AnonymBruker Skrevet i går, 07:21 #1 Skrevet i går, 07:21 Vi har blitt tilbudt BPA til barn på 11 år. Vi må selv skrive stillingsbeskrivelse til BPA. Hun sliter med å gå over distansen, smerter, ekstrem fatigue ol. På skolen få timer per uke, der er det vanskelig å bevege seg mye. Hun gjør ingenting på fritiden, orker ikke både venner og skolen. Da blir hun verre. Ligger mye. Jeg er enslig og hun har en lillebror på 8 år. Jeg er i full jobb, og det er mye å ta seg av datteren min, hennes søsken, hus og hjem. Hva skriver jeg i stillingsbeskrivelsen? Anonymkode: 3a886...a57
AnonymBruker Skrevet i går, 07:28 #2 Skrevet i går, 07:28 Følge barnet på skolen, ta vare på barnet hjemme hvis det må dra tidligere fra skolen, små husarbeid som er vanlig en i den alderen gjør, rydde rommet sitt, bytte sengetøy tøye sitt, støvsuge rommet sitt, middag 1 dag i uka, satte på oppvaskmaskin slike ting gjorde våres i den alderen Anonymkode: d3528...96d 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:29 #3 Skrevet i går, 07:29 eksempel fra chatGPT. Stillingsbeskrivelse for BPA – barn 11 år Bakgrunn: Datteren vår er 11 år og har smerter, ekstrem fatigue og nedsatt bevegelighet. Hun går få timer på skole, deltar minimalt i fritidsaktiviteter, og trenger daglig støtte for å fungere i hverdagen. Formål: Assistansen skal bidra til at hun kan delta i skole, fritid og daglige aktiviteter etter egen kapasitet, samtidig som familien får nødvendig avlastning. Arbeidsoppgaver: Støtte ved personlig hygiene, påkledning, måltider og mobilitet hjemme. Tilrettelegge for aktivitet og hvile etter dagsform. Bistå ved skolearbeid og deltakelse i skole/fritidsaktiviteter. Bidra til trygghet og struktur i hverdagen. Avlaste forelder og bidra til at familiens rutiner fungerer. Kvalifikasjoner og egenskaper: Erfaring med barn med helseutfordringer eller funksjonsnedsettelser. Tålmodig, fleksibel og omsorgsfull. Evne til å tilpasse aktiviteter etter dagsform. Arbeidstid: Tilpasses datterens behov og familiens rutiner, både faste og fleksible tider. Anonymkode: ce2f8...536
AnonymBruker Skrevet i går, 07:35 #4 Skrevet i går, 07:35 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): eksempel fra chatGPT. Stillingsbeskrivelse for BPA – barn 11 år Bakgrunn: Datteren vår er 11 år og har smerter, ekstrem fatigue og nedsatt bevegelighet. Hun går få timer på skole, deltar minimalt i fritidsaktiviteter, og trenger daglig støtte for å fungere i hverdagen. Formål: Assistansen skal bidra til at hun kan delta i skole, fritid og daglige aktiviteter etter egen kapasitet, samtidig som familien får nødvendig avlastning. Arbeidsoppgaver: Støtte ved personlig hygiene, påkledning, måltider og mobilitet hjemme. Tilrettelegge for aktivitet og hvile etter dagsform. Bistå ved skolearbeid og deltakelse i skole/fritidsaktiviteter. Bidra til trygghet og struktur i hverdagen. Avlaste forelder og bidra til at familiens rutiner fungerer. Kvalifikasjoner og egenskaper: Erfaring med barn med helseutfordringer eller funksjonsnedsettelser. Tålmodig, fleksibel og omsorgsfull. Evne til å tilpasse aktiviteter etter dagsform. Arbeidstid: Tilpasses datterens behov og familiens rutiner, både faste og fleksible tider. Anonymkode: ce2f8...536 Tror dette blir alt for svevende og lite konkret. Og litt utlevering i teksten om barnet. Anonymkode: 3a886...a57
AnonymBruker Skrevet i går, 17:08 #5 Skrevet i går, 17:08 Jeg regner med at stillingsbeskrivelsen blir lest av leverandør. Har dere fått noen hjelp til å forstår det går ut på? BPA skal jo hjelpe barnet med det hun ikke klarer selv og sørge for at hun fungerer nogenlunde. Hvis du har fått avlastning som en del av tiltaket kan du jo i prinsippet be assistenten vaske huset og lage middag, altså avlaste deg som forelder, men da spørs det om du får noen til bli i stillingen over tid. Anonymkode: 98143...822 2
AnonymBruker Skrevet i går, 17:30 #6 Skrevet i går, 17:30 Noen eksempler: Assistere barnet i dagliglivet. Assistere ved høytid og fest. På hytta. På reise. På natt. Assistere med skolearbeid. Kjøre bil. Drift og vedlikehold av hjelpemidler. Fysioøvelser, tøying, massasje. Medisinering. Matlaging. Mating. Assistere ved toalettbesøk. Vanlig husarbeid. Organisering og planlegging av dagliglivet. Skrive planer. Føre logg. Dusjing. Besøk i svømmehall. Stell av kjæledyr. Anbefale at dere også skriver opp ting som hun ikke kan gjøre nå men som hun kanskje kan gjøre i fremtiden. Ser ofte at man får mye større rekkevidde når man får assistenter. Anonymkode: e2ca6...2b8 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:35 #7 Skrevet i går, 17:35 Dette kan firmaet dere velger hjelpe dere med! Anonymkode: d7c5c...fbf 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:39 #8 Skrevet i går, 17:39 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen eksempler: Assistere barnet i dagliglivet. Assistere ved høytid og fest. På hytta. På reise. På natt. Assistere med skolearbeid. Kjøre bil. Drift og vedlikehold av hjelpemidler. Fysioøvelser, tøying, massasje. Medisinering. Matlaging. Mating. Assistere ved toalettbesøk. Vanlig husarbeid. Organisering og planlegging av dagliglivet. Skrive planer. Føre logg. Dusjing. Besøk i svømmehall. Stell av kjæledyr. Anbefale at dere også skriver opp ting som hun ikke kan gjøre nå men som hun kanskje kan gjøre i fremtiden. Ser ofte at man får mye større rekkevidde når man får assistenter. Anonymkode: e2ca6...2b8 Tror ikke barnet vil ha hjelp til dusjing og toalettbesøk av en fremmed. Det gjør vi. Datteren vår er for syk til svømmehall, hytte og reising. Kjøring er aktuelt. Det er dessuten husarbeid som blir liggende fordi jeg sitter og holder handa hennes, prater og er selskap ved ensomhet og smerte. Men det er kanskje ikkeBPA? Anonymkode: 3a886...a57
AnonymBruker Skrevet i går, 17:39 #9 Skrevet i går, 17:39 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette kan firmaet dere velger hjelpe dere med! Anonymkode: d7c5c...fbf Vi ble bedt om å tenke igjennom i forkant Anonymkode: 3a886...a57
AnonymBruker Skrevet i går, 19:45 #10 Skrevet i går, 19:45 En bpa er jo barnets armer og ben. Bpa kan feks rydde lett rommet til datter, støvsuger det. Vaske/ordne medisinsk utstyr. Avlaste deg med husarbeid, sånn at du kan være med datteren din. Bpa kan sykle på tur med barnet, eller gå på tur. (Regner med dere har hjelpemidler). Anonymkode: ee141...5d0
AnonymBruker Skrevet i går, 20:49 #11 Skrevet i går, 20:49 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror ikke barnet vil ha hjelp til dusjing og toalettbesøk av en fremmed. Det gjør vi. Datteren vår er for syk til svømmehall, hytte og reising. Kjøring er aktuelt. Det er dessuten husarbeid som blir liggende fordi jeg sitter og holder handa hennes, prater og er selskap ved ensomhet og smerte. Men det er kanskje ikkeBPA? Anonymkode: 3a886...a57 Jeg tenker at datteren din vil jo mye heller ha deg enn en assistent hos seg når hun har smerter. Hadde tenkt det var helt ok å gjøre husarbeid for å tilrettelegge for det. Anonymkode: 67374...e29 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tror ikke barnet vil ha hjelp til dusjing og toalettbesøk av en fremmed. Det gjør vi. Datteren vår er for syk til svømmehall, hytte og reising. Kjøring er aktuelt. Det er dessuten husarbeid som blir liggende fordi jeg sitter og holder handa hennes, prater og er selskap ved ensomhet og smerte. Men det er kanskje ikkeBPA? Anonymkode: 3a886...a57 Dusjing og toalettbesøk er absolutt noe hun bør begynne å få assistanse av BPA til, for det blir flaut å få hjelp av foreldre til dette - og det blir verre jo eldre hun blir. Så personlig hygiene ville jeg absolutt hatt med i stillingsbeskrivelsen, selv om hun sier nei til dette akkurat nå. Anonymkode: b0dfd...43c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå