Svart skjerm Skrevet 16. oktober #61 Skrevet 16. oktober Motstrømmen skrev (12 minutter siden): Den parten som er undertrykker er Israel med USA og vestens velsignelse. De har vært under en brutal militær okkupasjons makt i 77 år. Palestinere kjemper for basisk rettigheter som selvbestemmelse, økonomisk rettferdighet som har vært frastjålet de og slutt på apartheid og okkupasjon. Og ikke minst at de får oppreisning etter 77 år. Så juridisk må Israel bli ansvarliggjort og straffes der etter. Så kriminalitet mot menneskeheten de har begått blir anerkjent og straffet der etter. Så ja , Palestina skal ha lik rettighet til bevæpnet forsvar om det er sivil tjeneste som politi eller statlig militær, slik at de har rettighet til å forsvare seg. Da vil det skapes balanse. En hver varig fred skapes med at hoved årsaken blir adressert som er okkupasjon. Vi kjemper for frihet ikke videre undertrykkelse. Hadde din innstilling vært rådende ville det jo aldri blitt fred i området? Israel skal straffes og samtidig gi bort landområder. Du ser vel at Israel aldri ville akseptert en slik fredsløsning? 7
Madame Butterfly Skrevet 16. oktober #62 Skrevet 16. oktober Svart skjerm skrev (4 timer siden): Hvis Israel trekker seg helt tilbake anno 1967-grenser og Palestina blir et selvstendig land. Men palestinerne fortsetter å bedrive terror mot Israel. Hva mener dere bør skje da? Hvorfor skal de få en sjanse til? De to stakkarsene som kjørte seg vill, som ble lynsjet, og palestinere feirer i gatene og jublet de som lynsjet dem, og stakk frem sitt blodige ansikt og hender, etter at de hadde spist de to stakksrsenes indre organer, folkemengden hyllet dem som helter. De bruker deres blodige hender som symbol på frigjøringen? Dette var en politi stasjon. Dette var før grusomme oktober i 2023. Hvorfor skal sånne bevegelser, få flere sjanser til å drepe litt mer? Er det noe å ofre uskyldige dansende ungdommer for? Hadde heller foretrukket om regjeringen vår ikke ville hatt noe med en slik staten gjøre. Vi klarer oss fint uten den. 5 3
Madame Butterfly Skrevet 16. oktober #63 Skrevet 16. oktober Motstrømmen skrev (42 minutter siden): Vi kjemper for frihet ikke videre undertrykkelse. Hvordan kjemper du? Hvem er du vi med? Hvordan kjemper resten av «vi»? Hvilke kjempere er det du vier deg med? 7 1
Motstrømmen Skrevet 16. oktober #64 Skrevet 16. oktober (endret) Svart skjerm skrev (21 minutter siden): Hadde din innstilling vært rådende ville det jo aldri blitt fred i området? Israel skal straffes og samtidig gi bort landområder. Du ser vel at Israel aldri ville akseptert en slik fredsløsning? Det bør de, de har ulovlig okkupert Palestina. Så Israel må holdes ansvarlig. Det går ikke an å ikke sette grenser mot Israel, for da er man medskyldig i folkemord og etnisk rensing. Endret 16. oktober av Motstrømmen 1
Madame Butterfly Skrevet 16. oktober #65 Skrevet 16. oktober Motstrømmen skrev (1 minutt siden): Det bør de, de har ulovlig okkupert Palestina. Så Israel må holdes ansvarlig. Det går ikke an å ikke sette grenser mot Isreal, for da er man medskyldig i folkemord og etnisk rensing. Ulovlig okkupasjon, apartheid, folkemord, etnisk rensking. Du har i alle fall sjargongen inne 👍 8 2
Motstrømmen Skrevet 16. oktober #66 Skrevet 16. oktober Madame Butterfly skrev (1 minutt siden): Ulovlig okkupasjon, apartheid, folkemord, etnisk rensking. Du har i alle fall sjargongen inne 👍 Fordi det er det. Så hvis hode en dag kommer opp fra sanden, så kanskje du ser det. 1
Svart skjerm Skrevet 16. oktober #67 Skrevet 16. oktober Motstrømmen skrev (1 time siden): Fordi det er det. Så hvis hode en dag kommer opp fra sanden, så kanskje du ser det. Kan jeg spørre deg hva ditt syn på Hamas er? 6 1
Motstrømmen Skrevet 16. oktober #68 Skrevet 16. oktober Svart skjerm skrev (17 minutter siden): Kan jeg spørre deg hva ditt syn på Hamas er? Hva mitt syn er spiller ingen rolle. Det er for Palestinere å ha selvbestemmelse. Hamas har sagt seg enig i fredsavtalen og overgi den politiske styring til en ny sammensatt politisk og samfunn kontroll. Så det er en start. Neste er å holde de så vel som Israel ansvarlig for forbrytelse mot menneskeheten. 1 1
