AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:38 #1 Skrevet fredag kl. 07:38 Vet ikke om det bare er jeg som er feig, men før jeg fikk denne leiligheten her så leide jeg hos en fyr som egentlig ikke burde drive med utleie. Det var masse tull i leiligheten jeg varslet om, men lite ble gjort. Ting som jeg uansett ikke fikk gjort noe med på egenhånd og var pliktig å varsle huseier. Komfyr og stekeovn sluttet å fungere blant annet (integrert) men han utsatte å gjøre noe med det som resulterte at jeg måtte leve i flere mnd på brødmat og micromat. Fordi jeg visste jeg skulle flytte snart så orket jeg ikke ta den kampen og orket ikke kommunisere mer med han annet enn oppsigelsen. Han var også en ganske høylytt småsint fyr så turte liksom ikke stå på kravene mine. Ville ikke irritere han for mye og virke plagsom, hvis dere skjønner Men det viktigste for meg var å kunne ha han som referanse til jeg skulle finne ny bolig. For hadde ingen andre, og har hørt at hvis folk vil høre med referansene så vil de helst høre fra den ferskeste. Er jeg feig som holder på sånn? Eller er det flere som tenker som meg og finner dere i ting fordi dere er avhengig av at de snakker godt om deg til man skal finne nytt sted å bo? Anonymkode: 99060...7ec
Daisy-love Skrevet fredag kl. 07:44 #2 Skrevet fredag kl. 07:44 Nei jeg hadde nok gjort det samme, om jeg vet jeg snart skal flytte. Noen steder får en jo ikke plass å leie uten at alt er på stell, og helst litt til, samt referanse. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:08 #3 Skrevet fredag kl. 17:08 Jeg hadde gjort det samme. Anonymkode: a563e...f13
AnonymBruker Skrevet i går, 08:27 #4 Skrevet i går, 08:27 Jeg har ikke vært i noen storkonflikt med utleiere, men var en gang litt bekymret siden utleieren var en litt vrien type, og jeg valgte å si opp fordi han ikke tok tak i et par viktige ting (mugg/fuktrelatert). Men, når jeg sa opp startet han jo prosessen med å finne ny leietaker som skulle inn. Hadde han da gitt dårlig referanse til mine potensielle utleiere kunne han risikert at jeg fortsatt satt der med flyttelasset mitt når den nye skulle overta, så det ville jo vært å skyte seg selv i foten. Det enkleste må vel være å sørge for at den som skal ut kommer seg ut. Anonymkode: 65060...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå