Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer armhulene i dusjen med høvel men jeg  har 2 problemer. 

1. Jeg får ikke barbert armhulene jevnt...det blir ikke helt glatt. Hva er årsaken? Jeg prøver å strekke armen så godt jeg kan.

2. Jeg har mørk hud der. Hvordan få det lysere? Ser fortsatt ut som jeg ikke har barbert meg pga mørke huden

20251010_064016.jpg

20251010_064038.jpg

Anonymkode: 46096...874

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Velg en annen høvel? Jeg bruker gilette mach3 for "herrer" men må barbere en del på kryss og tvers og opp og ned. 

Prøvd å skrubbe armhulen for død hud? For å lysne. 

Anonymkode: 26b89...17c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk glycolic acid for å lysne huden 😊 Spørsmål nr en er også et problen for meg.

Anonymkode: cb602...001

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Velg en annen høvel? Jeg bruker gilette mach3 for "herrer" men må barbere en del på kryss og tvers og opp og ned. 

Bruker også herrehøvel. Mye bedre enn høvlene for damer 👌🏻

Anonymkode: d1565...f75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg barberer armhulene i dusjen med høvel men jeg  har 2 problemer. 

1. Jeg får ikke barbert armhulene jevnt...det blir ikke helt glatt. Hva er årsaken? Jeg prøver å strekke armen så godt jeg kan.

2. Jeg har mørk hud der. Hvordan få det lysere? Ser fortsatt ut som jeg ikke har barbert meg pga mørke huden

20251010_064016.jpg

20251010_064038.jpg

Insulin resistent det som gjør huden mørkere 

Anonymkode: d4e00...a58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker også herrehøvel. Mye bedre enn høvlene for damer 👌🏻

Anonymkode: d1565...f75

Jeg bruker også høvler til herre. Men det blir fortsatt litt hår igjen. Hvis jeg gjør dette mer enn det huden tåler blir jeg sår og det begynner å svi

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er hårene som synes i og med at de er mørke. Ta laser. 

Anonymkode: 78f17...73e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk glycolic acid for å lysne huden 😊 Spørsmål nr en er også et problen for meg.

Anonymkode: cb602...001

Kom hit for å si dette. 

Anonymkode: 9d254...619

Skrevet

Jeg barberer litt på kryss og tvers og i ulike retninger som annen her skrev. Jeg holder også litt i huden, ved bruk av litt småakrobatikk av enten samme arm som barberes eller motsatt arm, som da også holder høvelen. Må gjerne flytte på huden til et område med mer motstand under for å kunne barbere. Særlig i midten. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det nødvendigvis er barberingsteknikken din ts, men at det er en kombinasjon av mørk hud og tykke, mørke hår. :)

jeg kom også for å nevne glycolic acid. Vet mange bruker the ordinary sin (den i litt stor flaske) under armhulene.

Jeg er egentlig mest fornøyd med vanlige damehøvler (venus). Vet ikke hva det er med herrehøvlene, men får alltid sår hud av dem. Kanskje for tette blader?

Anonymkode: 29eae...05d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller vokse hårene hos hudpleier, som gir mindre hårvekst, og til slutt er de borte.

Anonymkode: 78561...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Glycolic acid og sånn hjemmelaser funka på meg. Men må bruke den ukentlig i starten, etterhvert per mpned. 

Anonymkode: 2c288...736

AnonymBruker
Skrevet

Ordinary glycolsyre søk det opp det funker men bruk det ikke rett etter barbering

Anonymkode: 97a66...f04

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Insulin resistent det som gjør huden mørkere 

Anonymkode: d4e00...a58

Nei 😑 Ja, man får slike mørkere områder ved insulinresistens, menndet ser ikke ut som på bildene over. 

Endret av katties
Skrevet (endret)

Man kan få irritasjon på huden og hyperpigmentering pga barbering. Kan bruke glykolsyre mot dette, som nevnt over. 

Burde passe på at deodoranter man bruker ikke irriterer huden da ting med parfyme eller alkohol rett etter barbering kan føre til irritasjon og hyperpigmentering.

Herremodell med skarpe blader, da sløve blader irriterer mer. Barbere i alle retninger mens man strekker huden.

Noen folk som har mørkt, tett hår får uansett denne effekten av "mørkere flekk" rett og slett fordi håret er jo under huden uansett, og huden er ikke totalt ugjennomsiktig, så det mørke håret skinner rett og slett gjennom.

Det kan hjelpe å vokse håret eller ta laser, da tynnere hårstrå og færre hårstrå både gjør barbering enklere og ikke skinner gjennom huden så lett. 

Endret av katties
AnonymBruker
Skrevet

Kryss og tvers ja.

Det viktigste er den runden du tar når du holder høvelen i samme hånd som armen du barberer under. Den synes jeg tar nærmest huden.

Anonymkode: a9aed...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...