AnonymBruker Skrevet 10. oktober #1 Skrevet 10. oktober Hei. Får ikke pause i min arbeidshverdag. Alle vakter er over 5.5 timer. Vi har betalt pause, men slik jeg har forstått det, så innebærer det at arbeidstaker skal være tilgjengelig. Fortsatt har arbeidstaker rett på en pause. Jeg har en krevende kognitiv jobb, jobber 1-1 med et menneske. Kan ikke gå fra den personen for å gå på do, og må bruke personens toalett, og ikke toalettet på felles avdeling, der de andre ansatte bruker. Føler IKKE dette er helt riktig ovenfor brukeren. Så nå tenkte jeg å ringe sjefen når jeg må på do, eller få inn andre ansatte. For å få gå på do som de andre. Det er meldt inn avvik , men blir ikke gjort noe med. Anonymkode: 1ed2a...069
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #2 Skrevet 14. oktober Lurt! Eller ta brukeren med deg inn på avdelingen og be noen andre se etter hn. Anonymkode: c6959...39d
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #3 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (På 10.10.2025 den 8.23): Hei. Får ikke pause i min arbeidshverdag. Alle vakter er over 5.5 timer. Vi har betalt pause, men slik jeg har forstått det, så innebærer det at arbeidstaker skal være tilgjengelig. Fortsatt har arbeidstaker rett på en pause. Jeg har en krevende kognitiv jobb, jobber 1-1 med et menneske. Kan ikke gå fra den personen for å gå på do, og må bruke personens toalett, og ikke toalettet på felles avdeling, der de andre ansatte bruker. Føler IKKE dette er helt riktig ovenfor brukeren. Så nå tenkte jeg å ringe sjefen når jeg må på do, eller få inn andre ansatte. For å få gå på do som de andre. Det er meldt inn avvik , men blir ikke gjort noe med. Anonymkode: 1ed2a...069 Du har vel ikke krav på pause når ikke arbeidstiden overstiger 5.5 t. Du finner det ut i arbeidsmiljøloven. Toalettsituasjonen er ikke ok, meld avvik igjen. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å bruke brukers private toalett. Med mindre det handler om liv/død så hadde jeg brukt personal-toalettet uansett. Ikke finn deg i alt, sett grenser. Anonymkode: a2389...a9b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #4 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har vel ikke krav på pause når ikke arbeidstiden overstiger 5.5 t. Du finner det ut i arbeidsmiljøloven. Toalettsituasjonen er ikke ok, meld avvik igjen. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å bruke brukers private toalett. Med mindre det handler om liv/død så hadde jeg brukt personal-toalettet uansett. Ikke finn deg i alt, sett grenser. Anonymkode: a2389...a9b Faen, leste du ikke HI?!?! Anonymkode: 81cff...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #5 Skrevet 14. oktober Hør med fagforeningen for tips. Det er sikkert mange med din problenstilling på jobb og jeg antar det finnes en fasit på dette. Anonymkode: f0001...539
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #6 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har vel ikke krav på pause når ikke arbeidstiden overstiger 5.5 t. Du finner det ut i arbeidsmiljøloven. Toalettsituasjonen er ikke ok, meld avvik igjen. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å bruke brukers private toalett. Med mindre det handler om liv/død så hadde jeg brukt personal-toalettet uansett. Ikke finn deg i alt, sett grenser. Anonymkode: a2389...a9b Les én gang til før du svarer 🙈 Anonymkode: d8683...26f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå