Gå til innhold

Hvor er blir det jubelen i gatene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde ikke palestina-aktivistene jublet i gatene nå? Nå er den israelske tilbaketrekningen i gang..

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mye er vel fortsatt uklart. Vil fraksjoner innen Hamas ikke akseptere avtalen og begå nye terrorhandlinger? Vil Israels politiske og militære ledere bruke dette som påskudd for nye militære angrep som i hovedsak rammer uskyldige? Avtalen og situasjonen er fortsatt veldig utrygg.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

De kommer til å fortsette å lage kvalme. De gir seg ikke så lett må du tro.

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet

Israel okkuperer fortsatt Palestina. Bosettere går til angrep på palestinere og militæret innvaderer også Vestbredden oftere og oftere. Det er lite å juble for. Selvfølgelig en lettelse og glede med våpenhvile, spørsmålet er bare hva som skjer nå.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Example skrev (17 minutter siden):

Kunne svart med noen andre snutter, men da blir jeg utestengt 🤐

Men nå tenkte jeg mest på Palestinakomiteen og deres følgere som har laget så mye spetakkel og båret rundt på disse intifada- flaggene sine..

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

De jubler i Gaza, mens i Oslo planlegges stor demonstrasjon mot en forballkamp. Litt glede over at det kan bli fred, bør være  lov å vise. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
kigu skrev (6 minutter siden):

Israel okkuperer fortsatt Palestina. Bosettere går til angrep på palestinere og militæret innvaderer også Vestbredden oftere og oftere. Det er lite å juble for. Selvfølgelig en lettelse og glede med våpenhvile, spørsmålet er bare hva som skjer nå.

Hvilken løsning foreslår du?

• Liker 1
Skrevet
Jaimatadi skrev (3 minutter siden):

De jubler i Gaza, mens i Oslo planlegges stor demonstrasjon mot en forballkamp. Litt glede over at det kan bli fred, bør være  lov å vise. 

Om ikke annet så de stakkars gisslene får komme hjem. Det er visst 20 som fortsatt er i live. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
BareMay skrev (3 minutter siden):

Hvilken løsning foreslår du?

At Israel trekker ut alle de ulovlige bosettingene, forholder seg til 67-grensene og opphever den ulovlige blokkaden på Gaza.

Endret av kigu
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
kigu skrev (2 minutter siden):

At Israel trekker ut alle de ulovlige bosettingene, forholder seg til 67-grensene og opphever den ulovlige blokkaden på Gaza.

Men Hamas aksepterer ikke Israels eksistens og vil ha alt "from the river to the sea". Hva da?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
BareMay skrev (58 minutter siden):

Burde ikke palestina-aktivistene jublet i gatene nå? Nå er den israelske tilbaketrekningen i gang..

Altfor mye usikkerhet ... Israel har ikke vært til å stole på så langt i forhandlingene, og vi er bare på første skranke i hele denne prosessen.

De som opplever slutt på bomberegnet nå, jubler og danser i gatene... MYE gjenstår i det politiske miljøet i Israel. 

• Liker 9
Skrevet
kigu skrev (19 minutter siden):

At palestinerne får fri adgang til Israel mener du?

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
BareMay skrev (24 minutter siden):

At de forholder seg til 67-grensene. Da er Israel én stat, og Palestina én egen stat.

• Liker 6
Skrevet
Svart skjerm skrev (43 minutter siden):

Men Hamas aksepterer ikke Israels eksistens og vil ha alt "from the river to the sea". Hva da?

Hamas aksepterer 67-grensene.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
kigu skrev (11 minutter siden):

At de forholder seg til 67-grensene. Da er Israel én stat, og Palestina én egen stat.

Og da tenker du at det blir slutt på de evige drapene på jøder?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
BareMay skrev (44 minutter siden):

Selvfølgelig ikke, Israelere kan fortsette å ha fri tilgang til Gaza. Drepe så mange de vil daglig. Stenge nødhjelpen. Skyte folk i matkø. Bombe sykehus og flyktningeleirer. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Urwa skrev (39 minutter siden):

Selvfølgelig ikke, Israelere kan fortsette å ha fri tilgang til Gaza. Drepe så mange de vil daglig. Stenge nødhjelpen. Skyte folk i matkø. Bombe sykehus og flyktningeleirer. 

Jeg stopper diskusjonen med deg. Du er fastlåst og ensidig. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
BareMay skrev (16 minutter siden):

Jeg stopper diskusjonen med deg. Du er fastlåst og ensidig. 

Sier du??? 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
kigu skrev (2 timer siden):

Tull og tøys. Det var ikke 67 grenser når de arabiske nabolandene gikk til angrep i 67. De grensene ble til når Israel vant seksdagers krigen. Israel trakk seg ut av Gaza i 2005, i håp om at det skulle bli fred. Så hvordan det gikk..

De eneste gangene du ser palestina aktivistene smile, er tydeligvis når det skjer groteske hendelser som 7 oktober. Når mennesker blir slaktet på musikkfestival, eller i hjemmet tidlig på morgenen. Det er god gammeldags antisemittisme, og katta er ute av sekken.

Jeg jubler forresten heller ikke nå, for jeg tror det ikke før jeg får se det. At det blir fred. Generasjoner på generasjoner med enkelte arabere (palestinere) er oppvokst på hat med morsmelka. Du får ikke reversert det over natta.

Jeg er dog dypt sjokkert over at så mange såkalte "gode" på venstresiden, med norske røtter, kan være så åpenlyst hatefulle. At vi som et moderne samfunn tolererer det. For meg virket det i en god stund helt uforståelig at det kunne gå så langt som det gjorde under holocaust, i siviliserte moderne samfunn. Men ikke nå lengre. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...