AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:03 #1 Skrevet fredag kl. 12:03 Dere som har barn og bor i Oslo, hvor mange barn har dere og hvor stor bolig bor dere i? Rekkehus, leilighet eller enebolig? Hvor mange soverom? Anonymkode: 917e3...601
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:12 #2 Skrevet fredag kl. 12:12 To barn på 3 og 6. Bor i leilighet på 98 kvm med tre soverom. Barna deler rom, så det minste soverommet brukes som kontor og sted å trekke seg tilbake, i tillegg til at vi har en ekstra seng stående der så vi kan dele oss ved sykdom etc. Har ingen planer om å flytte, vi har den plassen vi trenger i mange år framover, og syns det er godt å bo i leilighet sentralt i byen. Anonymkode: 71d2f...9ea 3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:15 #3 Skrevet fredag kl. 12:15 Ett barn, leilighet på 67 kvadrat. Har fungert greit, men det er bare akkurat. 67 kvadrat er nok i minste laget, ingen soner (unntatt soverommet) å trekke seg tilbake på. Men det har fungert for oss. Anonymkode: 7b380...07e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:17 #4 Skrevet fredag kl. 12:17 Enebolig. 4 soverom. Vi har 4 barn. De minste deler rom. Anonymkode: 22eae...45a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:17 #5 Skrevet fredag kl. 13:17 1 barn, rekkehus på 150 kvm med fire soverom. Vi har ingen hytter eller familier med store boliger, så vi syns det er veldig deilig å ha god plass. Anonymkode: 1d6d8...b52
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:20 #6 Skrevet fredag kl. 13:20 Leilighet, 160 kvadrat, tre soverom, to barn. Anonymkode: a7093...bc7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:32 #7 Skrevet fredag kl. 13:32 4 barn, enebolig, 5 soverom. Anonymkode: 7616f...a78
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:41 #8 Skrevet fredag kl. 13:41 1 barn. Enebolig 250 kvadrat Anonymkode: 4933e...12c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:59 #9 Skrevet fredag kl. 14:59 4 barn, leilighet 90 m2, tre soverom. Anonymkode: f474e...a91
AprilLudgate Skrevet fredag kl. 15:15 #10 Skrevet fredag kl. 15:15 (endret) Klassisk Obos leilighet innenfor Ring 3, ca 75 m2 med greit romslig balkong. Vi har ett barn, hadde nok ikke flyttet om vi fikk 2 som var ønsket. (Lett å si nå selvsagt). Kunne kjøpt rekkehus litt lengre ut i Oslo, eller enebolig i hjembyen. Men vi vil bo i denne spesifikke bydelen hvor boligprisene er helt insane. Ikke pga boligprisene 😅 Så derav ikke den ekstra tja….10-20 m2 jeg ikke hadde takket nei til. Jeg har aldri drømt om stort hus sånn i realiteten, vi hater vedlikehold sånn i praksis. Men borettslaget vårt har fint uteområde med masse spiselige vekster og trær, vi har minihage vi kan pusle med om ønsket utenfor balkongen + dyrkekasser i borettslaget. Kan også søke dyrkekasser flere plasser i bydelen av kommunen. Kan også søke om større hageparsell litt lengre borte+kolonihagehytte. Men det gidder vi ikke, er endel jobb. Badeplass i nærheten, relativt kort vei til marka osv og Drømte om liten hage i toddlerfasen, men gikk over. Om jeg måtte flytte til en helt annen bydel virker Østensjø fint, og Tonsenhagen vet jeg er fint. Nærmere skogen der. Skal man kjøpe størrelsene noen her nevner må man opp i 15-30 millioner, så de færreste bor sånn i Oslo. Endret fredag kl. 15:17 av AprilLudgate 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:25 #11 Skrevet fredag kl. 15:25 AprilLudgate skrev (7 minutter siden): Klassisk Obos leilighet innenfor Ring 3, ca 75 m2 med greit romslig balkong. Vi har ett barn, hadde nok ikke flyttet om vi fikk 2 som var ønsket. (Lett å si nå selvsagt). Kunne kjøpt rekkehus litt lengre ut i Oslo, eller enebolig i hjembyen. Men vi vil bo i denne spesifikke bydelen hvor boligprisene er helt insane. Ikke pga boligprisene 😅 Så derav ikke den ekstra tja….10-20 m2 jeg ikke hadde takket nei til. Jeg har aldri drømt om stort hus sånn i realiteten, vi hater vedlikehold sånn i praksis. Men borettslaget vårt har fint uteområde med masse spiselige vekster og trær, vi har minihage vi kan pusle med om ønsket utenfor balkongen + dyrkekasser i borettslaget. Kan også søke dyrkekasser flere plasser i bydelen av kommunen. Kan også søke om større hageparsell litt lengre borte+kolonihagehytte. Men det gidder vi ikke, er endel jobb. Badeplass i nærheten, relativt kort vei til marka osv og Drømte om liten hage i toddlerfasen, men gikk over. Om jeg måtte flytte til en helt annen bydel virker Østensjø fint, og Tonsenhagen vet jeg er fint. Nærmere skogen der. Skal man kjøpe størrelsene noen her nevner må man opp i 15-30 millioner, så de færreste bor sånn i Oslo. Det har du rett i. Jeg har arvet huset, hadde ellers aldri kunnet bo her. Hagen er egentlig bare masse jobb. Anonymkode: 7616f...a78
