Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Summertime
Skrevet

Venninnen min fikk bot på t-banen i går. Denne er helt urettmessig (av forskjellige grunner som jeg ikke går inn på her). Hun ønsker derfor å klage, men vet ikke hvor! Tror heller ikke boten opplyser om dette. Er ikke en slik bot å regne som enkeltvedtak eller forvaltningsloven? Da er de jo pliktig til å opplyse om klageadgang m.m.

Hvor skal en slik klage egentlig sendes inn? (Oslo)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Man får ikke bot om man har gyldig billett.. Og har man ikke gyldig billett så har man "driti på draget"!

Gjest Elfrida
Skrevet

Ja, man har kanskje 'driti på draget' hvis man bli tatt uten billett.

Men, det er faktisk anledning til å klage, og klagen blir lest og noen ganger slipper man gebyr.

Det kan være gode grunner til at man ikke har billett, feks at billettautomaten ikke virker.

Gjest Gjest
Skrevet

Det har du rett i.. Tenkte ikke på det i farten, men det må være eneste gyldige grunn..

(Har jo selv opplevet å ikke få kjøpt billett pga ødelagt automat - men ble ikke stanset..)

Gjest Miloine
Skrevet

Sønnen min har 3 mnd. kort og ble tatt i kontroll fordi han hadde glemt kortet hjemme :roll: grrrrr...osv...

Det vi gjorde var å gå ned på Trafikanten i Oslo for å "vise" mnd.kortet der, samt sende klage derfra!

Det gikk heldigvis bra.

Gjest Gjest_jane how_*
Skrevet

Har man glemt personlig mnd.kort, får man boten slettet mot et gebyr på ca 50 kr, hos Trafikanten (ved å framvise kortet)

Skrevet (endret)

Tror Oslo Sporveiers klageavd. ligger på Tøyen. Arrester meg om jeg tar feil.. ;)

Sproveienes nettsider har nok informasjon om dette.

Hadde uansett vært interessant å høre grunnen til hvorfor denne boten var urettmessig. Har hørt mange flotte unnskyldninger for å si det på den måten.. :ler:

Endret av Superlammet
Gjest BagLady
Skrevet
Hadde uansett vært interessant å høre grunnen til hvorfor denne boten var urettmessig. Har hørt mange flotte unnskyldninger for å si det på den måten..  :ler:

Tja, hørte f.eks. at billettautomaten på Voksenkollen stasjon var ute av drift i forrige uke (tror jeg det var), så hvis man skulle reise derifra hadde man et problem - om man ville kjøpe billett aldri så mye så var det faktisk umulig ;)

Men det finnes sikkert mange fantasifulle bortforklaringer, ja ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Har klaget på en bot en gang ved å stikke ned på Tøyen med boten i hånden. Den ble slettet der og da.

Ellers var det ihvertfall vanlig tidligere at man ved glemt kort bare fikk et gebyr på 50,-.

Skrevet

Klagesenteret ligger på Tøyen., rett ved tøyensenteret.

Jeg var der, la fram klagen min og fikk slettet den.

(Glad jeg ikke jobber der, det var mange supersinna foran meg i køen)

Gjest Binna
Skrevet

Jeg har sluppet å betale bot av den enkle grunn at jeg ikke var kjent med systemet. Jeg var svært sjelden i oslo og kjøpte "timesbilett" de gangene jeg var der. Plutselig en dag trengte jeg dagskort, men det jeg ikke fikk med meg var at jeg måtte stemple det.. Slapp vel unna fordi jeg var fra "bygda" (de sjekka personopplysninger), og sikkert fordi de syntes synd på meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...