Gå til innhold

Superpålitelig kjedelig bil eller litt kul dårlig bil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står i knipe her, skal jeg velge med hjerte eller hode?

Kia EV3 er superpålitelig, billig, går langt ifølge motor.no, har 7 års garanti og blant Norges mest fornøyde kunder.

Volvo EX30 er som en dårlig kopi av Kiaen, dyrere, dårligere garanti, ikke plass til noen i baksetet, høyere forbruk, Volvo er kjent for mye feil, men...den er bare så sexy.

Jeg er alene nå da barna og kremt mannen har flyttet ut. Så blir uansett nesten bare jeg som skal kjøre denne. Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 72981...9b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Står i knipe her, skal jeg velge med hjerte eller hode?

Kia EV3 er superpålitelig, billig, går langt ifølge motor.no, har 7 års garanti og blant Norges mest fornøyde kunder.

Volvo EX30 er som en dårlig kopi av Kiaen, dyrere, dårligere garanti, ikke plass til noen i baksetet, høyere forbruk, Volvo er kjent for mye feil, men...den er bare så sexy.

Jeg er alene nå da barna og kremt mannen har flyttet ut. Så blir uansett nesten bare jeg som skal kjøre denne. Hva hadde du gjort?

Hadde kjøpt den som gir best magefølelse. Hadde ikke kjøpt EX30 selv, men det er pga utseende. Hadde heller valgt forgjengeren.

Anonymkode: 2cd8e...3ed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjøpt den bilen som gir deg mest glede. Livet er kort!

Anonymkode: 3a58e...799

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes alle nye biler ser helt like ut. De to du linket til der ser omtrent identiske ut.

Så jeg driter litt i utseende, går etter helt andre ting.

Anonymkode: b5eba...7a5

Skrevet

Kjøp den som e mest fornuftig. Herregud 😂 bil e for å kom sæ fra A til B , ingen bryr sæ.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg som liker at bilen bare fungerer og ikke er så opptatt av hvordan den ser ut hadde jeg gått for den mest pålitelige. Men for deg som er fri og frank og har glede av en sprek bil, hvorfor ikke kjøpe den som gir deg mest glede? Ikke alltid i livet en trenger å være så fornuftig. Og når det er sagt så er det nok ganske trygt å kjøpe en Volvo også. Sånne undersøkelser viser ikke alt.

Anonymkode: ef3b2...c7c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange svar her på morgenkvisten. Jeg har en Nissan Leaf nå og det er egentlig ingenting galt med den. Bare går og går. Da har jeg på en måte prøvd en rasjonell bil. Eller...mannen min som kjøpte den i sin tid.

Det som jeg er usikker på er hvor mye stress det egentlig er når bilen må mye på verksted? Har noen kollegaer med Volvo og det er alltid noe. Ikke så ille som de med Volkswagen, men ikke langt ifra heller. Vi har snakket bil i lunsjen i ett år nå og jeg klarer enda ikke å bestemme meg. :D

Så er jeg så usikker på hvor irritert jeg blir den dagen jeg trenger et baksete og den Volvoen egentlig bare har plass til handleposer bak. Kommer det til å gnage i meg med bilvalget da? Er jo snakk om mye penger også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...