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:33 #12 Skrevet fredag kl. 15:33 AprilLudgate skrev (17 minutter siden): Klassisk Obos leilighet innenfor Ring 3, ca 75 m2 med greit romslig balkong. Vi har ett barn, hadde nok ikke flyttet om vi fikk 2 som var ønsket. (Lett å si nå selvsagt). Kunne kjøpt rekkehus litt lengre ut i Oslo, eller enebolig i hjembyen. Men vi vil bo i denne spesifikke bydelen hvor boligprisene er helt insane. Ikke pga boligprisene 😅 Så derav ikke den ekstra tja….10-20 m2 jeg ikke hadde takket nei til. Jeg har aldri drømt om stort hus sånn i realiteten, vi hater vedlikehold sånn i praksis. Men borettslaget vårt har fint uteområde med masse spiselige vekster og trær, vi har minihage vi kan pusle med om ønsket utenfor balkongen + dyrkekasser i borettslaget. Kan også søke dyrkekasser flere plasser i bydelen av kommunen. Kan også søke om større hageparsell litt lengre borte+kolonihagehytte. Men det gidder vi ikke, er endel jobb. Badeplass i nærheten, relativt kort vei til marka osv og Drømte om liten hage i toddlerfasen, men gikk over. Om jeg måtte flytte til en helt annen bydel virker Østensjø fint, og Tonsenhagen vet jeg er fint. Nærmere skogen der. Skal man kjøpe størrelsene noen her nevner må man opp i 15-30 millioner, så de færreste bor sånn i Oslo. De færreste bor sånn? Her i Bærum bor de fleste sånn Anonymkode: 2688d...38b 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:36 #13 Skrevet fredag kl. 15:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De færreste bor sånn? Her i Bærum bor de fleste sånn Anonymkode: 2688d...38b Det er Bærum, ja. Oslo er en mye fattigere kommune og her tror jeg en større andel bor i leilighet eller rekkehus. Og færre kvadratmeter per person. Anonymkode: 7616f...a78 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:54 #14 Skrevet fredag kl. 15:54 170 kvm. 2 barn. Bor i stor enebolig, men leier ut deler av den. Hadde ikke hatt råd til å bo her uten utleieinntekten. Anonymkode: fd14f...568
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:59 #15 Skrevet fredag kl. 15:59 To ungdommer. 67 kvm leilighet. Tre soverom (egentlig to, men vi flyttet kjøkken til stua og laget et til). Anonymkode: 6f626...61e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:30 #16 Skrevet fredag kl. 16:30 1 barn (og 2 voksne) bor på 96 kvm i bydel Sagene. 3 soverom. Føler det er litt trangt siden både jeg og mannen jobber en del hjemme skulle vi gjerne hatt 2 kontorer i tillegg til 2 soverom. Og mer plass til barnets ting, sportsutstyr, hobbygreier... Så litt mer plass hadde vært fint. Vi har en fin balkong men en liten hageflekk hadde vært hyggelig Men har ikke lyst på stor hage. Trives med å bo sentrumsnært akkurat nå. Vi planlegger å kjøpe hus iløpet av de neste 2-3 årene men vi vil helst holde oss i Oslo nord/vest eller Bærum og det er dyrt 😄 Anonymkode: efd82...14b 1
AprilLudgate Skrevet fredag kl. 16:35 #17 Skrevet fredag kl. 16:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har du rett i. Jeg har arvet huset, hadde ellers aldri kunnet bo her. Hagen er egentlig bare masse jobb. Anonymkode: 7616f...a78 Ja, jeg siktet til «kjøpt nå med egen lønn uten arv etc». Kjelsås kaller mange der for Gjeldsås 😆 Mange som kun betaler renter og ikke avdrag(som i hele botiden, ikke vanlig avdragsfrihet), som har kjøpt foreldre ut eller arvet endel men likevel ikke kan betale ordinært lån+renter osv. AnonymBruker skrev (1 time siden): De færreste bor sånn? Her i Bærum bor de fleste sånn Anonymkode: 2688d...38b Ja, fordi de som arver endel flytter til områder de A: arvet eneboligen i eller B: har råd til fordi solid (forskudd på) arv+kanskje tjent seg opp i boligmarked osv. Bærum er ikke Oslo kommune. 1
SPOCA Skrevet fredag kl. 16:56 #18 Skrevet fredag kl. 16:56 Tomannsbolig på 150 kvm. Har 1 barn, ønsker flere. Har 4 soverom, egentlig 6. Har egen hage, kort avstand til alt. Veldig fornøyde med området.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:46 #19 Skrevet fredag kl. 17:46 Rekkehus med hage på 170 kvadrat innenfor Ring 3. To barn. Spinnville boligpriser her vi bor, vi har vært heldige med boligsalg tidligere og er flinke til å spare, så vi fikk karret oss til en romslig bolig og føler oss veldig heldige som får bo så sentralt. De fleste småbarnsforeldrene i området bor i leiligheter på 80-120 kvadratmeter, og så er det noen som bor tomannsboliger og eneboliger, men det er forbeholdt de få. Anonymkode: 9b778...8b7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:57 #20 Skrevet fredag kl. 17:57 To voksne og to barn. Enebolig på 250 m2 men rundt 65 m2 er utleiedel, rett utafor ring 3. Hadde ikke hatt råd til huset uten utleiedelen, er i 15 mill klassen. Vi har 4 soverom, men bare ett oppholdsrom, så vi tenker nok på sikt å gjøre litt om for å få en ekstra stue. Anonymkode: 4f4f3...1a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå