var viktig at jeg ikke presset meg. Fikk phenergan som er et antihistamin og helt trygt. 

Har du ikke sovet på flere dager? Ring legevakten. 

Anonymkode: 1feb6...b2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg leverte eksamen for noen dager siden, midt på natten. Etter det har jeg ikke klart å sovne, ligger våken hele natten. Og når jeg først sovner sover jeg bare 15 minutter. 

i forrige svangerskap fikk jeg insomni etter barnet var født og var da våken i nesten 52 timer. Jeg evnet ikke å sovne. 

Har noen erfaring med dette? Hva gjør man? Sovemedisin er jo nesten uaktuelt siden vi har barn fra før og mannen kan ikke ta begge barna akkurat. Jeg ønsker også å få til amming, men slet ekstremt med søvn pågrunn av det i forrige svangerskap. Bare får ikke til å være i søvn🤷‍♀️

Anonymkode: 0ed21...4b1

Mener du etter fødsel? Altså at dere har ett barn fra før? Og at du er redd for at sovemedisiner vil gjøre amming umulig? 

For da har jeg dessverre ingen løsningsforslag. Kanskje en del av løsningen er at du sykemeldes fra permisjonen slik at mannen kan overta og hjelpe deg mer på natten? Pumpe mens du går på medisiner for å holde produksjonen oppe til søvnproblemene går over? Jeg vet ikke, men synes du burde bestille en legetime for å legge en plan. 

Og så håper jeg du har lyst til å dele her hva løsningen ble, for jeg forventer det samme problemet i en ukes tid etter fødsel. 

Anonymkode: 1feb6...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...