Svart skjerm Skrevet 16. oktober #69 Skrevet 16. oktober Motstrømmen skrev (6 minutter siden): Hva mitt syn er spiller ingen rolle. Det er for Palestinere å ha selvbestemmelse. Hamas har sagt seg enig i fredsavtalen og overgi den politiske styring til en ny sammensatt politisk og samfunn kontroll. Så det er en start. Neste er å holde de så vel som Israel ansvarlig for forbrytelse mot menneskeheten. Selvfølgelig spiller det en rolle om du støtter en organisasjon som er regnet som en terrororganisasjon på linje med ISIS. Da vet man hvilket utgangspunkt du diskuterer utifra. 7 2
Motstrømmen Skrevet 16. oktober #70 Skrevet 16. oktober (endret) Svart skjerm skrev (38 minutter siden): Selvfølgelig spiller det en rolle om du støtter en organisasjon som er regnet som en terrororganisasjon på linje med ISIS. Da vet man hvilket utgangspunkt du diskuterer utifra. Det er ikke en internasjonal terror organisasjon, det er direkte linket til okkupasjon. Betyr det noe om jeg er enig eller uenig i Likud partiet som er ideologisk oppfølger av terror organisasjonene Irgun / Lehi i Israel ? Jeg er i mot sionismen som overmakt ideologi, all overmakt ideologi. Jeg er i mot okkupasjon og for frihet for Palestinere Endret 16. oktober av Motstrømmen 1 1
Svart skjerm Skrevet 16. oktober #71 Skrevet 16. oktober Motstrømmen skrev (9 minutter siden): Det er ikke en internasjonal terror organisasjon, det er direkte linket til okkupasjon. Betyr det noe om jeg er enig eller uenig i Likud partiet som er ideologisk oppfølger av terror organisasjonene Irgun / Lehi i Israel ? Hehe. Ok. Da vet folk hvor de har deg. 7 2
Motstrømmen Skrevet 16. oktober #72 Skrevet 16. oktober Svart skjerm skrev (2 minutter siden): Hehe. Ok. Da vet folk hvor de har deg. Aldri lagt skjul på at jeg er historisk nerd og forkjemper for menneskerettigheter og står på Palestinerens side mot okkupasjon. 1 1
Motstrømmen Skrevet 16. oktober #73 Skrevet 16. oktober Madame Butterfly skrev (2 timer siden): Hvordan kjemper du? Hvem er du vi med? Hvordan kjemper resten av «vi»? Hvilke kjempere er det du vier deg med? Sånn ca. millioner av mennesker som står for menneskerettigheter og fakta. Som er i mot okkupasjon og folkemord. 1 1
Svart skjerm Skrevet 16. oktober #74 Skrevet 16. oktober Motstrømmen skrev (6 minutter siden): Aldri lagt skjul på at jeg er historisk nerd og forkjemper for menneskerettigheter og står på Palestinerens side mot okkupasjon. Ok. Synes du det er en menneskerett å kaste homofile ned fra hustak? Eller lever du fortsatt mange hundre år tilbake i tid? 7 1
Motstrømmen Skrevet 16. oktober #75 Skrevet 16. oktober Svart skjerm skrev (5 minutter siden): Ok. Synes du det er en menneskerett å kaste homofile ned fra hustak? Eller lever du fortsatt mange hundre år tilbake i tid? Jeg er for at mennesker ikke skal leve under okkupasjon eller uten basisk selvbestemmelse og menneskerettigheter. De skal ikke leve under apartheid eller ha livet sitt diktert av en okkupasjonsmakt i hver del av sitt liv. Som ikke vil endre seg om du prøver å rosavaske LTBTQ sin egen kamp for annerkjennelse verden over. 1 1
BareMay Skrevet 16. oktober Forfatter #76 Skrevet 16. oktober Motstrømmen skrev (46 minutter siden): Sånn ca. millioner av mennesker som står for menneskerettigheter og fakta. Som er i mot okkupasjon og folkemord. Hva kaller du det Hamas og palestinerne gjorde 7 oktober? 7 1
BareMay Skrevet 16. oktober Forfatter #77 Skrevet 16. oktober Motstrømmen skrev (50 minutter siden): Aldri lagt skjul på at jeg er historisk nerd og forkjemper for menneskerettigheter og står på Palestinerens side mot okkupasjon. Har jødene noen rettigheter i verden? 6 1
Motstrømmen Skrevet 16. oktober #78 Skrevet 16. oktober (endret) BareMay skrev (3 minutter siden): Har jødene noen rettigheter i verden? Ja , det samme som alle mennesker, selvbestemmelse og menneskerettigheter, men ikke på bekostning av andre sine rettigheter. Og det har de. De lever nesten over hele verden som frie mennesker. Endret 16. oktober av Motstrømmen 1 1
Motstrømmen Skrevet 16. oktober #79 Skrevet 16. oktober BareMay skrev (5 minutter siden): Hva kaller du det Hamas og palestinerne gjorde 7 oktober? Hamas gjorde kriminalitet mot menneskeheten og skal stå i retten for det. Så skal Israel sine menneskerettsbrudd over ikke bare de siste 2 årene , men systematiske undertrykkelsen av det Palestinske folk. 1 1
BareMay Skrevet 16. oktober Forfatter #80 Skrevet 16. oktober Motstrømmen skrev (2 minutter siden): Ja , det samme som alle mennesker, selvbestemmelse og menneskerettigheter, men ikke på bekostning av andre sine rettigheter. Og det har de. De lever nesten over hele verden som frie mennesker. Frie? 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå