Gå til innhold

Soltørkede tomater i boks - hvilken bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hittil kjøpt en fra Rema's merke R, soltørkede tomater på glass med skrulokk. Men jeg ser at f.eks Arla har også soltørkede tomater, men det er mye mindre i pakningen og den er da altså mye dyrere. Men betyr dyrere bedre her, eller er det omtrent likt det man får kjøpt av soltørkede tomater?

Bruker det bare i en spesiell matrett, men det er veldig godt, og jeg har egentlig ikke noe å utsette på Rema sine. Men samtidig har jeg jo ikke smakt noen andre heller, så derfor spør jeg. Hvilken vil du anbefale, og hvilken bruker du selv? 

Anonymkode: d98ae...439

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Liker de tørka uten olje vi, legger i bløt i kokende vann ved bruk. De holder så lenge. 

Endret av Frøkenfryden
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Liker de tørka uten olje vi, legger i bløt i kokende vann ved bruk. De holder så lenge. 

Så du må huske å legge de i bløt før de skal brukes i en matrett? Hvor lenge må de ligge i kokende vann da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktisk de fra Rema er ganske gode (og jeg har smakt mange). Den absolutt beste er imidlertid den fra Olymp, et merke du også finner på Rema. I lake, på glass.

Anonymkode: 1e76f...0eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes faktisk de fra Rema er ganske gode (og jeg har smakt mange). Den absolutt beste er imidlertid den fra Olymp, et merke du også finner på Rema. I lake, på glass.

Anonymkode: 1e76f...0eb

Å ja, takk, da skal jeg se etter de. Olymp. Note to self.

Skrevet

Jeg synes det er enorme smaksforskjeller. Kjøpte noen svindyre veldig fine på et lite glass fra "Lille Spesial" importert fra sicillia - tror jeg kjøpte de på et gartneri eller gårdsbutikk. De er helt himmelske😋Forskjellen er spesielt sødme og konsistens.

Har brukt både REMA sin og extra sine men kjøper jeg på matbutikk syns jeg paradiso sin er best. 

AnonymBruker
Skrevet
Beliis skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er enorme smaksforskjeller. Kjøpte noen svindyre veldig fine på et lite glass fra "Lille Spesial" importert fra sicillia - tror jeg kjøpte de på et gartneri eller gårdsbutikk. De er helt himmelske😋Forskjellen er spesielt sødme og konsistens.

Har brukt både REMA sin og extra sine men kjøper jeg på matbutikk syns jeg paradiso sin er best. 

Hvilken butikker er det som selger Paradiso da? Kiwi, Meny, Rema, Coop Extra etc?

Takker for svar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du må huske å legge de i bløt før de skal brukes i en matrett? Hvor lenge må de ligge i kokende vann da?

Samboer som pleier bruke det. Ikke lenge, bare mens han prepper resten av tinga til middagen. Bare får ut smak mer tror jeg. Fisker de så opp og hakker opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...