Pikanotte Skrevet fredag kl. 12:24 #1 Skrevet fredag kl. 12:24 I fjor tenkte jeg å prøve ut noen lilla Demon linser for Halloween. Og jeg trodde at det bare var å følge bruksanvisning nøye og sette de i etter instruksjonene. Men jeg oppdaget at hver gang jeg skulle til å sette de i så klarte jeg ikke holde øynene åpne og blinket de av fingeren eller krasjet hver gang. Jeg prøvde flere ganger og til og med spurte en venn om hjelp, som er vant med å sette inn både for seg selv og andre, men det gikk ikke der heller. Så jeg lurer på om noen har tips til hvordan man kan evt øve opp til å klare å sette de i. Er det noen som har erfaring med lignende problemstilling? (Et annet problem er vel at jeg har nesten alt synet på ett øye så jeg vil ikke se ordentlig hva jeg gjør på høyre øye)
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:13 #2 Skrevet fredag kl. 13:13 Du må bare øve vekk den blunkingen. Alle sliter de første gangene, og det kan ta tid. Er det lenge siden jeg har brukt linser begynner jeg litt på scratch igjen. Det er ikke helt som å sykle, for å si det sånn. Men så kommer jeg fort inn i det igjen. Hvis du bare skal bruke linser en gang i året, så må du bare sette av noen timer til du får det til. Anonymkode: df708...322
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:15 #3 Skrevet fredag kl. 13:15 dra det nedre øyelokket godt ned, og forsøk å se oppover. Anonymkode: 4607f...255
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:18 #4 Skrevet fredag kl. 13:18 Dra det nede øyelokket ned ja, og dra det øvre lokket opp. Sett inn linsen der øyet er bredest (altså litt utpå siden, ikke inn mot nesen). Pass på at du er ren på hendene, skyll av all såpe etter håndvask. Pass på at linsen er våt også før du tar den på. Når du har fingeren på øyet pleier jeg se litt til siden eller opp, slik at linsen fester seg til øyet og slipper fingeren. Da kan jeg plunke et par ganger og linsen legger seg pent der den skal. Men jeg har aldri prøvd fargelinser… kun kontaktlinser. Regner med at det er samme greia men.. Anonymkode: df708...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå