Gå til innhold

Klær i naturlige materialer Oslo og omegn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vil helst kjøpe klær i naturlige materialer som bomull, ull, silke, skinn osv.

Er så lei av polyester i kjedebutikkene. Eller hvis noe er i ok materialer, men er elendig sydd.

Hvor i Oslo og omegn kjøper dere klær i bra kvalitet? 

Særlig tips til dressbukser i ull og ullkåper er jo aktuelt for denne sesongen!

Jeg finner selv ull og kashmir på Cos, og litt for dyre gensere på Kashmina.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Butikker som Illums, Follestad, Steen & Strøm (se ulike merkevarer som Ralph Lauren og Filippa K etc  i disse butikkene), og andre merker/stiler som Bitte Kai Rand, Gudrun Sjødén, Ewa i Walla,  etc har som regel mye i naturfibre. 

Anonymkode: def79...0e7

Skrevet

Det nytter dessverre ikke å kun se på merke, erfaringsmessig må man dessverre sjekke produktsammensetningen for hvert plagg.

Før stilte jeg på Ella & il for ull og lin, men i senere år har til og med de laget klær i polyester. 

Anonymkode: 8f9c4...e86

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Butikker som Illums, Follestad, Steen & Strøm (se ulike merkevarer som Ralph Lauren og Filippa K etc  i disse butikkene), og andre merker/stiler som Bitte Kai Rand, Gudrun Sjødén, Ewa i Walla,  etc har som regel mye i naturfibre. 

Anonymkode: def79...0e7

Gudrun Sjödén har ikke lenger fysisk butikk i Oslo, dessverre. Den ble lagt ned i april i år. 

Kanskje Frøken Dianas salonger kan være aktuelt? De er i alle fall opptatt av etisk produksjon på klærne. 

Skrevet

Har ikke så mye å si hvilket merke det er, se på lappen inni hva plagget er laget av. Jeg liker godt Cubus sin merinoull kolleksjon. Filippa k tror jeg har dressbukser i ull. Jeg har også ullgensere (100%) fra Zara og  Arket til ok pris. 

Anonymkode: b8e03...2ad

Skrevet

Synes alle merker har det 

Anonymkode: 00d4a...5f6

AnonymBruker
Skrevet

Kemt i Vibes gate har mye klær i naturmaterialer. Dyrt, men pent. 

Anonymkode: a8a52...3fa

AnonymBruker
Skrevet

Det norske merket Raus har mye fint! Jeg handlet en topp på en av butikkene på Samdvika Storsenter, husker ikke hva den heter men er en av de butikkene ved XXL, ikke-kjedebutikk som fører mye eksklusive og fine merker. 

Kan godt hende Raus har en god nettside med informasjon. 

Anonymkode: 26789...e56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...